Ignore:
Timestamp:
2017-08-03 14:01:18 (23 months ago)
Author:
npo17_81
Message:

Linna ohi, bossi edessä

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/31/JuuseH/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs

    r9377 r9389  
    2323    Image palikkakuva4 = LoadImage("kivi"); 
    2424    Image palikkakuva6 = LoadImage("kivipiikit"); 
    25  
    26  
     25    Image vihollinenkuva2 = LoadImage("jousi"); 
     26    Image nuolikuva = LoadImage("Arrow"); 
    2727    public override void Begin() 
    2828    { 
     
    7070        pelaaja1.Mass = 4.0; 
    7171        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
     72        pelaaja1.Tag = "pelaaja1";  
    7273 
    7374        AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", Tormays); 
     
    9697        vihollinen2.Position = paikka; 
    9798        vihollinen2.Mass = 4.5; 
    98         vihollinen2.Image = vihollinenkuva; 
     99        vihollinen2.Image = vihollinenkuva2; 
     100 
     101         
    99102        vihollinen2.Tag = "vihu"; 
    100103 
     
    102105        vihollinen2Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
    103106 
    104         vihollinen2.Weapon = vihollinen2Ase; 
     107        vihollinen2.Weapon = vihollinen2Ase;  
     108         
    105109        Timer aika = new Timer(); 
    106         aika.Interval = 1.5; 
     110        aika.Interval = 2.0; 
    107111        aika.Timeout += delegate { 
     112            vihollinen2.Weapon.Power.SetValue(30.0); 
    108113            vihollinen2.Turn(Direction.Left); 
    109             vihollinen2Ase.Shoot(); 
     114            PhysicsObject ammus = vihollinen2Ase.Shoot(); 
     115            ammus.Image = nuolikuva;  
    110116        }; 
     117        vihollinen2.Weapon.IsVisible = false; 
    111118        aika.Start(); 
    112119 
     
    123130    { 
    124131        ammus.Destroy(); 
     132        if ((kohde.Tag.Equals("pelaaja1"))){ 
     133            int pMaxMaara = 200; 
     134            ExplosionSystem rajahdys = new ExplosionSystem(LoadImage("veri"), pMaxMaara); 
     135            rajahdys.MinScale = 2.0; 
     136            rajahdys.MaxScale = 10.0; 
     137            rajahdys.MinLifetime = 0.3; 
     138            rajahdys.MaxLifetime = 0.6; 
     139            rajahdys.MinAcceleration = 0.2; 
     140            rajahdys.MaxAcceleration = 0.8; 
     141 
     142 
     143            Add(rajahdys); 
     144 
     145            double x = kohde.X; 
     146            double y = kohde.Y; 
     147            int pMaara = 50; 
     148            // "Käynnistetään" räjähdys 
     149            rajahdys.AddEffect(x, y, pMaara); 
     150 
     151            (kohde as Pelaaja).Elamalaskuri.AddValue(-1); 
     152        } 
    125153    } 
    126154    void Tormays(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject vihollinen) 
     
    135163        rajahdys.MinAcceleration = 0.2; 
    136164        rajahdys.MaxAcceleration = 0.8; 
     165 
    137166 
    138167 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.