Changeset 936
- Timestamp:
- 2010-06-17 11:28:09 (13 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/24/Vilvaini/Smile Jump/Peli.cs
r930 r936 10 10 const double hyppyVoima = 4000; 11 11 double tasokorkeus = 0; 12 double tasokorkeutus = 1;12 double vihollistiheytys = 1; 13 13 double tasoleveys = 150; 14 double viholliskorkeus = 800; 14 15 IntMeter pelaajan1pisteet; 15 16 IntMeter pelaajan2pisteet; … … 17 18 PlatformCharacter pelaaja1; 18 19 PlatformCharacter pelaaja2; 19 PhysicsObject vihollinen;20 //PhysicsObject vihollinen; 20 21 PhysicsObject taso; 21 22 22 23 Timer aikaLaskuri; 23 24 25 24 26 PhysicsObject vasenReuna; 25 27 PhysicsObject alaReuna; … … 53 55 void seuraavaKentta() 54 56 { 57 55 58 ClearAll(); 56 59 //pelaajan1pisteet.Reset(); … … 68 71 vasenReuna.Restitution = 0.0; 69 72 vasenReuna.IsVisible = false; 70 71 73 74 75 72 76 // luodaan pistelaskunäyttö 73 77 ValueDisplay pisteNaytto = new ValueDisplay(); … … 104 108 } 105 109 110 111 112 106 113 void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kohde) 107 114 { … … 134 141 } 135 142 136 if (kohde == vihollinen) 137 { 143 if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen") 144 { 145 kohde.Destroy(); 138 146 pelaajan2pisteet.Value += 1; 139 147 p1.Destroy(); … … 147 155 if (kohde == vasenReuna) 148 156 { 149 vihulainen.Velocity = new Vector( 150.0, 0.0);157 vihulainen.Velocity = new Vector(220.0, 0.0); 150 158 } 151 159 … … 156 164 if (kohde == oikeaReuna) 157 165 { 158 vihulainen.Velocity = new Vector(- 150.0, 0.0);166 vihulainen.Velocity = new Vector(-220.0, 0.0); 159 167 } 160 168 … … 165 173 if (kohde == DownReuna) 166 174 { 167 pelaajan1pisteet.Value += 1;175 pelaajan1pisteet.Value++; 168 176 p2.Destroy(); 169 177 seuraavaKentta(); 170 178 } 171 179 172 if (kohde == vihollinen) 173 { 174 pelaajan1pisteet.Value += 1; 180 if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen") 181 { 182 pelaajan1pisteet.Value++; 183 kohde.Destroy(); 175 184 p2.Destroy(); 176 185 seuraavaKentta(); … … 181 190 { 182 191 MessageDisplay.Add("Pompi pidemmälle kuin toinen pelaaja!"); 183 tasokorkeus = 0;192 tasokorkeus = 50; 184 193 tasoleveys = 150; 185 194 for (int i = 0; i < 145; i++) 186 { 187 tasokorkeus = tasokorkeus + 170 + tasokorkeutus; 195 { 188 196 lisaaTaso(RandomGen.NextDouble(Level.Left + 50, -150), Level.Bottom + tasokorkeus + RandomGen.NextDouble(10.0, 15.0), tasoleveys); 189 lisaaTaso(RandomGen.NextDouble(150, Level.Right - 50), Level.Bottom + tasokorkeus + RandomGen.NextDouble( 5.0, 10.0), tasoleveys);190 197 lisaaTaso(RandomGen.NextDouble(150, Level.Right - 50), Level.Bottom + tasokorkeus + RandomGen.NextDouble(0.0, 5.0), tasoleveys); 198 tasokorkeus = tasokorkeus + 170; 191 199 tasoleveys = tasoleveys - 1; 192 200 } 193 tasokorkeus = 0; 201 vihollistiheytys = 0; 202 viholliskorkeus = 0; 203 for (int v = 0; v < 115; v++) 204 { 205 viholliskorkeus = viholliskorkeus + 600 - vihollistiheytys; 206 LisaaVihollinen(RandomGen.NextDouble(Level.Left , Level.Right), Level.Bottom + viholliskorkeus + RandomGen.NextDouble(0.0, 40.0)); 207 vihollistiheytys = vihollistiheytys + 5; 208 } 209 210 tasokorkeus = 150; 194 211 tasoleveys = 150; 195 212 for (int h = 0; h < 75; h++) 196 213 { 197 tasokorkeus = tasokorkeus + 170 + tasokorkeutus; 198 lisaaTaso(RandomGen.NextDouble(150, -150), Level.Bottom + tasokorkeus + RandomGen.NextDouble(40.0, 55.0), tasoleveys); 214 lisaaTaso(RandomGen.NextDouble(150, -150), Level.Bottom + tasokorkeus + RandomGen.NextDouble(5.0, 15.0), tasoleveys); 199 215 tasoleveys = tasoleveys - 2; 216 tasokorkeus = tasokorkeus + 170; 200 217 } 201 218 … … 212 229 aikaLaskuri.Trigger += new Timer.TriggerHandler(aikaLoppui); // // asetetaan tapahtuma, kun aikaLaskuri kun 5 sekuntia on kulunut. 213 230 Add(aikaLaskuri); // lisätään aikaLaskuri peliin 214 aikaLaskuri.Start( );231 aikaLaskuri.Start(1); 215 232 216 233 kenttaNro = 0; … … 220 237 LisaaVihollinen(0.0, Level.Bottom + 500); 221 238 Camera.StayInLevel = true; 239 240 241 pelaajan1pisteet.MaxValue = 2; 242 pelaajan1pisteet.UpperLimit += laskuriYlarajassa; 243 244 245 } 246 247 void laskuriYlarajassa(int arvo) 248 { 249 MessageDisplay.TextColor = Color.White; 250 MessageDisplay.Add("Pelaaja 1 voitti pelin."); 222 251 } 223 252 … … 240 269 pelaaja1.Image = LoadImage("smile jump(keltainen pelaaja) (2)"); 241 270 pelaaja1.X = 0; 242 pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120;271 pelaaja1.Y = Level.Bottom + 50; 243 272 244 273 pelaaja2 = new PlatformCharacter(40, 40); … … 247 276 pelaaja2.Image = LoadImage("smile jump (vihreä pelaaja) (2)"); 248 277 pelaaja2.X = 50; 249 pelaaja2.Y = Level.Bottom + 120;278 pelaaja2.Y = Level.Bottom + 50; 250 279 251 280 … … 262 291 void LisaaVihollinen(double x, double y) 263 292 { 264 vihollinen = new PhysicsObject(60, 60);293 PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(60, 60); 265 294 vihollinen.Image = LoadImage("smile jump(vihollinen) (2)"); 295 vihollinen.Tag = "vihollinen"; 266 296 vihollinen.X = x; 267 297 vihollinen.Y = y; 268 298 vihollinen.IgnoresCollisionResponse = true; 269 299 vihollinen.IgnoresPhysicsLogics = true; 270 vihollinen.Velocity = new Vector( 150.0, 0.0);300 vihollinen.Velocity = new Vector(220.0, 0.0); 271 301 Add(vihollinen); 272 302
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.