Ignore:
Timestamp:
2017-08-02 11:53:50 (2 years ago)
Author:
npo17_81
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/31/JuuseH/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs

    r9315 r9336  
    1010{ 
    1111    const double nopeus = 200; 
    12     const double hyppyNopeus = 375; 
     12    const double hyppyNopeus = 425; 
    1313    const int RUUDUN_KOKO = 40; 
    1414 
    15     PlatformCharacter pelaaja1; 
     15    Pelaaja pelaaja1; 
    1616 
    1717    Image pelaajanKuva = LoadImage("viikinki"); 
     
    2020    Image taustakuva = LoadImage("tausta"); 
    2121    Image palikkakuva3 = LoadImage("piikit"); 
    22  
     22    Image vihollinenkuva = LoadImage("pahis"); 
    2323 
    2424 
     
    4848        kentta.SetTileMethod('M', Lisaapalikka2); 
    4949        kentta.SetTileMethod('A', Lisaapalikka3); 
    50  
     50        kentta.SetTileMethod('V', LisaaVihollinen); 
    5151 
    5252 
     
    6262    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    6363    { 
    64         pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     64        pelaaja1 = new Pelaaja(leveys, korkeus); 
    6565        pelaaja1.Position = paikka; 
    6666        pelaaja1.Mass = 4.0; 
    6767        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    68          
     68 
     69        AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", Tormays); 
     70 
    6971        Add(pelaaja1); 
    7072    } 
     73    void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     74    {  
     75        PlatformCharacter vihollinen= new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     76        vihollinen.Position = paikka; 
     77        vihollinen.Mass = 4.5; 
     78        vihollinen.Image = vihollinenkuva; 
     79        vihollinen.Tag = "vihu"; 
     80        Add(vihollinen); 
    7181 
     82        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); 
     83        tasoAivot.Speed = 15; 
     84 
     85        vihollinen.Brain = tasoAivot; 
     86 
     87    } 
     88 
     89    void Tormays (PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject vihollinen) 
     90    { 
     91        int pMaxMaara = 200; 
     92         
     93        ExplosionSystem rajahdys = new ExplosionSystem(LoadImage("veri"), pMaxMaara); 
     94        rajahdys.MinScale = 2.0; 
     95        rajahdys.MaxScale = 10.0; 
     96        rajahdys.MinLifetime = 0.3; 
     97        rajahdys.MaxLifetime = 0.6; 
     98        rajahdys.MinAcceleration = 0.2; 
     99        rajahdys.MaxAcceleration = 0.8; 
     100         
     101         
     102        Add(rajahdys); 
     103 
     104        double x = pelaaja.X; 
     105        double y = pelaaja.Y; 
     106        int pMaara = 50; 
     107        // "Käynnistetään" räjähdys 
     108        rajahdys.AddEffect(x, y, pMaara); 
     109        if (pelaaja.Bottom >= vihollinen.Top) { vihollinen.Destroy();return; } 
     110        (pelaaja as Pelaaja).Elamalaskuri.AddValue(-1);  
     111 
     112 
     113    } 
    72114    void LisaaNappaimet() 
    73115    { 
     
    120162    void Lisaapalikka3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    121163    { 
    122         PhysicsObject palikka3 = PhysicsObject.CreateStaticObject(40.0, 15.0); 
    123         palikka3.Position = paikka += new Vector(0, -15); 
     164        PhysicsObject palikka3 = PhysicsObject.CreateStaticObject(40.0, 50.0); 
     165        palikka3.Position = paikka += new Vector(0,9); 
    124166 
    125167        palikka3.Image = palikkakuva3; 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.