Changeset 973 for 2010/24/vehakala
- Timestamp:
- 2010-06-18 12:38:03 (13 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/24/vehakala/Lamari10/Peli.cs
r938 r973 4 4 using Jypeli.Assets; 5 5 6 public class Peli : PhysicsGame 6 public class Peli : PhysicsGame 7 7 { 8 8 PhysicsObject pelaaja2; … … 12 12 string kenellaKiekko; 13 13 PhysicsObject maali; 14 15 IntMeter pistelaskuri1; 16 IntMeter pistelaskuri2; 17 14 18 //double maxNopeus = 200; 15 19 16 20 17 21 … … 20 24 { 21 25 LuoKentta(); 22 AsetaOhjaimet(); 26 AsetaNappaimet(); 27 AsetaGamePadOhjaimet(); 23 28 LuoKiekko(); 24 25 } 29 LisaaPisteNaytto1(); 30 LisaaPisteNaytto2(); 31 } 32 33 void LisaaPisteNaytto1() 34 { 35 pistelaskuri1 = new IntMeter(0); 36 ValueDisplay pisteNaytto1 = new ValueDisplay(); 37 pisteNaytto1.Text = "maaleja: "; 38 pisteNaytto1.X = Screen.Right + -100; 39 pisteNaytto1.Y = Screen.Top - 100; 40 pisteNaytto1.ValueColor = Color.Red; 41 pisteNaytto1.TextColor = Color.Red; 42 pisteNaytto1.BindTo(pistelaskuri1); 43 Add(pisteNaytto1); 44 45 } 46 void LisaaPisteNaytto2() 47 { 48 pistelaskuri2 = new IntMeter(0); 49 ValueDisplay pisteNaytto2 = new ValueDisplay(); 50 pisteNaytto2.Text = "maaleja: "; 51 pisteNaytto2.X = Screen.Left + 100; 52 pisteNaytto2.Y = Screen.Top - 100; 53 pisteNaytto2.ValueColor = Color.Red; 54 pisteNaytto2.TextColor = Color.Red; 55 pisteNaytto2.BindTo(pistelaskuri2); 56 Add(pisteNaytto2); 57 } 58 26 59 27 60 void LuoKentta() … … 55 88 } 56 89 57 58 void AsetaOhjaimet() 59 { 60 //Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(-50, 0)); 61 //Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(50, 0)); 62 //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(0, 50)); 63 //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(0, -50)); 90 void AsetaNappaimet() 91 { 64 92 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kaanna, null, pelaaja2, Angle.Degrees(5)); 65 93 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kaanna, null, pelaaja2, Angle.Degrees(-5)); … … 68 96 Keyboard.Listen(Key.RightShift, ButtonState.Pressed, LopetaSpinnaus, "Lopeta spinnaus", pelaaja2); 69 97 70 //Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(-10, 0));71 //Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(10, 0));72 //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(0, 10));73 //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja2, new Vector(0, -10));74 75 98 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Laukaise, "laukaise kiekko", pelaaja2); 76 99 … … 79 102 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Kiihdyta, null, pelaaja1, 5.0); 80 103 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Kiihdyta, null, pelaaja1, -5.0); 81 82 //Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja1, new Vector(-10, 0));83 //Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja1, new Vector(10, 0));84 //Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja1, new Vector(0, 10));85 //Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, PysaytaPelaajaa, null, pelaaja1, new Vector(0, -10));86 104 Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Pressed, LopetaSpinnaus, "Lopeta spinnaus", pelaaja1); 87 105 Keyboard.Listen(Key.LeftControl, ButtonState.Pressed, Laukaise, "laukaise kiekko", pelaaja1); 88 106 89 90 91 107 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu"); 92 108 93 109 } 94 110 111 void AsetaGamePadOhjaimet() 112 { 113 //Pelaaja 1 114 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Kaanna, null, pelaaja1, Angle.Degrees(5)); 115 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Kaanna, null, pelaaja1, Angle.Degrees(-5)); 116 ControllerOne.Listen(Button.B, ButtonState.Down, LopetaSpinnaus, null, pelaaja1); 117 ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, Kiihdyta, null, pelaaja1, -5.0); 118 ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, LaukaiseXbox, "laukaise kiekko", pelaaja1, ControllerOne); 119 120 //Pelaaja2 121 122 ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Kaanna, null, pelaaja2, Angle.Degrees(5)); 123 ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Kaanna, null, pelaaja2, Angle.Degrees(-5)); 124 ControllerTwo.Listen(Button.B, ButtonState.Down, LopetaSpinnaus, null, pelaaja2); 125 ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Down, Kiihdyta, null, pelaaja2, 5.0); 126 ControllerTwo.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, LaukaiseXbox, "laukaise kiekko", pelaaja2, ControllerTwo); 127 128 } 129 95 130 void LopetaSpinnaus(PhysicsObject pelaaja) 96 131 { 97 132 pelaaja.Velocity = Vector.Zero; 98 pelaaja.Angle = Angle.Degrees(0);99 133 } 100 134 101 135 void Kiihdyta(PhysicsObject pelaaja, double length) 102 136 { 103 //if (pelaaja.Velocity.Magnitude < maxNopeus) 104 //{ 105 pelaaja.Velocity += Vector.FromLengthAndAngle(length, pelaaja.Angle); 106 //} 137 pelaaja.Velocity += Vector.FromLengthAndAngle(length, pelaaja.Angle); 107 138 } 108 139 … … 121 152 } 122 153 123 void L iikutaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector vektori)124 { 125 pelaaja.Push(vektori);126 }127 128 void PysaytaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector vektori)129 {130 pelaaja.Stop();131 } 154 void LaukaiseXbox(PhysicsObject pelaaja, GamePad g) 155 { 156 double tatinAsento = g.RightTriggerState; 157 if (tatinAsento > 0.1) 158 { 159 Laukaise(pelaaja); 160 } 161 } 162 132 163 void LuoKiekko() 133 164 { … … 140 171 } 141 172 142 143 173 void PelaajaTormasi(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) 144 174 { … … 183 213 PhysicsObject tolppa2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 10.0); 184 214 PhysicsObject tolppa3 = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0); 185 215 186 216 187 217 maali.X = x; 188 218 maali.Y = y; 189 219 190 220 191 221 maali.Image = LoadImage("maal1"); 222 223 maali.Tag = "oikea maali"; 192 224 193 225 tolppa1.Shape = Shapes.Rectangle; … … 198 230 tolppa1.Color = Color.Red; 199 231 200 232 201 233 tolppa2.X = x; 202 234 tolppa2.Y = maali.Bottom; … … 213 245 Add(tolppa2); 214 246 Add(tolppa3); 247 248 249 // x-koordinaatti, y-koordinaati, leveys, korkeus 250 LuoSeina(0, 310, 1000, 15); 251 LuoSeina(0, -310, 1000, 15); 252 LuoSeina(480, 15, 20, 650); 253 LuoSeina(-480, 15, 20, 650); 215 254 216 255 217 256 218 257 219 258 259 260 261 220 262 return maali; 221 263 } 222 void KasittelekiekonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)264 void KasittelekiekonTormays(PhysicsObject kiekko, PhysicsObject kohde) 223 265 { 224 266 //kun kiekko menee maalin, peli alkaa keskeltä. 225 pallo.Destroy(); 226 if () 227 { 228 229 } 267 268 if (kohde.Tag.ToString() == "oikea maali") 269 { 270 if (kenellaKiekko == "pelaaja1") 271 { 272 pistelaskuri1.Value++; 273 } 274 275 if (kenellaKiekko == "pelaaja2") 276 pistelaskuri2.Value++; 277 { 278 // pelaaja 2 saa pisteen 279 } 280 281 kiekko.Stop(); 282 kiekko.Position = Vector.Zero; 283 } 284 } 285 void LuoSeina(double x, double y, double leveys, double korkeus) 286 { 287 PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 288 289 seina.IsVisible = false; 290 seina.Position = new Vector(x, y); 291 seina.Color = Color.Black; 292 Add(seina); 230 293 } 231 294
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.