Ignore:
Timestamp:
2017-08-02 15:03:04 (3 years ago)
Author:
npo17_87
Message:

vihollinen ja kenttä valmiina

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/31/JohannesL/dodh2/dodh2/dodh2/dodh2.cs

    r9337 r9369  
    1717    Image pelaajanKuva = LoadImage("snoopgas"); 
    1818    Image tahtiKuva = LoadImage("norsu"); 
     19    Image vihaajakuva = LoadImage("vihaa"); 
     20    Image rajahdyskuva = LoadImage("vihaa"); 
    1921 
    2022    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
    2123 
     24    bool saakoRajahtaa = true; 
     25 
    2226    public override void Begin() 
    2327    { 
    24         Gravity = new Vector(0, -1500); 
     28        Gravity = new Vector(0.0, -1400.0); 
    2529 
    2630        LuoKentta(); 
    2731        LisaaNappaimet(); 
    2832        LuoAikaLaskuri(); 
     33        vihaaja(); 
    2934         
    3035 
     
    4550        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    4651        Level.CreateBorders(); 
    47         Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.ForestGreen); 
     52        Level.Background.CreateGradient(Color.Wheat, Color.ForestGreen); 
    4853    } 
    4954 
     
    114119    { 
    115120        maaliAani.Play(); 
    116         MessageDisplay.Add("!"); 
     121        MessageDisplay.Add("Kerätty!"); 
    117122        tahti.Destroy(); 
    118123    } 
     
    140145        if (ammus != null) 
    141146        { 
    142             ammus.Size *= 0.5; 
     147            ammus.Size *= 1.0; 
    143148            //ammus.Image =() 
    144149            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(5.0); 
     
    148153 
    149154    } 
     155    void vihaaja() 
     156    { 
     157        PhysicsObject vihaajaa = new PhysicsObject(20, 20); 
     158        vihaajaa.Shape = Shape.Rectangle; 
     159        vihaajaa.Mass = 10.0; 
     160        vihaajaa.Image = vihaajakuva; 
     161         
     162        Add(vihaajaa); 
     163        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); 
     164 
     165        seuraajanAivot.Speed = 100;                 // Millä nopeudella kohdetta seurataan 
     166        seuraajanAivot.DistanceFar = 600;           // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta 
     167        seuraajanAivot.DistanceClose = 50;         // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta 
     168        seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = false;  // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta 
     169        //seuraajanAivot.FarBrain = satunnaisAivot;   // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana 
     170         
     171        // Tapahtuma, joka tapahtuu kun ollaan lähellä kohdetta 
     172        seuraajanAivot.TargetClose += mitaTapahtuuKunOllaanLahella; 
     173        vihaajaa.Brain = seuraajanAivot; 
     174    } 
     175 
     176    void mitaTapahtuuKunOllaanLahella() 
     177    { 
     178        if (!saakoRajahtaa) return; 
     179        saakoRajahtaa = false; 
     180        Timer.SingleShot(5, () => { saakoRajahtaa = true; }); 
     181 
     182        Explosion rajahdys = new Explosion(100); 
     183        rajahdys.Image = rajahdyskuva;    
     184        rajahdys.Position = pelaaja1.Position; 
     185        rajahdys.Speed = 100; 
     186        rajahdys.Force = 10000; 
     187        Add(rajahdys); 
     188         
     189    } 
    150190} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.