Changeset 976 for 2010/24/timisahe
- Timestamp:
- 2010-06-18 12:58:47 (12 years ago)
- Location:
- 2010/24/timisahe/Makkarajahti
- Files:
-
- 1 added
- 3 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/24/timisahe/Makkarajahti/Content/Content.contentproj
r968 r976 124 124 </Compile> 125 125 </ItemGroup> 126 <ItemGroup> 127 <Compile Include="Voittoscreeni.png"> 128 <Name>Voittoscreeni</Name> 129 <Importer>TextureImporter</Importer> 130 <Processor>TextureProcessor</Processor> 131 </Compile> 132 </ItemGroup> 126 133 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 127 134 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2010/24/timisahe/Makkarajahti/Peli.cs
r969 r976 4 4 using Jypeli.Assets; 5 5 6 7 6 class Tasohyppely : PhysicsGame 8 7 { 9 8 const double nopeus = 200; 10 9 const double hyppyVoima = 4000; 11 12 10 IntMeter pisteLaskuri; 13 11 ValueDisplay pisteNaytto; 14 15 12 PlatformCharacter pelaaja1; 16 13 Vector aloituspaikka; 17 18 int kenttaNro; // monesko kenttä on menossa 19 14 int kenttaNro; 20 15 Timer uudelleenSyntymisAjastin; 21 22 23 16 protected override void Begin() 24 17 { 25 26 27 28 29 30 18 SetWindowSize(true); 31 19 … … 51 39 MessageDisplay.Add("Etsi kaikki Makkarat (13) ja löydä Bulska!"); 52 40 } 53 54 55 41 void seuraavaKentta() 56 42 { … … 69 55 70 56 } 71 72 73 74 75 76 57 void luoKentta() 77 58 { … … 102 83 AddCollisionHandler(pelaaja1, Kasittelepelaaja1Tormays); 103 84 AddCollisionHandler(pelaaja1, Kasittelepelaaja1Palaminen); 104 105 } 106 107 85 AddCollisionHandler(pelaaja1, KasitteleBulska); 86 } 108 87 PhysicsObject pettavakivi() 109 88 { … … 117 96 118 97 } 119 120 98 PhysicsObject makkara() 121 99 { … … 131 109 return makkara; 132 110 } 133 134 135 136 137 111 PhysicsObject piikit() 138 112 { … … 145 119 return taso; 146 120 } 147 148 149 121 PhysicsObject tasoend() 150 122 { … … 156 128 return taso; 157 129 } 158 159 160 161 162 130 PhysicsObject lisaaTasoend() 163 131 { … … 169 137 return taso; 170 138 } 171 172 139 PhysicsObject taso() 173 140 { … … 179 146 return taso; 180 147 } 181 182 183 184 148 PhysicsObject lisaaTaso() 185 149 { … … 205 169 pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 60); 206 170 pelaaja1.Mass = 8.0; 207 pelaaja1.Image = LoadImage("Bulla"); 171 pelaaja1.Image = LoadImage("Bulla"); 208 172 AddCollisionHandler(pelaaja1, osuiMaaliin); 209 173 AddCollisionHandler(pelaaja1, pettavakivi); 210 211 174 212 175 Add(pelaaja1); 213 176 214 215 177 return pelaaja1; 216 217 218 219 220 } 221 222 223 178 } 224 179 PhysicsObject seina() 225 180 { … … 231 186 return seina; 232 187 } 233 234 235 236 188 void lisaaNappaimet() 237 189 { … … 242 194 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); 243 195 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); 244 245 246 247 196 lisaaGamePadNappaimet(ControllerOne); 248 197 } 249 250 198 void lisaaGamePadNappaimet(GamePad controller) 251 199 { 252 200 controller.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 253 254 201 controller.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 255 202 controller.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); 256 203 controller.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); 257 258 259 } 260 261 262 204 } 263 205 void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 264 206 { 265 207 hahmo.Walk(nopeus); 266 208 } 267 268 209 void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) 269 210 { … … 271 212 ControllerOne.Vibrate(0.5, 0.5, 0.0, 0.0, 0.2); 272 213 } 273 274 214 void osuiMaaliin(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject otherObject) 275 215 { 276 216 if (otherObject.Tag.ToString() == "maali") 277 217 { 278 279 //this.PlaySound("maali");280 218 int edellisenKentanPisteet = pisteLaskuri.Value; 281 219 pisteLaskuri.Value++; … … 283 221 MessageDisplay.TextColor = Color.Yellow; 284 222 285 286 223 otherObject.Destroy(); 287 288 289 } 290 } 291 292 224 } 225 } 293 226 void Kasittelepelaaja1Tormays(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kohde) 294 227 { … … 299 232 MessageDisplay.Add("Auts!"); 300 233 MessageDisplay.TextColor = Color.Red; 301 302 303 304 305 234 } 306 235 } … … 314 243 } 315 244 } 316 317 245 void TeeSyntymisAjastin(PhysicsObject kivi) 318 246 { … … 324 252 uudelleenSyntymisAjastin.Start(); 325 253 } 326 327 254 void KiviSyntyyUudelleen(Timer t) 328 255 { … … 331 258 t.Stop(); 332 259 } 333 334 260 PhysicsObject nuotio() 335 261 { … … 349 275 MessageDisplay.TextColor = Color.Red; 350 276 351 352 277 Explosion rajahdys = new Explosion(500); 353 278 rajahdys.Position = pelaaja1.Position; 354 279 rajahdys.Speed = 1000.0; 355 rajahdys.Force = 100000;280 rajahdys.Force = 50000; 356 281 357 282 Add(rajahdys); 358 283 359 284 ControllerOne.Vibrate(10.0, 10.0, 0.0, 0.0, 1.0); 360 361 362 285 } 363 286 … … 369 292 taso.Color = Color.Orange; 370 293 taso.Image = LoadImage("Bulska"); 371 Add(taso); 372 373 return taso; 294 taso.Tag = "Bulska"; 295 Add(taso); 296 297 return taso; 298 } 299 void KasitteleBulska(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kohde) 300 { 301 if (kohde.Tag == "Bulska") 302 { 303 304 ClearAll(); 305 306 Level.Background.Image = LoadImage("Voittoscreeni"); 307 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 308 } 309 374 310 } 375 311 -
2010/24/timisahe/Makkarajahti/kentta1.txt
r969 r976 8 8 i ####### 9 9 i ####### 10 i *MMMMMM ! ?#######10 i * MMMMMM ! ?####### 11 11 i M M =################ 12 12 i-============ o o ============= o M ################ … … 14 14 i&############ ############# o o o ################ 15 15 i&############ ############# o o ################ 16 i&############ ############# o M M o 0 MM !################16 i&############ ############# o M M o 0 MM ! ################ 17 17 i&############,,,,,,,,,,############# === 0 0 0 0 0 0 ======== =======################ 18 18 i&###################################,,,,,,,,,,,,,,,,### ######## ######################
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.