Changeset 9388 for 2017/31/RoniM/New folder/New folder/Bossfloors/Bossfloors/Bossfloors/Bossfloors.cs
- Timestamp:
- 2017-08-03 13:57:45 (3 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2017/31/RoniM/New folder/New folder/Bossfloors/Bossfloors/Bossfloors/Bossfloors.cs
r9351 r9388 31 31 Image vihu5 = LoadImage("vihu"); 32 32 Image zzombi = LoadImage("zzombi"); 33 33 Timer vihuajastin; 34 34 Pelaaja pelaaja1; 35 35 //Pelaaja pelaaja2; … … 37 37 //Pelaaja pelaaja4; 38 38 //IntMeter pisteLaskuri; 39 39 List<Vector> zombispawnit = new List<Vector>(); 40 40 const int RUUDUN_KOKO = 30; 41 41 int kenttaNro = 1; … … 72 72 void LataaKentta() 73 73 { 74 ClearAll();74 // ClearAll(); 75 75 76 76 if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta"); … … 82 82 return; 83 83 } 84 84 85 85 //LuoPistelaskuri(); 86 86 // LuoPistelaskuri2(); … … 146 146 pelaaja1.Ase.FireRate = 50; 147 147 pelaaja1.Add(pelaaja1.Ase); 148 148 149 149 Add(pelaaja1); 150 150 return pelaaja1; … … 254 254 255 255 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("AD77FF"), luomonster); 256 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode(" B60000"), luozombi);256 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("#FFB60000"), LisaaVihollisSpawn); 257 257 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF6A00"), dungeon); 258 258 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFFFFF"), safezone); 259 Level.Background.Color = Color.G old;260 259 Level.Background.Color = Color.Gray; 260 // ruudut.Optimize(Color.Black); 261 261 ruudut.Execute(30, 30); 262 Camera.ZoomFactor = 0.45;262 Camera.ZoomFactor = 2.45; 263 263 Camera.Follow(pelaaja1); 264 264 } … … 277 277 LuoPistelaskuri(); 278 278 luoelamalaskuri(); 279 zombispawn(); 279 280 } 280 281 … … 393 394 } 394 395 } 396 395 397 void luozombi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 396 398 { 397 Timer aikaLaskuri = new Timer(); 398 aikaLaskuri.Interval = (10); 399 aikaLaskuri.Timeout += delegate 400 { 399 401 400 PhysicsObject zombi = new PhysicsObject(17, 17); 402 401 403 402 zombi.Position = paikka; 404 403 zombi.Tag = "zombi"; … … 415 414 satunnaisAivot.ChangeMovementSeconds = 5; 416 415 zombi.Image = zzombi; 417 zombi.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds( 60.0);416 zombi.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(20.0); 418 417 AddCollisionHandler(zombi, "pelaaja", pelaajaosui2); 419 418 satunnaisAivot.WanderRadius = 200; … … 422 421 zombi.Brain = seuraajanAivot; 423 422 Add(zombi, +1); 423 424 425 426 } 427 void LisaaVihollisSpawn(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 428 { 429 zombispawnit.Add(paikka); 430 } 431 void zombispawn() 432 { 433 434 //1.0 3.0 435 436 vihuajastin = new Timer(); 437 vihuajastin.Interval = RandomGen.NextDouble(1.0, 3.0); 438 vihuajastin.Timeout += delegate 439 { 440 Vector arvottupaikka = zombispawnit[RandomGen.NextInt(zombispawnit.Count - 1)]; 441 luozombi(arvottupaikka, RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 442 424 443 }; 425 aikaLaskuri.Start(); 426 427 428 429 } 430 // void mitaTapahtuuKunOllaanLahella() 431 // { 432 // zombi.Color = Color.Red; 433 // } 444 vihuajastin.Start(); 445 446 } 447 // void mitaTapahtuuKunOllaanLahella() 448 // { 449 // zombi.Color = Color.Red; 450 // } 434 451 435 452 void dungeon(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.