Ignore:
Timestamp:
2017-10-21 12:12:33 (4 years ago)
Author:
rikavila
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2015/koodauskerho/AarreP/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs

    r8430 r9461  
    2727    PlatformCharacter pelaaja2; 
    2828    Image pelaajanKuva = LoadImage("originalhahmo"); 
     29    Image pelaajanKuva2 = LoadImage("originalhahmo3"); 
    2930    Image kukkaKuva = LoadImage("ampujakukka"); 
    3031    Image tahtiKuva = LoadImage("sydansydan"); 
     
    3334    Image AmpujaKuva = LoadImage("ampujahahmo"); 
    3435    Image pommiKuva = LoadImage("pommi"); 
    35     Image[] animaatioKuvat = LoadImages("originalhahmo", "hahmosydan", "hahmosyosydan"); 
    3636    Image[] animaatioKuvat2 = LoadImages("originalhahmo", "originalhahmokävely1"); 
     37    Image[] animaatioKuvat5 = LoadImages("originalhahmo3", "originalhahmo3kavely"); 
    3738    Image[] animaatioKuvat3 = LoadImages("originalvihu", "originalvihukavelee"); 
    3839    Image[] animaatioKuvat4 = LoadImages("originalvihu", "ammuttuvihu"); 
     
    131132    void lisaapelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    132133    { 
    133         pelaaja2 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus); 
    134     } 
     134        pelaaja2 = LisaaPelaaja2(paikka, leveys, korkeus); 
     135    } 
     136 
     137    private PlatformCharacter LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     138    { 
     139        Pelaaja pelaaja2 = new Pelaaja(50, 70); 
     140        pelaaja2.Position = paikka; 
     141        pelaaja2.Mass = 9.0; 
     142        pelaaja2.AnimWalk = new Animation(animaatioKuvat5); 
     143        pelaaja2.AnimWalk.FPS = 6; 
     144        pelaaja2.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva2); 
     145        pelaaja2.Image = pelaajanKuva2; 
     146        pelaaja2.Tag = "pelaaja2"; 
     147        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); 
     148        AddCollisionHandler(pelaaja2, "vihu", TormaaVihuun); 
     149        AddCollisionHandler(pelaaja2, "Kukka", TormaaKukkaan); 
     150        AddCollisionHandler(pelaaja2, "rakettiKukka", TormaaRakettiKukkaan); 
     151        Add(pelaaja2); 
     152        AddCollisionHandler(pelaaja2, "kuollut", TormaakuolleeseenPelaajaan); 
     153        //pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); 
     154        pelaaja2.ElamaLaskuri.LowerLimit += delegate { Kuole(pelaaja2); }; 
     155        return pelaaja2; 
     156    } 
     157 
     158 
    135159    void LisaaVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    136160    { 
     
    228252    { 
    229253        maaliAani.Play(); 
    230         MessageDisplay.Add("it sydämen!"); 
     254        MessageDisplay.Add("keräsit sydämen!"); 
    231255        tahti.Destroy(); 
    232256 
    233257        if (omistaaRakettirepun == false) 
    234         { 
    235             Animation animaatio = new Animation(animaatioKuvat); 
    236             animaatio.FPS = 2; 
    237             pelaaja1.PlayAnimation(animaatio); 
    238         } 
    239258        { 
    240259            Animation animaatio = new Animation(animaatioKuvat2); 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.