Changeset 973 for 2010/24/vehakala


Ignore:
Timestamp:
2010-06-18 12:38:03 (13 years ago)
Author:
vehakala
Message:

valmis peli :D

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/24/vehakala/Lamari10/Peli.cs

    r938 r973  
    44using Jypeli.Assets; 
    55 
    6 public class Peli : PhysicsGame 
     6public class Peli : PhysicsGame  
    77{ 
    88    PhysicsObject pelaaja2; 
     
    1212    string kenellaKiekko; 
    1313    PhysicsObject maali; 
     14 
     15    IntMeter pistelaskuri1; 
     16    IntMeter pistelaskuri2; 
     17 
    1418    //double maxNopeus = 200; 
    15      
     19 
    1620 
    1721 
     
    2024    { 
    2125        LuoKentta(); 
    22         AsetaOhjaimet(); 
     26        AsetaNappaimet(); 
     27        AsetaGamePadOhjaimet(); 
    2328        LuoKiekko(); 
    24  
    25     } 
     29        LisaaPisteNaytto1(); 
     30        LisaaPisteNaytto2(); 
     31    } 
     32 
     33    void LisaaPisteNaytto1() 
     34    { 
     35        pistelaskuri1 = new IntMeter(0); 
     36        ValueDisplay pisteNaytto1 = new ValueDisplay(); 
     37        pisteNaytto1.Text = "maaleja: "; 
     38        pisteNaytto1.X = Screen.Right + -100; 
     39        pisteNaytto1.Y = Screen.Top - 100; 
     40        pisteNaytto1.ValueColor = Color.Red; 
     41        pisteNaytto1.TextColor = Color.Red; 
     42        pisteNaytto1.BindTo(pistelaskuri1); 
     43        Add(pisteNaytto1); 
     44 
     45    } 
     46    void LisaaPisteNaytto2() 
     47    { 
     48        pistelaskuri2 = new IntMeter(0); 
     49        ValueDisplay pisteNaytto2 = new ValueDisplay(); 
     50        pisteNaytto2.Text = "maaleja: "; 
     51        pisteNaytto2.X = Screen.Left + 100; 
     52        pisteNaytto2.Y = Screen.Top - 100; 
     53        pisteNaytto2.ValueColor = Color.Red; 
     54        pisteNaytto2.TextColor = Color.Red; 
     55        pisteNaytto2.BindTo(pistelaskuri2); 
     56        Add(pisteNaytto2); 
     57    } 
     58 
    2659 
    2760    void LuoKentta() 
     
    5588    } 
    5689 
    57  
    58     void AsetaOhjaimet() 
    59     { 
    60         //Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(-50, 0)); 
    61         //Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(50, 0)); 
    62         //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(0, 50)); 
    63         //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(0, -50)); 
     90    void AsetaNappaimet() 
     91    { 
    6492        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kaanna, null, pelaaja2, Angle.Degrees(5)); 
    6593        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kaanna, null, pelaaja2, Angle.Degrees(-5)); 
     
    6896        Keyboard.Listen(Key.RightShift, ButtonState.Pressed, LopetaSpinnaus, "Lopeta spinnaus", pelaaja2); 
    6997 
    70         //Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(-10, 0)); 
    71         //Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(10, 0)); 
    72         //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(0, 10)); 
    73         //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(0, -10)); 
    74  
    7598        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Laukaise, "laukaise kiekko", pelaaja2); 
    7699 
     
    79102        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Kiihdyta, null, pelaaja1, 5.0); 
    80103        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Kiihdyta, null, pelaaja1, -5.0); 
    81  
    82         //Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja1, new Vector(-10, 0)); 
    83         //Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja1, new Vector(10, 0)); 
    84         //Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja1, new Vector(0, 10)); 
    85         //Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja1, new Vector(0, -10)); 
    86104        Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Pressed, LopetaSpinnaus, "Lopeta spinnaus", pelaaja1); 
    87105        Keyboard.Listen(Key.LeftControl, ButtonState.Pressed, Laukaise, "laukaise kiekko", pelaaja1); 
    88106 
    89  
    90  
    91107        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); 
    92108 
    93109    } 
    94110 
     111    void AsetaGamePadOhjaimet() 
     112    { 
     113        //Pelaaja 1 
     114        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Kaanna, null, pelaaja1, Angle.Degrees(5)); 
     115        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Kaanna, null, pelaaja1, Angle.Degrees(-5)); 
     116        ControllerOne.Listen(Button.B, ButtonState.Down, LopetaSpinnaus, null, pelaaja1); 
     117        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, Kiihdyta, null, pelaaja1, -5.0); 
     118        ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, LaukaiseXbox, "laukaise kiekko", pelaaja1, ControllerOne); 
     119 
     120        //Pelaaja2 
     121 
     122        ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Kaanna, null, pelaaja2, Angle.Degrees(5)); 
     123        ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Kaanna, null, pelaaja2, Angle.Degrees(-5)); 
     124        ControllerTwo.Listen(Button.B, ButtonState.Down, LopetaSpinnaus, null, pelaaja2); 
     125        ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Down, Kiihdyta, null, pelaaja2, 5.0); 
     126        ControllerTwo.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, LaukaiseXbox, "laukaise kiekko", pelaaja2, ControllerTwo); 
     127 
     128    } 
     129 
    95130    void LopetaSpinnaus(PhysicsObject pelaaja) 
    96131    { 
    97132        pelaaja.Velocity = Vector.Zero; 
    98         pelaaja.Angle = Angle.Degrees(0); 
    99133    } 
    100134 
    101135    void Kiihdyta(PhysicsObject pelaaja, double length) 
    102136    { 
    103         //if (pelaaja.Velocity.Magnitude < maxNopeus) 
    104         //{ 
    105             pelaaja.Velocity += Vector.FromLengthAndAngle(length, pelaaja.Angle); 
    106         //} 
     137        pelaaja.Velocity += Vector.FromLengthAndAngle(length, pelaaja.Angle); 
    107138    } 
    108139 
     
    121152    } 
    122153 
    123     void LiikutaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector vektori) 
    124     { 
    125         pelaaja.Push(vektori); 
    126     } 
    127  
    128     void PysaytaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector vektori) 
    129     { 
    130         pelaaja.Stop(); 
    131     } 
     154    void LaukaiseXbox(PhysicsObject pelaaja, GamePad g) 
     155    { 
     156        double tatinAsento = g.RightTriggerState; 
     157        if (tatinAsento > 0.1) 
     158        { 
     159            Laukaise(pelaaja); 
     160        } 
     161    } 
     162 
    132163    void LuoKiekko() 
    133164    { 
     
    140171    } 
    141172 
    142  
    143173    void PelaajaTormasi(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) 
    144174    { 
     
    183213        PhysicsObject tolppa2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 10.0); 
    184214        PhysicsObject tolppa3 = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0); 
    185          
     215 
    186216 
    187217        maali.X = x; 
    188218        maali.Y = y; 
    189         
     219 
    190220 
    191221        maali.Image = LoadImage("maal1"); 
     222 
     223        maali.Tag = "oikea maali"; 
    192224 
    193225        tolppa1.Shape = Shapes.Rectangle; 
     
    198230        tolppa1.Color = Color.Red; 
    199231 
    200          
     232 
    201233        tolppa2.X = x; 
    202234        tolppa2.Y = maali.Bottom; 
     
    213245        Add(tolppa2); 
    214246        Add(tolppa3); 
     247 
     248 
     249        // x-koordinaatti, y-koordinaati, leveys, korkeus 
     250        LuoSeina(0, 310, 1000, 15); 
     251        LuoSeina(0, -310, 1000, 15); 
     252        LuoSeina(480, 15, 20, 650); 
     253        LuoSeina(-480, 15, 20, 650); 
    215254         
    216255 
    217256 
    218257 
    219          
     258 
     259 
     260 
     261 
    220262        return maali; 
    221263    } 
    222     void KasittelekiekonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) 
     264    void KasittelekiekonTormays(PhysicsObject kiekko, PhysicsObject kohde) 
    223265    { 
    224266        //kun kiekko menee maalin, peli alkaa keskeltä. 
    225         pallo.Destroy(); 
    226         if () 
    227         { 
    228          
    229         } 
     267 
     268        if (kohde.Tag.ToString() == "oikea maali") 
     269        { 
     270            if (kenellaKiekko == "pelaaja1") 
     271            { 
     272                pistelaskuri1.Value++; 
     273            } 
     274 
     275            if (kenellaKiekko == "pelaaja2") 
     276                pistelaskuri2.Value++; 
     277            { 
     278                // pelaaja 2 saa pisteen 
     279            } 
     280 
     281            kiekko.Stop(); 
     282            kiekko.Position = Vector.Zero; 
     283        } 
     284    } 
     285    void LuoSeina(double x, double y, double leveys, double korkeus)  
     286    { 
     287        PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     288 
     289        seina.IsVisible = false; 
     290        seina.Position = new Vector(x, y); 
     291        seina.Color = Color.Black; 
     292        Add(seina); 
    230293    } 
    231294 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.