Ignore:
Timestamp:
2017-08-03 11:59:04 (23 months ago)
Author:
npo17_78
Message:

Sain tehtyä monta palikkaa ja vihun joka ei tappaa.

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/31/JohannesU/MummoDrift2D2017/MummoDrift2D2017/MummoDrift2D2017/MummoDrift2D2017.cs

    r9359 r9385  
    1010{ 
    1111    Image taustaKuva = LoadImage("taustakuvapeliin"); 
    12     Image Ruoho = LoadImage("Ruoho"); 
    13     Image multa = LoadImage("multa"); 
     12    Image grassDirtBlock = LoadImage("grassDirtBlock"); 
     13    Image dirtBlock = LoadImage("dirtBlock"); 
    1414    Image ukkelikuva = LoadImage("taistelija"); 
     15    Image kivikuva = LoadImage("rock"); 
     16    Image Palikka2 = LoadImage("darkStoneBlock"); 
     17    Image vihukuva = LoadImage("blobRight"); 
    1518 
    16  
    17     Vector nopeusYlos = new Vector(0, 1000); 
    18     Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200); 
    19     Vector nopeusVasemmalle = new Vector(-200, 0); 
    20     Vector nopeusOikealle = new Vector(200, 0); 
    21  
    22  
    23     PhysicsObject ukkeli; 
    24  
     19    double kavelyNopeus = 500, hyppyNopeus = 500; 
     20    PlatformCharacter ukkeli; 
     21    PhysicsObject vihu; 
    2522    public override void Begin() 
    2623    { 
     
    2825 
    2926       // LuoUkkeli(); 
    30         AsetaOhjaimet(); 
     27         
    3128        LiikkuvaTausta();//Level.Background.Image = taustaKuva; 
    3229 
    3330        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta"); 
    34         ruudut.SetTileMethod('m', LuoPalikka); 
    35         ruudut.SetTileMethod('p', LuoPalikka2); 
     31        ruudut.SetTileMethod('m', Ruohomultapalikka); 
     32        ruudut.SetTileMethod('p', Multapalikka); 
    3633        ruudut.SetTileMethod('l', LuoUkkeli); 
     34        ruudut.SetTileMethod('d', kivipalikka); 
     35        ruudut.SetTileMethod('o', Palikka); 
     36        ruudut.SetTileMethod('i', LuoVihu); 
    3737        ruudut.Execute(50, 50); 
    3838 
     
    4242 
    4343 
     44        AsetaOhjaimet(); 
     45    } 
     46    void LuoVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     47    { 
     48        vihu = new PhysicsObject(75, 55); 
     49        vihu.Shape = Shape.Rectangle; 
     50        vihu.Position = paikka; 
     51        vihu.CanRotate = false; 
     52        Add(vihu); 
     53        vihu.Image = vihukuva; 
    4454 
     55       
    4556    } 
    4657 
    4758 
    4859 
     60 
     61    void Palikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     62    { 
     63        PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     64        kivi.Position = paikka; 
     65        kivi.Shape = Shape.Rectangle; 
     66        // palikka.Color = Color.Gray; 
     67        kivi.Image = Palikka2; 
     68        Add(kivi); 
     69    } 
     70 
     71    void kivipalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     72    { 
     73        PhysicsObject kivi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     74        kivi.Position = paikka; 
     75        kivi.Shape = Shape.Rectangle; 
     76        // palikka.Color = Color.Gray; 
     77        kivi.Image = kivikuva; 
     78        Add(kivi); 
     79    } 
    4980 
    5081 
     
    5788        Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0, 0); 
    5889    } 
    59     void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     90    void Ruohomultapalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    6091    { 
    6192        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     
    6394        palikka.Shape = Shape.Rectangle; 
    6495        // palikka.Color = Color.Gray; 
    65         palikka.Image = Ruoho; 
     96        palikka.Image = grassDirtBlock; 
    6697        Add(palikka); 
    6798    } 
    68     void LuoPalikka2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     99    void Multapalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    69100    { 
    70101        PhysicsObject Palikka2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    71102        Palikka2.Position = paikka; 
    72103        Palikka2.Shape = Shape.Rectangle; 
    73         Palikka2.Image = multa; 
     104        Palikka2.Image = dirtBlock; 
    74105        Add(Palikka2); 
    75106    } 
     
    85116    void AsetaOhjaimet() 
    86117    { 
    87         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", ukkeli, nopeusYlos); 
    88         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, ukkeli, Vector.Zero); 
    89         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", ukkeli, nopeusAlas); 
    90         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, ukkeli, Vector.Zero); 
    91  
    92         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", ukkeli, nopeusVasemmalle); 
    93         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, ukkeli, Vector.Zero); 
    94         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", ukkeli, nopeusOikealle); 
    95         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, ukkeli, Vector.Zero); 
     118        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", ukkeli, -kavelyNopeus); 
     119        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", ukkeli, kavelyNopeus); 
     120        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", ukkeli, hyppyNopeus); 
    96121        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    97122    } 
    98     void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus) 
     123    void Liikuta(PlatformCharacter ukkeli, double nopeus) 
    99124    { 
    100         ukkeli.Velocity = nopeus; 
     125        ukkeli.Walk(nopeus); 
    101126    } 
    102     void  NopeusAlas() 
     127    void Hyppaa(PlatformCharacter ukkeli, double nopeus) 
    103128    { 
     129        ukkeli.Jump(nopeus); 
     130    } 
    104131 
    105     } 
    106     void NopeusYlös() 
    107     { 
    108  
    109     } 
    110132 
    111133    void AloitaPeli() 
     
    115137    } 
    116138 
    117     //protected override void Update(Time t) 
    118     //{ 
    119     //    Level.Background.Position = ukkeli.Position; 
    120     //    base.Update(t); 
    121     //} 
    122139} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.