Ignore:
Timestamp:
2017-08-03 15:01:34 (23 months ago)
Author:
npo17_78
Message:

Kirjotat jotain kivaa

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/31/JohannesU/MummoDrift2D2017/MummoDrift2D2017/MummoDrift2D2017/MummoDrift2D2017.cs

    r9385 r9410  
    99public class MummoDrift2D2017 : PhysicsGame 
    1010{ 
    11     Image taustaKuva = LoadImage("taustakuvapeliin"); 
     11    Image taustaKuva = LoadImage("ripulionmarkaakakkaa"); 
    1212    Image grassDirtBlock = LoadImage("grassDirtBlock"); 
    1313    Image dirtBlock = LoadImage("dirtBlock"); 
    14     Image ukkelikuva = LoadImage("taistelija"); 
     14    Image ukkelikuva = LoadImage("amg1_rt2"); 
    1515    Image kivikuva = LoadImage("rock"); 
    1616    Image Palikka2 = LoadImage("darkStoneBlock"); 
    1717    Image vihukuva = LoadImage("blobRight"); 
    18  
    19     double kavelyNopeus = 500, hyppyNopeus = 500; 
     18    Image estekuva = LoadImage("skyBlock"); 
     19 
     20    double kavelyNopeus = 500, hyppyNopeus = 1000; 
    2021    PlatformCharacter ukkeli; 
    2122    PhysicsObject vihu; 
     23 
     24 
    2225    public override void Begin() 
    2326    { 
    24         
    25  
    26        // LuoUkkeli(); 
    27          
     27 
     28        AloitaPeli(); 
     29        Taustamusiikki(); 
     30    } 
     31 
     32 
     33    void Fanta(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     34    { 
     35        PhysicsObject este = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
     36        este.Position = paikka; 
     37        este.Shape = Shape.Rectangle; 
     38        // palikka.Color = Color.Gray; 
     39        este.Image = estekuva; 
     40        Add(este); 
     41    } 
     42 
     43 
     44    void LuoVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     45    { 
     46        vihu = new PhysicsObject(75, 55); 
     47        vihu.Shape = Shape.Rectangle; 
     48        vihu.Position = paikka; 
     49        vihu.CanRotate = false; 
     50        Add(vihu); 
     51        vihu.Image = vihukuva; 
     52        vihu.Tag = "vihu"; 
     53 
     54        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("ukkeli"); 
     55        vihu.Brain = seuraajanAivot; 
     56        vihu.Brain.Active = true; 
     57 
     58    } 
     59 
     60 
     61 
     62 
     63    void Palikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     64    { 
     65        PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     66        kivi.Position = paikka; 
     67        kivi.Shape = Shape.Rectangle; 
     68        // palikka.Color = Color.Gray; 
     69        kivi.Image = Palikka2; 
     70        Add(kivi); 
     71    } 
     72 
     73    void kivipalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     74    { 
     75        PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     76        kivi.Position = paikka; 
     77        kivi.Shape = Shape.Rectangle; 
     78        // palikka.Color = Color.Gray; 
     79        kivi.Image = kivikuva; 
     80        Add(kivi); 
     81    } 
     82 
     83 
     84    void LiikkuvaTausta() 
     85    { 
     86        GameObject taustaPilvet = new GameObject(Screen.Width, Screen.Height); 
     87        taustaPilvet.Image = taustaKuva; 
     88        Add(taustaPilvet, -3); 
     89        taustaPilvet.Position += new Vector(0, 100); 
     90        Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0, 0); 
     91    } 
     92    void Ruohomultapalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     93    { 
     94        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     95        palikka.Position = paikka; 
     96        palikka.Shape = Shape.Rectangle; 
     97        // palikka.Color = Color.Gray; 
     98        palikka.Image = grassDirtBlock; 
     99        Add(palikka); 
     100    } 
     101    void Multapalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     102    { 
     103        PhysicsObject Palikka2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     104        Palikka2.Position = paikka; 
     105        Palikka2.Shape = Shape.Rectangle; 
     106        Palikka2.Image = dirtBlock; 
     107        Add(Palikka2); 
     108    } 
     109    void LuoUkkeli(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     110    { 
     111        ukkeli = new PlatformCharacter(75, 55); 
     112        ukkeli.Shape = Shape.Rectangle; 
     113        ukkeli.Position = paikka; 
     114        ukkeli.CanRotate = false; 
     115        ukkeli.Tag = "ukkeli"; 
     116        Add(ukkeli); 
     117        ukkeli.Image = ukkelikuva; 
     118        AddCollisionHandler(ukkeli, "vihu", Tormaavihuun); 
     119    } 
     120    void AsetaOhjaimet() 
     121    { 
     122        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", ukkeli, -kavelyNopeus); 
     123        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", ukkeli, kavelyNopeus); 
     124        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", ukkeli, hyppyNopeus); 
     125        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     126    } 
     127    void Liikuta(PlatformCharacter ukkeli, double nopeus) 
     128    { 
     129        ukkeli.Walk(nopeus); 
     130    } 
     131    void Hyppaa(PlatformCharacter ukkeli, double nopeus) 
     132    { 
     133        ukkeli.Jump(nopeus); 
     134    } 
     135 
     136 
     137    void AloitaPeli() 
     138    { 
     139        //Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0); 
     140        //ukkeli.Hit(impulssi); 
     141 
     142        // LuoUkkeli(); 
     143        ClearAll(); 
    28144        LiikkuvaTausta();//Level.Background.Image = taustaKuva; 
    29145 
     
    35151        ruudut.SetTileMethod('o', Palikka); 
    36152        ruudut.SetTileMethod('i', LuoVihu); 
     153        ruudut.SetTileMethod('u', Fanta); 
    37154        ruudut.Execute(50, 50); 
    38155 
     
    43160 
    44161        AsetaOhjaimet(); 
    45     } 
    46     void LuoVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    47     { 
    48         vihu = new PhysicsObject(75, 55); 
    49         vihu.Shape = Shape.Rectangle; 
    50         vihu.Position = paikka; 
    51         vihu.CanRotate = false; 
    52         Add(vihu); 
    53         vihu.Image = vihukuva; 
    54  
    55        
    56     } 
    57  
    58  
    59  
    60  
    61     void Palikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    62     { 
    63         PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    64         kivi.Position = paikka; 
    65         kivi.Shape = Shape.Rectangle; 
    66         // palikka.Color = Color.Gray; 
    67         kivi.Image = Palikka2; 
    68         Add(kivi); 
    69     } 
    70  
    71     void kivipalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    72     { 
    73         PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    74         kivi.Position = paikka; 
    75         kivi.Shape = Shape.Rectangle; 
    76         // palikka.Color = Color.Gray; 
    77         kivi.Image = kivikuva; 
    78         Add(kivi); 
    79     } 
    80  
    81  
    82     void LiikkuvaTausta() 
    83     { 
    84         GameObject taustaPilvet = new GameObject(Screen.Width, Screen.Height); 
    85         taustaPilvet.Image = taustaKuva; 
    86         Add(taustaPilvet, -3); 
    87         taustaPilvet.Position += new Vector(0, 100); 
    88         Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0, 0); 
    89     } 
    90     void Ruohomultapalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    91     { 
    92         PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    93         palikka.Position = paikka; 
    94         palikka.Shape = Shape.Rectangle; 
    95         // palikka.Color = Color.Gray; 
    96         palikka.Image = grassDirtBlock; 
    97         Add(palikka); 
    98     } 
    99     void Multapalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    100     { 
    101         PhysicsObject Palikka2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    102         Palikka2.Position = paikka; 
    103         Palikka2.Shape = Shape.Rectangle; 
    104         Palikka2.Image = dirtBlock; 
    105         Add(Palikka2); 
    106     } 
    107     void LuoUkkeli(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    108     { 
    109         ukkeli = new PlatformCharacter(75, 55); 
    110         ukkeli.Shape = Shape.Rectangle; 
    111         ukkeli.Position = paikka; 
    112         ukkeli.CanRotate = false; 
    113         Add(ukkeli); 
    114         ukkeli.Image = ukkelikuva; 
    115     } 
    116     void AsetaOhjaimet() 
    117     { 
    118         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", ukkeli, -kavelyNopeus); 
    119         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", ukkeli, kavelyNopeus); 
    120         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", ukkeli, hyppyNopeus); 
    121         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    122     } 
    123     void Liikuta(PlatformCharacter ukkeli, double nopeus) 
    124     { 
    125         ukkeli.Walk(nopeus); 
    126     } 
    127     void Hyppaa(PlatformCharacter ukkeli, double nopeus) 
    128     { 
    129         ukkeli.Jump(nopeus); 
    130     } 
    131  
    132  
    133     void AloitaPeli() 
    134     { 
    135         //Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0); 
    136         //ukkeli.Hit(impulssi); 
     162 
     163    } 
     164    void Tormaavihuun(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) 
     165    { 
     166        if(pelaaja.Bottom > kohde.Top- 10) 
     167        { 
     168            kohde.Destroy(); 
     169            return; 
     170        } 
     171 
     172        pelaaja.Destroy(); 
     173        AloitaPeli(); 
     174 
     175    } 
     176    void SeuraajaAivot() 
     177    { 
     178        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(ukkeli); 
     179        seuraajanAivot.Speed = 300;                 // Millä nopeudella kohdetta seurataan 
     180        seuraajanAivot.DistanceFar = 600;           // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta 
     181        seuraajanAivot.DistanceClose = 200;         // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta 
     182        seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true;  // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta 
     183                                                    //  seuraajanAivot.FarBrain = satunnaisAivot;   // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana 
     184 
     185        // Tapahtuma, joka tapahtuu kun ollaan lähellä kohdetta 
     186        // seuraajanAivot.TargetClose += mitaTapahtuuKunOllaanLahella;  
     187 
     188 
     189        // Aliohjelma joka ajetaan kun olio on tarpeeksi lähellä kohdetta. 
     190 
     191 
     192 
     193 
     194    } 
     195    void Taustamusiikki() 
     196    { 
     197        MediaPlayer.Play("musiikkipeliin"); 
     198        MediaPlayer.IsRepeating = true; 
    137199    } 
    138200 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.