Changeset 953 for 2010/24/olpesasa/Linnapako
- Timestamp:
- 2010-06-17 15:17:44 (11 years ago)
- Location:
- 2010/24/olpesasa/Linnapako
- Files:
-
- 3 added
- 9 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/24/olpesasa/Linnapako/Linnapako.csproj
r919 r953 92 92 <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 93 93 </Content> 94 <Content Include="kentta10.txt" /> 94 95 <Content Include="kentta2.txt"> 95 96 <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> … … 107 108 <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 108 109 </Content> 109 <Content Include="kentta7.txt" /> 110 <Content Include="kentta7.txt"> 111 <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 112 </Content> 113 <Content Include="kentta8.txt" /> 114 <Content Include="kentta9.txt" /> 110 115 </ItemGroup> 111 116 <ItemGroup> -
2010/24/olpesasa/Linnapako/Peli.cs
r939 r953 14 14 PhysicsObject avain; 15 15 PhysicsObject bonus; 16 PhysicsObject kolikko; 16 17 List<PhysicsObject> oviLista; 17 18 int kentanNro; 18 19 IntMeter pisteet; 20 IntMeter kentanPisteet; 19 21 const int ruudunLeveys = 50; 20 22 const int ruudunKorkeus = 50; … … 24 26 //TODO: Alusta peli tässä 25 27 Ohjaimet (); 28 Pistelaskuri(); 26 29 SeuraavaKentta(1); 27 Pistelaskuri();28 30 } 29 31 void Ohjaimet() … … 127 129 return bonus; 128 130 } 131 PhysicsObject LuoKolikko() 132 { 133 kolikko = new PhysicsObject(25.0, 25.0); 134 kolikko.Shape = Shapes.Circle; 135 kolikko.Image = LoadImage("kolikko"); 136 kolikko.Tag = "coin"; 137 return kolikko; 138 } 129 139 130 140 void LuoKentta1() … … 137 147 ruudut['m'] = LuoMaali; 138 148 ruudut['b'] = LuoBonus; 139 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 140 Camera.Zoom(1.25); 149 ruudut['k'] = LuoKolikko; 150 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 151 Camera.Zoom(1.50); 141 152 Camera.Follow(pelaaja); 142 153 Level.BackgroundColor = Color.Gray; 154 kentanNro++; 143 155 } 144 156 void LuoKentta2() … … 154 166 ruudut['a'] = LuoAvain; 155 167 ruudut['b'] = LuoBonus; 168 ruudut['k'] = LuoKolikko; 156 169 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 157 170 Camera.Follow(pelaaja); … … 169 182 ruudut['a'] = LuoAvain; 170 183 ruudut['b'] = LuoBonus; 184 ruudut['k'] = LuoKolikko; 171 185 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 172 186 Camera.Follow(pelaaja); … … 184 198 ruudut['a'] = LuoAvain; 185 199 ruudut['b'] = LuoBonus; 200 ruudut['k'] = LuoKolikko; 186 201 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 187 202 Camera.Follow(pelaaja); … … 199 214 ruudut['a'] = LuoAvain; 200 215 ruudut['b'] = LuoBonus; 216 ruudut['k'] = LuoKolikko; 201 217 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 202 218 Camera.Follow(pelaaja); … … 214 230 ruudut['a'] = LuoAvain; 215 231 ruudut['b'] = LuoBonus; 232 ruudut['k'] = LuoKolikko; 216 233 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 217 234 Camera.Follow(pelaaja); … … 219 236 void LuoKentta7() 220 237 { 238 oviLista = new List<PhysicsObject>(); 221 239 TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta7.txt"); 222 240 ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; … … 227 245 ruudut['o'] = LuoOviLukossa; 228 246 ruudut['a'] = LuoAvain; 229 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 230 Camera.ZoomToLevel(); 247 ruudut['b'] = LuoBonus; 248 ruudut['k'] = LuoKolikko; 249 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 250 Camera.Follow(pelaaja); 231 251 } 232 252 void PelaajanTormays(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) … … 243 263 { 244 264 kentanNro++; 265 pisteet.Value = kentanPisteet.Value; 245 266 SeuraavaKentta(kentanNro); 246 267 } 247 268 else if (kohde.Tag.ToString() == "bonus") 248 269 { 249 pisteet.Value+=10; 250 bonus.Destroy(); 270 kentanPisteet.Value+=10; 271 kohde.Destroy(); 272 } 273 else if (kohde.Tag.ToString() == "coin") 274 { 275 kentanPisteet.Value += 1; 276 kohde.Destroy(); 277 } 278 else if (kohde.Tag.ToString() == "seina") 279 { 280 pelaaja.Stop(); 251 281 } 252 282 } … … 271 301 void AloitaAlusta() 272 302 { 273 274 ClearAll(); 303 kentanPisteet.Value = pisteet.Value; 304 ClearGameObjects(); 305 ClearControls(); 275 306 Ohjaimet(); 276 307 SeuraavaKentta(kentanNro); … … 278 309 void SeuraavaKentta(int kentta) 279 310 { 280 ClearAll(); 311 //kentanPisteet.Value = pisteet.Value; 312 ClearGameObjects(); 313 ClearControls(); 281 314 if (kentta == 1) LuoKentta1(); 282 else if (kentta == 2) LuoKentta 2();315 else if (kentta == 2) LuoKentta7(); 283 316 else if (kentta == 3) LuoKentta3(); 284 317 else if (kentta == 4) LuoKentta4(); … … 295 328 ValueDisplay pisteNaytto = new ValueDisplay(); 296 329 330 kentanPisteet = new IntMeter(0); 331 297 332 pisteNaytto.Text = "Pisteitä: "; 298 333 … … 300 335 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 301 336 302 pisteNaytto.ValueColor = Color. Red;303 pisteNaytto.TextColor = Color. Red;304 305 pisteNaytto.BindTo( pisteet);337 pisteNaytto.ValueColor = Color.White; 338 pisteNaytto.TextColor = Color.LightGray; 339 340 pisteNaytto.BindTo(kentanPisteet); 306 341 307 342 Add(pisteNaytto); -
2010/24/olpesasa/Linnapako/kentta1.txt
r919 r953 3 3 x x 1 x x 4 4 x x 5 x k k x 5 6 x x 7 x k k x 6 8 x x 9 x k k k xx x 10 x k xx x 11 x k k kkkkkkk mx x 12 x k xx x 13 x x x xxxxxxxxxx xk x xx x 7 14 x x 8 x x 9 x xx x 10 x xx x 11 x mx x 12 x xx x 13 x xx x 14 x x 15 x x 15 x b x 16 16 x x 17 17 x x -
2010/24/olpesasa/Linnapako/kentta2.txt
r939 r953 3 3 x 1 x px px x 4 4 x x xx xx px x 5 x xxx xx xx 5 x xxx xx xx k px x 6 6 x p x xx px x 7 7 x xxx xx px x 8 x pxxxxxx 8 x pxxxxxxooxxxx xxx xx 9 9 x pxxxxxx xxxx o px 10 10 xxxxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx 11 11 x xxx pxxxx 12 x 12 x kkkkkkkkkkkkkk xxx pxxxx 13 13 x x x x x x xxx x pxxxx 14 14 x xxx pxxxx … … 18 18 x xxx pxxxx 19 19 x x x x x x xxx x pxxxx 20 x 20 x kkkkkkkkkkkkk xxx pxxxx 21 21 x xxx pxxxx 22 22 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx x pxxxx -
2010/24/olpesasa/Linnapako/kentta3.txt
r939 r953 1 1 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 2 2 x o px mx 3 x 3 x kkk xx xx mx 4 4 x px mx 5 5 xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx … … 20 20 xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx 21 21 xxxx px x 22 xxxx 22 xxxx kkk px x 23 23 xxxxx px a x 24 24 xxxxxx xxxxxxx x -
2010/24/olpesasa/Linnapako/kentta4.txt
r939 r953 1 1 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 2 x 3 x xx 2 xkkk v mx 3 x xx k mx 4 4 x px mx 5 5 xxxxxxxxxxxoooxxxxxxxxxxxxxxxxxx -
2010/24/olpesasa/Linnapako/kentta5.txt
r939 r953 2 2 x 1 xm mx 3 3 x x x 4 xvvvv vvvvxvvvv vvvvvvx4 xvvvv vvvvxvvvv vvvvvx 5 5 xxxx xxxxxxx xxxx 6 6 x x x -
2010/24/olpesasa/Linnapako/kentta6.txt
r939 r953 6 6 xxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx 7 7 x xxxxx v x 8 x 8 x k k k xxxxxxxxxxx xxxxxxx 9 9 x xxxxxxxxxxx pxxxxxx 10 10 xx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx … … 12 12 xx xxxxxxx xx pxxxxxx x x xxxx 13 13 xx px pxxxx v xx 14 xx px pxxxxxx x a xxxxx14 xx px pxxxxxxkx a xkxxxx 15 15 xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx 16 16 xx xxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx 17 xx bxxxx18 xx xxxx xxxxxx bxxxx17 xx k k xxxx 18 xx xxxx xxxxxx k xxxx 19 19 xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx 20 20 xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx 21 xxxx xxxxxxxxxx21 xxxx pxxxxxxxxx 22 22 xxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx 23 23 xxxx xx px xxxxxxxxxx 24 xxxx xx 25 xxxx xx 26 xxxx xx 24 xxxx xx k k px xxxxxxxxxx 25 xxxx xx b pxv xx 26 xxxx xx k k px xxxxxxxxxx 27 27 xxxx xx v px xxxxxxxxxx 28 28 xxxx xxxxxxxxxxxx xxx xx x 29 x x xxxxxxxx xx x29 xv xxxxxx xx x 30 30 xx b xxxxxxxxxxoxxxx m x 31 31 xx xxxxxxxxxx x
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.