Changeset 9392 for 2017/31/AaroP


Ignore:
Timestamp:
2017-08-03 14:23:20 (2 years ago)
Author:
npo17_75
Message:

sain hetikun päähän osuu joku niin se räjähtää

Location:
2017/31/AaroP
Files:
3 added
10 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/31/AaroP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs

    r9384 r9392  
    1212    PhysicsObject Kuukavelia; 
    1313    //PhysicsObject vasenReuna; 
    14     Image taustakuva = LoadImage("yo"); 
     14    Image taustakuva = LoadImage("nature"); 
    1515    Image ukkelikuva = LoadImage("Motorbike"); 
    1616    PhysicsObject paa; 
    17     AxleJoint ax; 
     17    // 
    1818    public override void Begin() 
    1919    { 
     
    5050        Level.Width = 5000; 
    5151        Level.Background.Image = taustakuva; 
    52  
     52        Level.Background.FitToLevel(); 
    5353 
    5454        Kuukavelia = new PhysicsObject(60, 30); 
     
    5858        Add(Kuukavelia); 
    5959        Kuukavelia.Mass = 2.0; 
    60         paa = new PhysicsObject(15, 10); 
     60        Kuukavelia.Tag = "pelaaja"; 
     61        paa = new PhysicsObject(10, 10); 
    6162        paa.Shape = Shape.Circle; 
     63        paa.CanRotate = false; 
     64        paa.IsVisible = false; 
     65        AddCollisionHandler(paa, PaaTormaa); 
    6266        Add(paa); 
    63         ax = new AxleJoint(Kuukavelia, paa); 
    64         Time time = new Time(); 
    65         ax.Object2.Update(time); 
     67        // ax = new AxleJoint(Kuukavelia, paa); 
     68        //Time time = new Time(); 
     69        //ax.Object2.Update(time); 
    6670        // ax.Object2.Update(); 
    67         Add(ax); 
     71        //Add(ax); 
    6872 
    6973        //Surface.CreateLeft(Level); 
     
    7478        LuoKentta(); 
    7579 
    76         IsPaused = true; 
    77         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin"); 
     80        //IsPaused = true; 
     81        //Keyboard.Listen(Key.e, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin"); 
    7882 
    7983        GameObject taustapilvet = new GameObject(Screen.Width, Screen.Height); 
     
    9599        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaKuukaveliaa, null, new Vector(-1000, 0)); 
    96100        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaKuukaveliaa, null, new Vector(1000, 0)); 
    97         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaKuukaveliaa, null, new Vector(0, 1000)); 
     101        //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaKuukaveliaa, null, new Vector(0, 1000)); 
    98102        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaKuukaveliaa, null, new Vector(0, -1000)); 
    99103 
     
    103107    protected override void Update(Time time) 
    104108    { 
    105         if(paa != null && Kuukavelia != null) 
     109        if (paa != null && Kuukavelia != null) 
    106110        { 
    107             //paa.Angle = Kuukavelia.Angle; 
    108             //ax.Object2.X = ax.Object1.X + 20; 
    109111 
    110  
    111             ax.Object2.Y = ax.Object1.Y + 20; 
    112             ax.Object2.Position = ax.AxlePoint; 
    113             //ax.Object2.Position = new Vector(Kuukavelia.X + 20, Kuukavelia.Y + 20); 
    114  
     112            paa.Position = Kuukavelia.Position + (Kuukavelia.Angle + Angle.FromDegrees(50)).GetVector() * (Kuukavelia.Height / 2); 
    115113        } 
    116114         
     
    119117 
    120118    } 
     119    void PaaTormaa(PhysicsObject paa, PhysicsObject kohde) 
     120    { 
     121        if (kohde.Tag == "pelaaja") return; 
     122        MessageDisplay.Add("BOOOM! you die"); 
     123        Explosion rajahdys = new Explosion(111); 
     124        rajahdys.Position = paa.Position; 
     125        Add(rajahdys); 
     126        paa.Destroy(); 
     127        Kuukavelia.Destroy(); 
     128        rajahdys.Speed = 500.0; 
     129        rajahdys.Force = 1000.0; 
     130        Timer.SingleShot(1.0, Luoalkuvalikko); 
     131    } 
     132 
    121133    void Luoalkuvalikko() 
    122134    { 
     
    126138 
    127139        alkuValikko.AddItemHandler(0, Aloitapeli); 
    128         alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); 
     140        alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); 
    129141        alkuValikko.Color = Color.GreenYellow; 
    130142        Add(alkuValikko); 
     143        alkuValikko BackGroundColor = Color(Black); 
    131144 
    132145    } 
  • 2017/31/AaroP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.csproj.Debug.cachefile

    r9342 r9392  
    11Content\yo.xnb 
    22Content\Motorbike.xnb 
     3Content\nature.xnb 
  • 2017/31/AaroP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{71897FEC-018E-47AC-96C7-F324CC74CBB9}.xml

    r9342 r9392  
    1919      <Output>C:\MyTemp\AaroP\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\Motorbike.xnb</Output> 
    2020      <Time>2017-08-02T11:29:49.3047571+03:00</Time> 
     21    </Item> 
     22    <Item> 
     23      <Source>nature.jpg</Source> 
     24      <Name>nature</Name> 
     25      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     26      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     27      <Options>None</Options> 
     28      <Output>C:\MyTemp\AaroP\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\nature.xnb</Output> 
     29      <Time>2017-08-03T14:09:50.9873542+03:00</Time> 
    2130    </Item> 
    2231    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2017/31/AaroP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/FysiikkaPeli1.csproj.FileListAbsolute.txt

    r9342 r9392  
    99C:\MyTemp\AaroP\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\yo.xnb 
    1010C:\MyTemp\AaroP\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\Motorbike.xnb 
     11C:\MyTemp\AaroP\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\nature.xnb 
  • 2017/31/AaroP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/cachefile-{71897FEC-018E-47AC-96C7-F324CC74CBB9}-targetpath.txt

    r9342 r9392  
    11Content\yo.xnb 
    22Content\Motorbike.xnb 
     3Content\nature.xnb 
  • 2017/31/AaroP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1Content/FysiikkaPeli1Content.contentproj

    r9342 r9392  
    5959    </Compile> 
    6060  </ItemGroup> 
     61  <ItemGroup> 
     62    <Compile Include="nature.jpg"> 
     63      <Name>nature</Name> 
     64      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     65      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     66    </Compile> 
     67  </ItemGroup> 
    6168  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    6269  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.