Changeset 9353
- Timestamp:
- 2017-08-02 14:54:25 (6 years ago)
- Location:
- 2017/31/SietseH/peli2017/peli2017
- Files:
-
- 35 added
- 8 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2017/31/SietseH/peli2017/peli2017/peli2017/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{F45E74F7-6804-4569-9C06-A286E5C5EB55}.xml
r9265 r9353 2 2 <XnaContent xmlns:Pipeline="Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline"> 3 3 <Asset Type="Pipeline:BuildItemCollection"> 4 <Item> 5 <Source>Naamloos.png</Source> 6 <Name>Naamloos</Name> 7 <Importer>TextureImporter</Importer> 8 <Processor>TextureProcessor</Processor> 9 <Options>None</Options> 10 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\Naamloos.xnb</Output> 11 <Time>2017-08-01T09:32:23.1202151+03:00</Time> 12 </Item> 13 <Item> 14 <Source>kenttä.png</Source> 15 <Name>kenttä</Name> 16 <Importer>TextureImporter</Importer> 17 <Processor>TextureProcessor</Processor> 18 <Options>None</Options> 19 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\kenttä.xnb</Output> 20 <Time>2017-08-01T09:40:57.3013037+03:00</Time> 21 </Item> 22 <Item> 23 <Source>valo.png</Source> 24 <Name>valo</Name> 25 <Importer>TextureImporter</Importer> 26 <Processor>TextureProcessor</Processor> 27 <Options>None</Options> 28 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\valo.xnb</Output> 29 <Time>2017-08-01T10:15:47.6154447+03:00</Time> 30 </Item> 31 <Item> 32 <Source>kenttäää.png</Source> 33 <Name>kenttäää</Name> 34 <Importer>TextureImporter</Importer> 35 <Processor>TextureProcessor</Processor> 36 <Options>None</Options> 37 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\kenttäää.xnb</Output> 38 <Time>2017-08-02T13:28:42.680395+03:00</Time> 39 </Item> 40 <Item> 41 <Source>Naamlos.png</Source> 42 <Name>Naamlos</Name> 43 <Importer>TextureImporter</Importer> 44 <Processor>TextureProcessor</Processor> 45 <Options>None</Options> 46 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\Naamlos.xnb</Output> 47 <Time>2017-08-01T11:25:53.0979155+03:00</Time> 48 </Item> 49 <Item> 50 <Source>vastustaja.png</Source> 51 <Name>vastustaja</Name> 52 <Importer>TextureImporter</Importer> 53 <Processor>TextureProcessor</Processor> 54 <Options>None</Options> 55 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\vastustaja.xnb</Output> 56 <Time>2017-08-01T13:42:32.115745+03:00</Time> 57 </Item> 58 <Item> 59 <Source>pelaaja.png</Source> 60 <Name>pelaaja</Name> 61 <Importer>TextureImporter</Importer> 62 <Processor>TextureProcessor</Processor> 63 <Options>None</Options> 64 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\pelaaja.xnb</Output> 65 <Time>2017-08-01T13:47:18.9773254+03:00</Time> 66 </Item> 67 <Item> 68 <Source>luola.png</Source> 69 <Name>luola</Name> 70 <Importer>TextureImporter</Importer> 71 <Processor>TextureProcessor</Processor> 72 <Options>None</Options> 73 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\luola.xnb</Output> 74 <Time>2017-08-02T13:30:32.7402067+03:00</Time> 75 </Item> 76 <Item> 77 <Source>puu.png</Source> 78 <Name>puu</Name> 79 <Importer>TextureImporter</Importer> 80 <Processor>TextureProcessor</Processor> 81 <Options>None</Options> 82 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\puu.xnb</Output> 83 <Time>2017-08-02T09:52:30.0284737+03:00</Time> 84 </Item> 85 <Item> 86 <Source>kirves.png</Source> 87 <Name>kirves</Name> 88 <Importer>TextureImporter</Importer> 89 <Processor>TextureProcessor</Processor> 90 <Options>None</Options> 91 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\kirves.xnb</Output> 92 <Time>2017-08-02T10:21:17.2827249+03:00</Time> 93 </Item> 94 <Item> 95 <Source>kivi.jpg</Source> 96 <Name>kivi</Name> 97 <Importer>TextureImporter</Importer> 98 <Processor>TextureProcessor</Processor> 99 <Options>None</Options> 100 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\kivi.xnb</Output> 101 <Time>2017-08-02T10:45:30.6716018+03:00</Time> 102 </Item> 103 <Item> 104 <Source>pixel house.png</Source> 105 <Name>pixel house</Name> 106 <Importer>TextureImporter</Importer> 107 <Processor>TextureProcessor</Processor> 108 <Options>None</Options> 109 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\pixel house.xnb</Output> 110 <Time>2017-08-02T12:24:55.7438245+03:00</Time> 111 </Item> 112 <Item> 113 <Source>littlehouse.png</Source> 114 <Name>littlehouse</Name> 115 <Importer>TextureImporter</Importer> 116 <Processor>TextureProcessor</Processor> 117 <Options>None</Options> 118 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\littlehouse.xnb</Output> 119 <Time>2017-08-02T13:22:59.3995345+03:00</Time> 120 </Item> 121 <Item> 122 <Source>hakku.png</Source> 123 <Name>hakku</Name> 124 <Importer>TextureImporter</Importer> 125 <Processor>TextureProcessor</Processor> 126 <Options>None</Options> 127 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\hakku.xnb</Output> 128 <Time>2017-08-02T13:32:15.5236662+03:00</Time> 129 </Item> 130 <Item> 131 <Source>keihas.png</Source> 132 <Name>keihas</Name> 133 <Importer>TextureImporter</Importer> 134 <Processor>TextureProcessor</Processor> 135 <Options>None</Options> 136 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\keihas.xnb</Output> 137 <Time>2017-08-02T13:32:20.5251066+03:00</Time> 138 </Item> 139 <Item> 140 <Source>kilpi.png</Source> 141 <Name>kilpi</Name> 142 <Importer>TextureImporter</Importer> 143 <Processor>TextureProcessor</Processor> 144 <Options>None</Options> 145 <Output>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\kilpi.xnb</Output> 146 <Time>2017-08-02T14:23:31.6800284+03:00</Time> 147 </Item> 4 148 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 5 149 <Settings> … … 9 153 <BuildConfiguration>Debug</BuildConfiguration> 10 154 <CompressContent>false</CompressContent> 11 <RootDirectory> c:\users\omistaja\documents\visual studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017Content\</RootDirectory>12 <LoggerRootDirectory> c:\users\omistaja\documents\visual studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\</LoggerRootDirectory>13 <IntermediateDirectory> c:\users\omistaja\documents\visual studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\obj\x86\Debug\</IntermediateDirectory>14 <OutputDirectory> c:\users\omistaja\documents\visual studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\</OutputDirectory>155 <RootDirectory>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017Content\</RootDirectory> 156 <LoggerRootDirectory>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\</LoggerRootDirectory> 157 <IntermediateDirectory>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\obj\x86\Debug\</IntermediateDirectory> 158 <OutputDirectory>C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\</OutputDirectory> 15 159 </Settings> 16 160 <Assemblies> 161 <Assembly> 162 <Key>C:\Users\Omistaja\Desktop\Jypeli\asennus\lib\ContentExtensions\TextFileContentExtension.dll</Key> 163 <Value>2016-11-01T18:01:10+02:00</Value> 164 </Assembly> 165 <Assembly> 166 <Key>C:\Program Files (x86)\Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\References\Windows\x86\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.XImporter.dll</Key> 167 <Value>2011-09-01T16:22:30+03:00</Value> 168 </Assembly> 169 <Assembly> 170 <Key>C:\Program Files (x86)\Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\References\Windows\x86\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.VideoImporters.dll</Key> 171 <Value>2011-09-01T16:22:30+03:00</Value> 172 </Assembly> 173 <Assembly> 174 <Key>C:\Program Files (x86)\Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\References\Windows\x86\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.TextureImporter.dll</Key> 175 <Value>2011-09-01T16:22:30+03:00</Value> 176 </Assembly> 177 <Assembly> 178 <Key>C:\Program Files (x86)\Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\References\Windows\x86\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.FBXImporter.dll</Key> 179 <Value>2011-09-01T16:22:30+03:00</Value> 180 </Assembly> 181 <Assembly> 182 <Key>C:\Program Files (x86)\Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\References\Windows\x86\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.EffectImporter.dll</Key> 183 <Value>2011-09-01T16:22:30+03:00</Value> 184 </Assembly> 185 <Assembly> 186 <Key>C:\Program Files (x86)\Microsoft XNA\XNA Game Studio\v4.0\References\Windows\x86\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.AudioImporters.dll</Key> 187 <Value>2011-09-01T16:22:30+03:00</Value> 188 </Assembly> 189 <Assembly> 190 <Key>C:\Users\Omistaja\Desktop\Jypeli\asennus\lib\ContentExtensions\AnimationExtension.dll</Key> 191 <Value>2016-11-01T18:01:10+02:00</Value> 192 </Assembly> 17 193 <Assembly> 18 194 <Key>C:\WINDOWS\Microsoft.Net\assembly\GAC_32\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline\v4.0_4.0.0.0__842cf8be1de50553\Microsoft.Xna.Framework.Content.Pipeline.dll</Key> -
2017/31/SietseH/peli2017/peli2017/peli2017/obj/x86/Debug/peli2017.csproj.FileListAbsolute.txt
r9265 r9353 7 7 c:\users\omistaja\documents\visual studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\obj\x86\Debug\peli2017.exe 8 8 c:\users\omistaja\documents\visual studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\obj\x86\Debug\peli2017.pdb 9 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\Naamloos.xnb 10 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\kenttÀ.xnb 11 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\valo.xnb 12 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\kenttÀÀÀ.xnb 13 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\Naamlos.xnb 14 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\vastustaja.xnb 15 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\pelaaja.xnb 16 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\luola.xnb 17 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\puu.xnb 18 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\kirves.xnb 19 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\kivi.xnb 20 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\pixel house.xnb 21 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\littlehouse.xnb 22 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\hakku.xnb 23 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\keihas.xnb 24 C:\Users\Omistaja\Documents\Visual Studio 2015\Projects\peli2017\peli2017\peli2017\bin\x86\Debug\Content\kilpi.xnb -
2017/31/SietseH/peli2017/peli2017/peli2017/peli2017.cs
r9265 r9353 10 10 class Vihu : PhysicsObject 11 11 { 12 private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter( 2, 0, 2);12 private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(1, 0, 1); 13 13 public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } 14 14 public Timer ajastin; 15 15 public Vihu(double leveys, double korkeus) 16 : base(leveys, korkeus) 17 { 18 elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; 19 } 20 } 21 class Kivi : PhysicsObject 22 { 23 private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(5, 0, 5); 24 public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } 25 26 public Kivi(double leveys, double korkeus) 27 : base(leveys, korkeus) 28 { 29 elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; 30 } 31 } 32 class Puu : PhysicsObject 33 { 34 private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(5, 0, 5); 35 public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } 36 37 public Puu(double leveys, double korkeus) 16 38 : base(leveys, korkeus) 17 39 { … … 21 43 public class peli2017 : PhysicsGame 22 44 { 23 Vector ylös = new Vector(0, 4000);24 Vector alas = new Vector(0, - 4000);25 Vector vasen = new Vector( 4000, 0);26 Vector oikea = new Vector(- 4000, 0);45 Vector ylös = new Vector(0, 5000); 46 Vector alas = new Vector(0, -5000); 47 Vector vasen = new Vector(5000, 0); 48 Vector oikea = new Vector(-5000, 0); 27 49 28 50 IntMeter ElamaLaskuri = new IntMeter(0); 29 51 30 31 52 PhysicsObject pelaaja; 53 54 GameObject Kilpi; 55 bool puolustaa = false; 56 32 57 AssaultRifle laserAse; 33 58 59 string kenttanimi = "kenttäää"; 60 61 int valittutyokalu = 1; 62 34 63 public override void Begin() 35 64 { 36 ElämäLaskuri(); 65 SmoothTextures = false; 66 67 ClearAll(); 68 //ElämäLaskuri(); 37 69 Kentta(); 38 39 Vihollinen(); 40 //liikuta(); 41 Vihollinen(); 42 Vihollinen(); 43 Vihollinen(); 44 Vihollinen(); 45 46 47 // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän 48 pelaaja = new PhysicsObject(40.0, 40.0); 49 pelaaja.LinearDamping = 0.7; 50 pelaaja.CanRotate = false; 51 pelaaja.Color = Color.Blue; 52 pelaaja.Tag = "pelaaja"; 53 Add(pelaaja); 54 55 70 //Vihollinen(); 71 ////liikuta(); 72 //Vihollinen(); 73 //Vihollinen(); 74 //Vihollinen(); 75 //Vihollinen(); 56 76 Laserase(); 57 77 Ohjaus(); 58 59 60 61 78 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 62 63 64 79 } 65 80 void Ohjaus() 66 81 { 82 Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Down, zoom, "", 0.9); 83 Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Down, zoom, "", 1.1); 67 84 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liikuta, "", ylös); 68 85 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liikuta, "", alas); 69 86 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "", oikea); 70 87 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "", vasen); 71 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", laserAse); 88 Keyboard.Listen(Key.D1, ButtonState.Pressed, ValitseTyokalu, "", 1); 89 Keyboard.Listen(Key.D2, ButtonState.Pressed, ValitseTyokalu, "", 2); 90 Keyboard.Listen(Key.D3, ButtonState.Pressed, ValitseTyokalu, "", 3); 91 Keyboard.Listen(Key.D4, ButtonState.Pressed, ValitseTyokalu, "", 4); 92 Mouse.Listen(MouseButton.Right, ButtonState.Pressed, KilpiPaalle, "Ammu"); 93 Mouse.Listen(MouseButton.Right, ButtonState.Released, Kilpipois, "Ammu"); 94 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Kaytatyokalua, ""); 72 95 Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää aseella"); 73 74 75 76 96 } 77 97 void Liikuta(Vector nopeus) 78 98 { 79 pelaaja.Push(nopeus); 99 double kerroin = puolustaa ? 0.5 : 1.0; 100 pelaaja.Push(nopeus * kerroin); 80 101 } 81 102 void Kentta() 82 103 { 104 //Level.AmbientLight = 0.1; 105 ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset(kenttanimi); 106 //2. Kerrotaan mitä aliohjelmaa kutsutaan, kun tietyn värinen pikseli tulee vastaan kuvatiedostossa. 107 ruudut.SetTileMethod("FF00D4", LuoPelaaja ); 108 ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoVesi); 109 ruudut.SetTileMethod("FFD800", LuoHiekka); 110 ruudut.SetTileMethod("FF0000", KevytSeinaa); 111 ruudut.SetTileMethod("FFFAFA", KevytSeina); 112 ruudut.SetTileMethod("00FF00", Seina); 113 ruudut.SetTileMethod("42A742", Seinaa); 114 ruudut.SetTileMethod("7F3300", Ovi); 115 ruudut.SetTileMethod("0000FF", Teleportti); 116 ruudut.SetTileMethod("00FFDD", Puut); 117 ruudut.SetTileMethod("00FF90", Kivi); 118 ruudut.SetTileMethod("F7FF4E", Vihollinen); 119 ruudut.SetTileMethod("00FF7B", TAlo); 120 121 122 123 //ruudut.Optimize(Color.FromHexCode("00FF90")); 124 125 //#FFF7FF4E 126 //ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LuoTahti); 127 //3. Execute luo kentän 128 // Parametreina leveys ja korkeus 129 130 ruudut.Execute(200, 200); 131 132 if (kenttanimi == "kenttäää") Level.Background.Color = Color.Green; 133 if (kenttanimi == "luola") Level.Background.Color = Color.Gray; 134 135 //Level.Background.Image = LoadImage("Naamloos"); 136 //Level.Background.FitToLevel(); 137 //Camera.ZoomToLevel(); 138 139 Camera.Follow(pelaaja); 140 83 141 PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); 84 142 vasenReuna.Restitution = 1.0; … … 101 159 alaReuna.KineticFriction = 0.0; 102 160 103 Level.Background.Color = Color.Black;104 105 Camera.ZoomToLevel();106 107 161 108 162 } 109 163 void Laserase() 110 164 { 111 112 165 laserAse = new AssaultRifle(20, 5); 113 166 laserAse.InfiniteAmmo = true; 114 laserAse.Power.Value = 200;167 laserAse.Power.Value = 1000; 115 168 laserAse.Power.DefaultValue = laserAse.Power.Value; 116 laserAse.FireRate = 0. 5;169 laserAse.FireRate = 0.75; 117 170 laserAse.AmmoIgnoresGravity = false; 118 171 laserAse.AmmoIgnoresExplosions = true; … … 125 178 126 179 pelaaja.Add(laserAse); 127 128 180 } 129 181 void AmmuAseella(Weapon laserAse) 130 182 { 131 183 PhysicsObject ammus = laserAse.Shoot(); 132 184 133 185 if (ammus != null) 134 186 { 135 ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(7.00); 136 187 ammus.Position += ammus.Angle.GetVector() * 30; 188 ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(10.00); 189 ammus.Image = LoadImage("Naamlos"); 190 ammus.Size *= 2; 191 ammus.Height *= 0.5; 192 ammus.Width *= 1.5; 137 193 } 138 194 } … … 140 196 { 141 197 Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - laserAse.AbsolutePosition).Normalize(); 142 laserAse.Angle = suunta.Angle;143 } 144 void Vihollinen( )198 pelaaja.Angle = suunta.Angle; 199 } 200 void Vihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 145 201 { 146 202 Vihu vihollinen = new Vihu(40.0, 40.0); 203 vihollinen.Position = paikka; 147 204 vihollinen.LinearDamping = 0.9; 148 205 vihollinen.CanRotate = false; 149 vihollinen.Color = Color.Red; 206 //vihollinen.Color = Color.Red; 207 vihollinen.Image = LoadImage("vastustaja"); 150 208 vihollinen.Tag = "vihollinen"; 151 209 210 AddCollisionHandler(vihollinen, "keihas", Lyovihollista); 211 152 212 RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain(200); 153 213 154 155 214 satunnaisAivot.ChangeMovementSeconds = 3.00; 156 satunnaisAivot.WanderRadius = 1000 ;215 satunnaisAivot.WanderRadius = 10000; 157 216 satunnaisAivot.WanderPosition = new Vector(2000, 3000); 158 217 vihollinen.Brain = satunnaisAivot; 159 218 160 161 Add(vihollinen); 219 Add(vihollinen, 3); 220 162 221 AssaultRifle Ase = new AssaultRifle(30, 10); 163 222 223 Ase.IsVisible = false; 164 224 // Jos et halua ammusten määrän rajoitusta, vaan loputtomat panokset, 165 225 // niin älä lisää seuraavaa riviä ollenkaan: … … 170 230 171 231 vihollinen.Add(Ase); 232 172 233 Timer ajastin = new Timer(); 173 ajastin.Interval = 3.00; 234 vihollinen.ajastin = ajastin; 235 ajastin.Interval = 5.00; 174 236 ajastin.Timeout += delegate 175 237 { 176 238 VihollinenAmmuAseella(Ase); 177 178 239 }; 179 240 ajastin.Start(); … … 197 258 pisteNaytto.BindTo(ElamaLaskuri); 198 259 Add(pisteNaytto); 199 200 201 202 260 } 203 261 void Ammusosui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 204 262 { 263 ammus.Stop(); 264 //ammus.MakeStatic(); 265 ammus.IgnoresCollisionResponse = true; 266 205 267 if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen") 206 268 { 207 269 (kohde as Vihu).ElamaLaskuri.Value -= 1; 208 209 } 210 270 (kohde as Vihu).ajastin.Stop(); 271 } 211 272 } 212 273 void VihollisenAmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 213 274 { 214 if (kohde.Tag.ToString() == "pelaaja" )275 if (kohde.Tag.ToString() == "pelaaja" && !puolustaa) 215 276 { 216 277 //(kohde as Vihu).ElamaLaskuri.Value -= 1; … … 224 285 if (ammus1 != null) 225 286 { 226 ammus1.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(7.00); 227 228 } 229 } 230 231 232 233 234 235 287 ammus1.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(10.00); 288 ammus1.Image = LoadImage("Naamlos"); 289 ammus1.Size *= 2; 290 ammus1.Height *= 0.5; 291 ammus1.Width *= 1.5; 292 } 293 } 294 void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 295 { 296 pelaaja = new PhysicsObject(40.0, 40.0); 297 pelaaja.LinearDamping = 0.7; 298 pelaaja.CanRotate = false; 299 //pelaaja.Color = Color.Blue; 300 pelaaja.Image = LoadImage("pelaaja"); 301 pelaaja.Tag = "pelaaja"; 302 pelaaja.Position = paikka; 303 //pelaaja.CollisionIgnoreGroup = 1; 304 Add(pelaaja); 305 GameObject valo = new GameObject(500, 500); 306 //valo.Image = LoadImage("valo"); 307 308 AddCollisionHandler(pelaaja, "teleportti", Luola); 309 AddCollisionHandler(pelaaja, "talo", Talo); 310 //pelaaja.Add(valo); 311 312 //Light valo = new Light(); 313 //valo.Intensity = 0.8; 314 //valo.Distance = 5; 315 //valo.Position = pelaaja.Position; 316 //Add(valo); 317 } 318 void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 319 { 320 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 321 taso.Position = paikka; 322 taso.Image = LoadImage("valo"); 323 taso.Color = Color.Red; 324 325 taso.CollisionIgnoreGroup = 1; 326 Add(taso); 327 GameObject valo = new GameObject(500, 500); 328 valo.Image = LoadImage("valo"); 329 valo.Position = paikka; 330 Add(valo, 3); 331 } 332 void zoom(double kerroin) 333 { 334 Camera.Zoom(kerroin); 335 } 336 void LuoVesi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 337 { 338 PhysicsObject vesi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 339 vesi.Position = paikka; 340 //taso.Image = LoadImage("valo"); 341 vesi.Color = Color.Aqua; 342 Add(vesi); 343 } 344 void LuoHiekka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 345 { 346 GameObject hiekka = new GameObject(leveys, korkeus); 347 hiekka.Position = paikka; 348 hiekka.Color = Color.Yellow; 349 Add(hiekka); 350 351 } 352 void KevytSeina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 353 { 354 PhysicsObject keytseina = new PhysicsObject(100.00, 300.00); 355 keytseina.Position = paikka; 356 keytseina.Color = Color.DarkBrown; 357 keytseina.MakeStatic(); 358 Add(keytseina); 359 } 360 void KevytSeinaa(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 361 { 362 PhysicsObject kevytseinaa = new PhysicsObject(300.00, 100.00); 363 kevytseinaa.Position = paikka; 364 kevytseinaa.Color = Color.DarkBrown; 365 kevytseinaa.MakeStatic(); 366 Add(kevytseinaa); 367 } 368 void Seina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 369 { 370 PhysicsObject seina = new PhysicsObject(100.00, 300.00); 371 seina.Position = paikka; 372 seina.Color = Color.Gray; 373 seina.MakeStatic(); 374 Add(seina); 375 } 376 void Seinaa(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 377 { 378 PhysicsObject seinaa = new PhysicsObject(200.00, 100.00); 379 seinaa.Position = paikka; 380 seinaa.Color = Color.Gray; 381 seinaa.MakeStatic(); 382 Add(seinaa); 383 384 385 386 } 387 void Ovi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 388 { 389 PhysicsObject ovi = new PhysicsObject(200.00, 10.00); 390 ovi.Position = paikka; 391 ovi.Color = Color.DarkBrown; 392 //ovi.MakeStatic(); 393 Add(ovi); 394 395 AxleJoint liitos = new AxleJoint(ovi, ovi.Position + new Vector(80, 0)); 396 Add(liitos); 397 398 399 400 } 401 void Teleportti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 402 { 403 PhysicsObject teleportti = new PhysicsObject(100.00, 100.00); 404 teleportti.Position = paikka; 405 teleportti.Color = Color.BloodRed; 406 teleportti.MakeStatic(); 407 Add(teleportti); 408 teleportti.Tag = "teleportti"; 409 410 411 } 412 void Luola(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject teleportti) 413 { 414 kenttanimi = "luola"; 415 Begin(); 416 } 417 void Puut(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 418 { 419 420 421 422 Puu puu = new Puu(175.0, 225.0); 423 puu.Tag = "puu"; 424 puu.Position = paikka; 425 puu.CanRotate = false; 426 puu.Restitution = 1.0; 427 puu.MakeStatic(); 428 puu.Image = LoadImage("puu"); 429 430 AddCollisionHandler(puu, "kirves", CollisionHandler.AddMeterValue(puu.ElamaLaskuri, -1)); 431 Add(puu); 432 433 434 435 436 437 438 439 440 } 441 void Kivi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 442 { 443 Kivi kivi = new Kivi(leveys -1, korkeus -1); 444 kivi.Tag = "kivi"; 445 kivi.Position = paikka; 446 //kivi.CanRotate = false; 447 //kivi.Restitution = 1.0; 448 kivi.MakeStatic(); 449 //kivi.IgnoresCollisionResponse = true; 450 kivi.Image = LoadImage("kivi"); 451 452 AddCollisionHandler(kivi, "hakku", CollisionHandler.AddMeterValue(kivi.ElamaLaskuri, -1)); 453 454 Add(kivi); 455 456 457 458 } 459 void Kaytatyokalua() 460 { 461 if (valittutyokalu == 1) 462 { 463 AmmuAseella(laserAse); 464 } 465 if(valittutyokalu == 2) 466 { 467 kirves(); 468 469 } 470 if(valittutyokalu == 3) 471 { 472 Hakku(); 473 } 474 if(valittutyokalu == 4) 475 { 476 Keihas(); 477 478 } 479 } 480 void ValitseTyokalu(int tyokalu) 481 { 482 valittutyokalu = tyokalu; 483 } 484 void kirves() 485 { 486 PhysicsObject kirves = new PhysicsObject(40, 40); 487 488 kirves.Image = LoadImage("kirves"); 489 kirves.Angle = pelaaja.Angle; 490 kirves.Position = pelaaja.Position + pelaaja.Angle.GetVector()*50; 491 kirves.Tag = "kirves"; 492 kirves.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(0.1); 493 494 495 496 Add(kirves); 497 } 498 void Lyovihollista(PhysicsObject vihollinen, PhysicsObject kirves) 499 { 500 //if ((vihollinen as Vihu).ajastin != null) 501 (vihollinen as Vihu).ajastin.Stop(); 502 (vihollinen as Vihu).ElamaLaskuri.AddValue (-2); 503 } 504 void Talo(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject talo) 505 { 506 kenttanimi = "littlehouse"; 507 Begin(); 508 509 } 510 void TAlo(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 511 { 512 PhysicsObject talo = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 513 talo.Position = paikka; 514 talo.Tag = "talo"; 515 talo.Image = LoadImage("pixel house"); 516 talo.MakeStatic(); 517 Add(talo); 518 519 } 520 void Keihas() 521 { 522 PhysicsObject keihas = new PhysicsObject(10, 60); 523 keihas.Image = LoadImage("keihas"); 524 keihas.Angle = pelaaja.Angle + Angle.FromDegrees(-90); 525 keihas.Position = pelaaja.Position + pelaaja.Angle.GetVector() * 50; 526 keihas.Tag = "keihas"; 527 keihas.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(0.1); 528 keihas.Velocity = pelaaja.Angle.GetVector() * 200; 529 Add(keihas); 530 531 532 } 533 void Hakku() 534 { 535 PhysicsObject hakku = new PhysicsObject(40, 40); 536 hakku.Image = LoadImage("hakku"); 537 hakku.Angle = pelaaja.Angle + Angle.FromDegrees(60); 538 hakku.Position = pelaaja.Position + pelaaja.Angle.GetVector() * 50; 539 hakku.Tag = "hakku"; 540 hakku.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(0.1); 541 hakku.TextureWrapSize = new Vector(1,-1); 542 Add(hakku); 543 544 545 546 } 547 void KilpiPaalle() 548 { 549 550 551 puolustaa = true; 552 553 Kilpi = new GameObject(40, 40); 554 Kilpi.Image = LoadImage("Kilpi"); 555 Kilpi.Angle = pelaaja.Angle; 556 //Kilpi.Position = pelaaja.Position; 557 Kilpi.X = 10; 558 Kilpi.Tag = "Kilpi"; 559 //Kilpi.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(0.1); 560 Kilpi.TextureWrapSize = new Vector(1, -1); 561 pelaaja.Add(Kilpi); 562 //Kilpi.IgnoresCollisionResponse = true; 563 564 } 565 566 void Kilpipois() 567 { 568 puolustaa = false; 569 Kilpi.Destroy(); 570 571 } 236 572 } -
2017/31/SietseH/peli2017/peli2017/peli2017Content/peli2017Content.contentproj
r9265 r9353 45 45 <Reference Include="AnimationExtension" /> 46 46 </ItemGroup> 47 <ItemGroup> 48 <Compile Include="Naamloos.png"> 49 <Name>Naamloos</Name> 50 <Importer>TextureImporter</Importer> 51 <Processor>TextureProcessor</Processor> 52 </Compile> 53 </ItemGroup> 54 <ItemGroup> 55 <Compile Include="kenttä.png"> 56 <Name>kenttä</Name> 57 <Importer>TextureImporter</Importer> 58 <Processor>TextureProcessor</Processor> 59 </Compile> 60 </ItemGroup> 61 <ItemGroup> 62 <Compile Include="valo.png"> 63 <Name>valo</Name> 64 <Importer>TextureImporter</Importer> 65 <Processor>TextureProcessor</Processor> 66 </Compile> 67 </ItemGroup> 68 <ItemGroup> 69 <Compile Include="Naamlos.png"> 70 <Name>Naamlos</Name> 71 <Importer>TextureImporter</Importer> 72 <Processor>TextureProcessor</Processor> 73 </Compile> 74 </ItemGroup> 75 <ItemGroup> 76 <Compile Include="kenttäää.png"> 77 <Name>kenttäää</Name> 78 <Importer>TextureImporter</Importer> 79 <Processor>TextureProcessor</Processor> 80 </Compile> 81 </ItemGroup> 82 <ItemGroup> 83 <Compile Include="vastustaja.png"> 84 <Name>vastustaja</Name> 85 <Importer>TextureImporter</Importer> 86 <Processor>TextureProcessor</Processor> 87 </Compile> 88 </ItemGroup> 89 <ItemGroup> 90 <Compile Include="pelaaja.png"> 91 <Name>pelaaja</Name> 92 <Importer>TextureImporter</Importer> 93 <Processor>TextureProcessor</Processor> 94 </Compile> 95 </ItemGroup> 96 <ItemGroup> 97 <Compile Include="luola.png"> 98 <Name>luola</Name> 99 <Importer>TextureImporter</Importer> 100 <Processor>TextureProcessor</Processor> 101 </Compile> 102 </ItemGroup> 103 <ItemGroup> 104 <Compile Include="puu.png"> 105 <Name>puu</Name> 106 <Importer>TextureImporter</Importer> 107 <Processor>TextureProcessor</Processor> 108 </Compile> 109 </ItemGroup> 110 <ItemGroup> 111 <Compile Include="kirves.png"> 112 <Name>kirves</Name> 113 <Importer>TextureImporter</Importer> 114 <Processor>TextureProcessor</Processor> 115 </Compile> 116 </ItemGroup> 117 <ItemGroup> 118 <Compile Include="kivi.jpg"> 119 <Name>kivi</Name> 120 <Importer>TextureImporter</Importer> 121 <Processor>TextureProcessor</Processor> 122 </Compile> 123 </ItemGroup> 124 <ItemGroup> 125 <Compile Include="pixel house.png"> 126 <Name>pixel house</Name> 127 <Importer>TextureImporter</Importer> 128 <Processor>TextureProcessor</Processor> 129 </Compile> 130 </ItemGroup> 131 <ItemGroup> 132 <Compile Include="littlehouse.png"> 133 <Name>littlehouse</Name> 134 <Importer>TextureImporter</Importer> 135 <Processor>TextureProcessor</Processor> 136 </Compile> 137 </ItemGroup> 138 <ItemGroup> 139 <Compile Include="hakku.png"> 140 <Name>hakku</Name> 141 <Importer>TextureImporter</Importer> 142 <Processor>TextureProcessor</Processor> 143 </Compile> 144 </ItemGroup> 145 <ItemGroup> 146 <Compile Include="keihas.png"> 147 <Name>keihas</Name> 148 <Importer>TextureImporter</Importer> 149 <Processor>TextureProcessor</Processor> 150 </Compile> 151 </ItemGroup> 152 <ItemGroup> 153 <Compile Include="kilpi.png"> 154 <Name>kilpi</Name> 155 <Importer>TextureImporter</Importer> 156 <Processor>TextureProcessor</Processor> 157 </Compile> 158 </ItemGroup> 47 159 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 48 160 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.