Ignore:
Timestamp:
2017-08-02 14:57:54 (21 months ago)
Author:
npo17_78
Message:

Sain tehtyä ukon taustan, kontrollit, maata ja muuta kaikkea kivaa

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/31/JohannesU/MummoDrift2D2017/MummoDrift2D2017/MummoDrift2D2017/MummoDrift2D2017.cs

    r9319 r9359  
    1010{ 
    1111    Image taustaKuva = LoadImage("taustakuvapeliin"); 
    12      
     12    Image Ruoho = LoadImage("Ruoho"); 
     13    Image multa = LoadImage("multa"); 
     14    Image ukkelikuva = LoadImage("taistelija"); 
     15 
     16 
     17    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 1000); 
     18    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200); 
     19    Vector nopeusVasemmalle = new Vector(-200, 0); 
     20    Vector nopeusOikealle = new Vector(200, 0); 
     21 
     22 
     23    PhysicsObject ukkeli; 
     24 
    1325    public override void Begin() 
    1426    { 
    15         Level.Background.Image = taustaKuva; 
     27        
     28 
     29       // LuoUkkeli(); 
     30        AsetaOhjaimet(); 
     31        LiikkuvaTausta();//Level.Background.Image = taustaKuva; 
     32 
    1633        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta"); 
    1734        ruudut.SetTileMethod('m', LuoPalikka); 
     35        ruudut.SetTileMethod('p', LuoPalikka2); 
     36        ruudut.SetTileMethod('l', LuoUkkeli); 
    1837        ruudut.Execute(50, 50); 
    1938 
    20         // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän 
     39        Camera.Follow(ukkeli); 
    2140 
    22         PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    23         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     41        Gravity = new Vector(0, -1000); 
     42 
     43 
     44 
     45    } 
     46 
     47 
     48 
     49 
     50 
     51    void LiikkuvaTausta() 
     52    { 
     53        GameObject taustaPilvet = new GameObject(Screen.Width, Screen.Height); 
     54        taustaPilvet.Image = taustaKuva; 
     55        Add(taustaPilvet, -3); 
     56        taustaPilvet.Position += new Vector(0, 100); 
     57        Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0, 0); 
    2458    } 
    2559    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    2862        palikka.Position = paikka; 
    2963        palikka.Shape = Shape.Rectangle; 
    30         palikka.Color = Color.Gray; 
     64        // palikka.Color = Color.Gray; 
     65        palikka.Image = Ruoho; 
    3166        Add(palikka); 
    3267    } 
     68    void LuoPalikka2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     69    { 
     70        PhysicsObject Palikka2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     71        Palikka2.Position = paikka; 
     72        Palikka2.Shape = Shape.Rectangle; 
     73        Palikka2.Image = multa; 
     74        Add(Palikka2); 
     75    } 
     76    void LuoUkkeli(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     77    { 
     78        ukkeli = new PlatformCharacter(75, 55); 
     79        ukkeli.Shape = Shape.Rectangle; 
     80        ukkeli.Position = paikka; 
     81        ukkeli.CanRotate = false; 
     82        Add(ukkeli); 
     83        ukkeli.Image = ukkelikuva; 
     84    } 
     85    void AsetaOhjaimet() 
     86    { 
     87        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", ukkeli, nopeusYlos); 
     88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, ukkeli, Vector.Zero); 
     89        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", ukkeli, nopeusAlas); 
     90        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, ukkeli, Vector.Zero); 
     91 
     92        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", ukkeli, nopeusVasemmalle); 
     93        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, ukkeli, Vector.Zero); 
     94        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", ukkeli, nopeusOikealle); 
     95        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, ukkeli, Vector.Zero); 
     96        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     97    } 
     98    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus) 
     99    { 
     100        ukkeli.Velocity = nopeus; 
     101    } 
     102    void  NopeusAlas() 
     103    { 
     104 
     105    } 
     106    void NopeusYlös() 
     107    { 
     108 
     109    } 
     110 
     111    void AloitaPeli() 
     112    { 
     113        //Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0); 
     114        //ukkeli.Hit(impulssi); 
     115    } 
     116 
     117    //protected override void Update(Time t) 
     118    //{ 
     119    //    Level.Background.Position = ukkeli.Position; 
     120    //    base.Update(t); 
     121    //} 
    33122} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.