Changeset 9665


Ignore:
Timestamp:
2018-06-07 14:51:29 (18 months ago)
Author:
veeranta
Message:
 
Location:
2018/23/VEETIR
Files:
62 added
14 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2018/23/VEETIR/Pong/Pong/Pong.cs

    r9639 r9665  
    2929    } 
    3030 
    31  
     31     
    3232 
    3333    void LisaaLaskurit() 
     
    4040    { 
    4141        IntMeter laskuri = new IntMeter(0); 
    42         laskuri.MaxValue = 19; 
     42        laskuri.MaxValue = 5000; 
     43 
     44 
     45 
     46 
     47 
     48     ; 
     49             
    4350 
    4451        Label naytto = new Label(); 
     
    165172 
    166173    } 
    167     void KasittelePallonTörmäys(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) 
     174    void  KasittelePallonTörmäys(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) 
    168175    { 
    169176        if (kohde == oikeaReuna) 
  • 2018/23/VEETIR/Soccer/Soccer/Soccer/Soccer.cs

    r9639 r9665  
    77 
    88   public class Soccer : PhysicsGame 
     9 
     10     
     11 
    912{ 
     13    IntMeter pelaajan2Pisteet; 
    1014     
    1115    Image tausta = LoadImage("jalapallo"); 
     
    1923    { 
    2024        // Kirjoita ohjelmakoodisi tähän 
    21         
    2225 
    23          
    24  
    25  
    26  
    27         
     26        LisaaLaskurit(); 
    2827        PalloLiikkuu(); 
    2928        LuoKentta(); 
    3029        AsetaOhjaimet(); 
     30 
     31        void LisaaLaskurit() 
     32        { 
     33            pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top -30); 
     34        } 
     35 
     36 
     37        IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y) 
     38        { 
     39            IntMeter laskuri = new IntMeter(0); 
     40            laskuri.MaxValue = 15; 
     41            Label naytto = new Label(); 
     42            naytto.BindTo(laskuri); 
     43            naytto.X = x; 
     44            naytto.Y = y; 
     45            naytto.TextColor = Color.Black; 
     46            naytto.BorderColor = Level.Background.Color; 
     47            naytto.Color = Level.Background.Color;  
     48 
     49            Add (naytto); 
     50            return laskuri; 
     51 
     52        } 
    3153 
    3254        void LuoKentta() 
     
    3557            ball.Shape = Shape.Circle; 
    3658            Add(ball); 
     59 
     60            AddCollisionHandler(ball, KasittelePallonTörmäys); 
    3761 
    3862            vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); 
     
    5882            yläReuna.IsVisible = false; 
    5983            yläReuna.KineticFriction = 0.0; 
    60              
     84 
     85            Camera.ZoomToLevel(); 
     86 
    6187 
    6288 
     
    6591        } 
    6692 
    67         Level.Background.Color = Color.Green; 
     93        Level.Background.Color = Color.ForestGreen; 
    6894        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    6995    } 
    7096    void PalloLiikkuu() 
    7197    { 
    72         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuttaa, "Liikuttaa alaspäin", new Vector(0, 200)); 
    73         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuttaa, "Liikkuu vasemmalle", new Vector(-200, 0)); 
    74         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuttaa, "Liikkuu alas", new Vector(0, -200)); 
    75         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuttaa, "Liikkuu oikealla", new Vector(100.0, 0)); 
     98        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuttaa, "Liikuttaa alaspäin", new Vector(0, 170)); 
     99        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuttaa, "Liikkuu vasemmalle", new Vector(-170, 0)); 
     100        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuttaa, "Liikkuu alas", new Vector(0, -170)); 
     101        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuttaa, "Liikkuu oikealla", new Vector(170.0, 0)); 
    76102 
    77103    } 
     
    96122    void AsetaOhjaimet() 
    97123    { 
    98         Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuttaa, "Pelaaja 1: Liikutavahtia ylös", new Vector (40.0, 0.0)); 
    99         Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Liikuttaa, null, Vector.Zero); 
     124        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, torjuu, "Pelaaja 1: Liikutavahtia ylös", new Vector (0.0, 200.0)); 
     125        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, torjuu, null, Vector.Zero); 
     126        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, torjuu, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", new Vector (0.0, -200.0)); 
     127        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, torjuu, null, Vector.Zero); 
     128        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, torjuu, "pelaaja 2: Liikutavahtia ylös", new Vector(200.0, 0.0)); 
     129        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, torjuu, null, Vector.Zero); 
     130        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, torjuu, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", new Vector(-200, 0.0)); 
     131        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, torjuu, null, Vector.Zero); 
     132 
    100133    } 
     134 
     135    void torjuu(Vector suunta) 
     136    { 
     137        if ((suunta.Y < 0) && (vahti.Bottom < Level.Bottom)) 
     138 
     139        { 
     140            vahti.Velocity = Vector.Zero; 
     141            return; 
     142        } 
     143        if ((suunta.Y > 0) && (vahti.Top > Level.Top)) 
     144        { 
     145            vahti.Velocity = Vector.Zero; 
     146            return; 
     147        } 
     148        vahti.Velocity = suunta; 
     149    }  
    101150     
    102          
    103      
    104  
     151    void KasittelePallonTörmäys(PhysicsObject ball, PhysicsObject kohde) 
     152    { 
     153        if (kohde == vasenReuna) 
     154        { 
     155            pelaajan2Pisteet.Value += 1; 
     156        } 
     157    } 
    105158     
    106159     
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.