Ignore:
Timestamp:
2017-08-02 13:19:40 (21 months ago)
Author:
npo17_79
Message:

Tausta ja esteet luotu.
Pelaaja luotu ja liikkuu ok.
Yksi randomisti esiintyvä timantti on luotu.

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/31/MirkaH/TimantitOvatIkuisia/TimantitOvatIkuisia/TimantitOvatIkuisia/TimantitOvatIkuisia.cs

    r9320 r9341  
    1010{ 
    1111 
    12     const double nopeus = 200; 
    13     const double hyppyNopeus = 750; 
    14     const int RUUDUN_KOKO = 40; 
     12    // const double nopeus = 200; 
     13    // const double hyppyNopeus = 750; 
     14    Vector nopeusYlös = new Vector(0.0, 500.0); 
     15        Vector nopeusAlas = new Vector(0.0, -500.0); 
    1516 
    16     PlatformCharacter pelaaja1; 
     17    const int RUUDUN_KOKO = 50; 
     18 
     19 PhysicsObject pelaaja1; 
    1720 
    1821    Image taustaKuva = LoadImage("meri"); 
    19     Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 
    20     Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
     22    Image pelaajanKuva = LoadImage("sukeltaja1"); 
     23    Image tahtiKuva = LoadImage("timantti"); 
    2124 
    2225    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     
    2528    { 
    2629     
    27         Gravity = new Vector(0, -1000); 
     30        // Gravity = new Vector(0, -1000); 
    2831 
    2932        LuoKentta(); 
     
    3134 
    3235        Camera.Follow(pelaaja1); 
    33         Camera.ZoomFactor = 1.2; 
    34         Camera.StayInLevel = true; 
     36       Camera.ZoomFactor = 1.2; 
     37       Camera.StayInLevel = true; 
     38       // Camera.ZoomToLevel(); 
    3539    } 
    3640 
     
    3943        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 
    4044        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); 
    41         kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); 
     45        kentta.SetTileMethod('*', LisaaAarre); 
    4246        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
    4347        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
     
    4549        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
    4650        Level.Background.Image = taustaKuva; 
     51        LisaaAarre(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO, RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right),RandomGen.NextDouble(Level.Top,Level.Bottom)); 
     52    
     53   
    4754    } 
    4855 
     
    5259        taso.Position = paikka; 
    5360        taso.Color = Color.Black; 
     61        taso.Restitution = 0.4; 
    5462        Add(taso); 
    5563    } 
    56  
    57     void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     64    void LisaaAarre(double leveys, double korkeus,double x, double y ) 
    5865    { 
    59         PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    60         tahti.IgnoresCollisionResponse = true; 
    61         tahti.Position = paikka; 
    62         tahti.Image = tahtiKuva; 
    63         tahti.Tag = "tahti"; 
    64         Add(tahti); 
     66        PhysicsObject aarre = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     67        aarre.IgnoresCollisionResponse = true; 
     68        aarre.X = x; 
     69        aarre.Y = y; 
     70        aarre.Image = tahtiKuva; 
     71        aarre.Tag = "tahti"; 
     72        Add(aarre); 
     73    } 
     74    void LisaaAarre(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     75    { 
     76        PhysicsObject aarre = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     77        aarre.IgnoresCollisionResponse = true; 
     78        aarre.Position = paikka; 
     79        aarre.Image = tahtiKuva; 
     80        aarre.Tag = "tahti"; 
     81        Add(aarre); 
    6582    } 
    6683 
    6784    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    6885    { 
    69         pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     86        pelaaja1 = new PhysicsObject(leveys* 1.5, korkeus * 1.5); 
    7087        pelaaja1.Position = paikka; 
    71         pelaaja1.Mass = 4.0; 
     88       // pelaaja1.Mass = 4.0; 
    7289        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    7390        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
    7491        Add(pelaaja1); 
     92        pelaaja1.CanRotate = false; 
    7593    } 
    7694 
     
    8098        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    8199 
    82         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
    83         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 
    84         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
     100        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(-200,0)); 
     101        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector (200,0)); 
     102        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja ylös", pelaaja1, nopeusYlös); 
     103        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja alas", pelaaja1, nopeusAlas); 
    85104 
    86105        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
    87106 
    88         ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
    89         ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); 
    90         ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
     107        ///ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
     108        //ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); 
     109        //ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    91110 
    92111        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    93112    } 
    94113 
    95     void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
     114    void Liikuta(PhysicsObject hahmo, Vector nopeus) 
    96115    { 
    97         hahmo.Walk(nopeus); 
     116        hahmo.Push(nopeus); 
    98117    } 
    99118 
    100     void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    101     { 
    102         hahmo.Jump(nopeus); 
    103     } 
     119   
    104120 
    105121    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.