Ignore:
Timestamp:
2017-08-02 11:52:57 (21 months ago)
Author:
npo17_74
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/31/BeaJ/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2.cs

    r9310 r9335  
    1414 
    1515    PlatformCharacter pelaaja1; 
    16  
    17     Image pelaajanKuva = LoadImage("Heart-eyes-emoji"); 
     16    Image pelaajanKuva = LoadImage("sydanemoj2i"); 
     17    Image hirvionKuva = LoadImage("hirviö"); 
    1818    Image tahtiKuva = LoadImage("sydan1"); 
    1919 
     
    3939        kentta.SetTileMethod('+', LisaaAvain); 
    4040        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
     41        kentta.SetTileMethod('K', LisaaHirvio); 
    4142        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    42  
     43         
    4344        Level.CreateBorders(); 
    4445        Level.Background.CreateGradient(Color.Aquamarine, Color.Purple); 
     
    7172        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
    7273        Add(pelaaja1); 
     74 
     75 
    7376    } 
    7477 
     
    113116        avain.IgnoresCollisionResponse = true; 
    114117        avain.Position = paikka; 
    115         avain.Image = LoadImage ("avain"); 
     118        avain.Image = LoadImage ("key"); 
    116119        avain.Tag = "avain"; 
    117120        AddCollisionHandler(pelaaja1, "avain", TormaaTahteen); 
    118121        Add(avain); 
    119122 
     123 
    120124    } 
    121125 
     126    void LisaaHirvio(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     127    { 
     128        PhysicsObject hirvio; 
     129        hirvio = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     130        hirvio.Position = paikka; 
     131        hirvio.Mass = 4.0; 
     132        hirvio.Image = hirvionKuva; 
     133        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); 
     134        seuraajanAivot.Speed = 300;                 // Millä nopeudella kohdetta seurataan 
     135        seuraajanAivot.DistanceFar = 600;           // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta 
     136        seuraajanAivot.DistanceClose = 200;         // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta 
     137        seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = false;  // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta 
     138        //seuraajanAivot.FarBrain = satunnaisAivot;   // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana 
     139        hirvio.Brain = seuraajanAivot; 
     140 
     141        AddCollisionHandler(hirvio, "tahti", TormaaTahteen); 
     142        Add(hirvio); 
     143    } 
     144 
     145 
    122146} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.