source: esimerkit/2015k/live/live02/Lumiukko.cs @ 1392

Revision 1066, 1.9 KB checked in by anlakane, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3
4/// @author Antti-Jussi Lakanen
5/// @version 14.1.2015
6///
7/// <summary>
8/// Piirretään lumiukko.
9/// </summary>
10public class Lumiukko : PhysicsGame
11{
12    /// <summary>
13    /// Jypeli-peli käyntiin.
14    /// </summary>
15    public static void Main()
16    {
17        using (Lumiukko peli = new Lumiukko()) 
18        {
19                peli.Run();
20        }
21    }
22
23        /// <summary>
24        /// Piirretään lumiukko.
25        /// </summary>
26    public override void Begin()
27    {
28        Level.Background.Color = Color.DarkBlue;
29        Camera.ZoomToLevel();
30
31        Gravity = new Vector(0, -1000);
32
33        Level.CreateBorders();
34
35        TeeLumiukko(-200.0, -150.0, 100.0); // eka ukko vasemmalle alas
36        TeeLumiukko(100.0, 50.0, 100.0); // toka ukko oikealle ylös
37        TeeLumiukko(0.0, 0.0, 100.0); // toka ukko oikealle ylös
38        TeeLumiukko(-50.0, -50.0, 40.0);
39    }
40
41    /// <summary>
42    /// Aliohjelma piirtää näytölle yhden lumiukon.
43    /// </summary>
44    /// <param name="x">Alimman pallon keskipisteen x-koordinaatti</param>
45    /// <param name="y">Alimman pallon keskipisteen y-koordinaatti</param>
46    /// <param name="r">Alimman pallon sade</param>
47    public void TeeLumiukko(double x, double y, double r)
48    {
49        PhysicsObject p1 = new PhysicsObject(2 * r, 2 * r, Shape.Circle);
50        p1.Color = Color.Black;
51        // p1.Width = 300;
52        p1.X = x;
53        p1.Y = y;
54        //Add(p1);
55
56        PhysicsObject p2 = new PhysicsObject(p1.Width / 2, p1.Height / 2, Shape.Circle);
57        p2.Color = Color.Yellow;
58        p2.X = p1.X;
59        p2.Y = p1.Top + p2.Height / 2;
60        //Add(p2);
61
62        PhysicsObject p3 = new PhysicsObject(p2.Width / 2, p2.Height / 2, Shape.Circle);
63        p3.X = p2.X;
64        p3.Color = Color.Green;
65        p3.Y = p2.Top + p3.Height / 2;
66        //Add(p3);
67
68        PhysicsStructure pallot = new PhysicsStructure(p1, p2, p3);
69        pallot.Softness = 30;
70        Add(pallot);
71
72    }
73}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.