Ignore:
Timestamp:
2017-08-02 14:41:03 (2 years ago)
Author:
npo17_75
Message:

sain aloitus näytön

Location:
2017/31/AaroP/FysiikkaPeli1
Files:
6 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/31/AaroP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs

    r9342 r9346  
    1414    public override void Begin() 
    1515    { 
    16         Level.Width = 500000000; 
     16        Level.Width = 5000; 
    1717        Level.Background.Image = taustakuva; 
    1818        //Level.Background.FitToLevel(); 
    1919        Kuukavelia = new PhysicsObject(40, 20); 
     20 
     21        Surface.CreateLeft(Level); 
     22 
    2023        Camera.Zoom(2.0); 
    2124        Camera.Follow(Kuukavelia); 
     
    2326        Kuukavelia.Color = Color.Fuchsia; 
    2427 
     28        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", 
     29 "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta"); 
     30        Add(alkuValikko); 
     31 
     32        IsPaused = true; 
     33 
     34        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin"); 
    2535 
    2636        GameObject taustapilvet = new GameObject(Screen.Width, Screen.Height); 
     
    3343        Surface alareuna2 = Surface.CreateBottom(Level, 35, 200, 20, 140); 
    3444        Add(alareuna2); 
     45         
    3546 
    36         
    3747 
    3848        Surface.CreateLeft(Level); 
     
    5060        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaKuukaveliaa, null, new Vector(-1000, 0)); 
    5161        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaKuukaveliaa, null, new Vector(1000, 0)); 
    52         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaKuukaveliaa, null, new Vector(0, 1000)); 
     62        //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaKuukaveliaa, null, new Vector(0, 1000)); 
    5363        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaKuukaveliaa, null, new Vector(0, -1000)); 
    5464 
     
    5868        Kuukavelia.Push(vektori); 
    5969        Gravity = new Vector(20.0, -200.0); 
    60     
     70   
     71         
    6172    } 
    62      
    63      
    64         
    65          
    66          
    67             
     73 
     74    hysicsObject kissa; 
     75    PhysicsObject vasenReuna; 
     76    PhysicsObject oikeaReuna; 
     77 
     78    protected override void Begin() 
     79    { 
     80        LuoKentta(); 
     81        AsetaOhjaimet(); 
     82    } 
     83 
     84    void LuoKentta() 
     85    { 
     86        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); 
     87        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); 
     88        Level.CreateBottomBorder(); 
     89        Level.CreateTopBorder(); 
     90 
     91        kissa = new PhysicsObject(10, Shape.CreateRectangle(40, 20)); 
     92        AddCollisionHandler(kissa, KissaTormasi); 
     93        Add(kissa); 
     94    } 
     95 
     96    void AsetaOhjaimet() 
     97    { 
     98        //tässä asetettaisiin napit ja kissan ohjaaminen jos tämä olisi oikea peli 
     99    } 
     100 
     101    void KissaTormasi(PhysicsObject kissa, PhysicsObject kohde) 
     102    { 
     103        if ((kohde == vasenreuna) || (kohde == oikeaReuna)) 
     104        { 
     105            AloitaAlusta(); 
    68106        } 
    69      
     107    } 
    70108 
     109    void AloitaAlusta() 
     110    { 
     111        ClearAll(); 
     112        LuoKentta(); 
     113        AsetaOhjaimet(); 
     114    } 
     115 
     116 
     117} 
     118 
     119 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.