Changeset 9381 for 2017/31/JohannesL/dodh2/dodh2/dodh2/dodh2.cs
- Timestamp:
- 2017-08-03 11:55:42 (5 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2017/31/JohannesL/dodh2/dodh2/dodh2/dodh2.cs
r9369 r9381 16 16 17 17 Image pelaajanKuva = LoadImage("snoopgas"); 18 Image tahtiKuva = LoadImage(" norsu");18 Image tahtiKuva = LoadImage("monkas"); 19 19 Image vihaajakuva = LoadImage("vihaa"); 20 20 Image rajahdyskuva = LoadImage("vihaa"); 21 Image vihaaja2kuva = LoadImage("toinenmonk"); 22 Image rajahdys2kuva = LoadImage("toinenmonk"); 21 23 22 24 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 23 25 24 26 bool saakoRajahtaa = true; 27 bool saako2Rajahtaa = true; 25 28 26 29 public override void Begin() … … 28 31 Gravity = new Vector(0.0, -1400.0); 29 32 33 30 34 LuoKentta(); 31 35 LisaaNappaimet(); 32 36 LuoAikaLaskuri(); 33 37 vihaaja(); 34 38 vihaaja2(); 39 valikko(); 40 41 42 35 43 36 44 … … 145 153 if (ammus != null) 146 154 { 147 ammus.Size *= 1.0;155 ammus.Size *= 0.5; 148 156 //ammus.Image =() 149 157 ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(5.0); … … 180 188 Timer.SingleShot(5, () => { saakoRajahtaa = true; }); 181 189 182 Explosion rajahdys = new Explosion( 100);190 Explosion rajahdys = new Explosion(50); 183 191 rajahdys.Image = rajahdyskuva; 184 192 rajahdys.Position = pelaaja1.Position; 185 193 rajahdys.Speed = 100; 186 rajahdys.Force = 10000;194 rajahdys.Force = 5000; 187 195 Add(rajahdys); 188 196 189 197 } 198 void vihaaja2() 199 { 200 PhysicsObject vihaaja2 = new PhysicsObject(5, 5); 201 vihaaja2.X = -100; 202 vihaaja2.Y = 100; 203 vihaaja2.Shape = Shape.Rectangle; 204 vihaaja2.Mass = 10.0; 205 vihaaja2.Image = vihaaja2kuva; 206 207 Add(vihaaja2); 208 FollowerBrain seuraajan2Aivot = new FollowerBrain(pelaaja1); 209 210 seuraajan2Aivot.Speed = 30; // Millä nopeudella kohdetta seurataan 211 seuraajan2Aivot.DistanceFar = 1200; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta 212 seuraajan2Aivot.DistanceClose = 150; // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta 213 seuraajan2Aivot.StopWhenTargetClose = true; // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta 214 //seuraajanAivot.FarBrain = satunnaisAivot; // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana 215 216 // Tapahtuma, joka tapahtuu kun ollaan lähellä kohdetta 217 seuraajan2Aivot.TargetClose += mitaKunOllaanLahella; 218 vihaaja2.Brain = seuraajan2Aivot; 219 } 220 221 void mitaKunOllaanLahella() 222 { 223 if (!saako2Rajahtaa) return; 224 saako2Rajahtaa = false; 225 Timer.SingleShot(15, () => { saako2Rajahtaa = true; }); 226 227 Explosion rajahdys = new Explosion(150); 228 rajahdys.Image = rajahdys2kuva; 229 rajahdys.Position = pelaaja1.Position; 230 rajahdys.Speed = 15; 231 rajahdys.Force = 5000; 232 Add(rajahdys); 233 234 } 235 void valikko() 236 { 237 ClearAll(); 238 239 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", 240 "Aloita peli", "Lopeta"); 241 Add(alkuValikko); 242 243 244 alkuValikko.AddItemHandler(0, alotapeli); 245 alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); 246 alkuValikko.Color = Color.ForestGreen; 247 248 } 249 void alotapeli() 250 { 251 LuoKentta(); 252 LisaaNappaimet(); 253 LuoAikaLaskuri(); 254 vihaaja(); 255 vihaaja2(); 256 Gravity = new Vector(0.0, -1400.0); 257 258 259 Camera.Follow(pelaaja1); 260 Camera.ZoomFactor = 1.5; 261 Camera.StayInLevel = true; 262 263 264 } 190 265 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.