Ignore:
Timestamp:
2017-08-01 14:56:37 (2 years ago)
Author:
nupeohje
Message:
 
Location:
2017/31/TaavettiV/Trumpsimulator/Trumpsimulator
Files:
3 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/31/TaavettiV/Trumpsimulator/Trumpsimulator/Trumpsimulator/Trumpsimulator.cs

    r9313 r9317  
    6060public class Trumpsimulator : PhysicsGame 
    6161{ 
    62     const double nopeus = 200; 
     62    const double nopeus = 500; 
    6363    const double hyppyNopeus = 750; 
    6464    const int RUUDUN_KOKO = 40; 
    65     const double flynopeus= 5000; 
     65    const double flynopeus = 500; 
    6666 
    6767    Image meksikolainen = LoadImage("meksikolainen"); 
    6868    Pelihahmo pelaaja1; 
    6969 
    70  
     70    int kenttaNumero = 1; 
    7171    Image bombiKuva = LoadImage("Bombi"); 
    72     int kenttaNumero = 1; 
    73     DoubleMeter jetpacklaskuri; 
    74  
    75  
    7672    Image pelaajanKuva = LoadImage("trumphahmo"); 
    7773    Image tahtiKuva = LoadImage("one dollar"); 
     
    8278    { 
    8379        Gravity = new Vector(0, -1000); 
    84         jetpacklaskuri = new DoubleMeter(0, 0, 100); 
     80 
    8581        LuoKentta(); 
    8682        LisaaNappaimet(); 
     
    8985        Camera.ZoomFactor = 1.2; 
    9086        Camera.StayInLevel = true; 
     87    } 
     88    void Rajayta(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject Kohde) 
     89    { 
     90        int pMaxMaara = 3; 
     91        // Alustetaan räjähdysjärjestelmä 
     92        // Parametrit: 
     93        // * kuva: mitä tekstuuria räjähdyksen  
     94        //   hiukkasten halutaan käyttävän 
     95        // * pMaxMaara: räjähdyksen käyttämien  
     96        //   hiukkasten eli partikkeleiden maksimimäärä 
     97        ExplosionSystem rajahdys = 
     98        new ExplosionSystem(LoadImage("tomasräjähdys"), pMaxMaara); 
     99        rajahdys.MaxScale = 1000; 
     100 
     101 
     102        // Lisätään järjestelmä peliin 
     103        Add(rajahdys); 
     104 
     105        int pMaara = 50; 
     106        // "Käynnistetään" räjähdys 
     107        rajahdys.AddEffect(tormaaja.X, Kohde.Y, pMaara); 
     108        tormaaja.Destroy(); 
    91109    } 
    92110    void tomas(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    219237        kentta.SetTileMethod('J', lisaajetpack); 
    220238        kentta.Optimize('H'); 
     239        kentta.Optimize('R'); 
     240        kentta.Optimize('#'); 
    221241        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    222242 
     
    259279        taso.Color = Color.Green; 
    260280        Add(taso); 
     281        taso.TextureWrapSize = new Vector(leveys / RUUDUN_KOKO, korkeus / RUUDUN_KOKO); 
    261282    } 
    262283 
     
    275296        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    276297        taso.Position = paikka; 
     298 
     299        Add(taso); 
     300        taso.Color = Color.Green; 
    277301        taso.Image = LoadImage("hiekka"); 
    278302        taso.TextureWrapSize = new Vector(leveys / RUUDUN_KOKO, korkeus / RUUDUN_KOKO);  
     
    301325        taso.Color = Color.Green; 
    302326        taso.Image = LoadImage("ruoho"); 
     327        taso.TextureWrapSize = new Vector(leveys / RUUDUN_KOKO, korkeus / RUUDUN_KOKO); 
    303328    } 
    304329 
     
    335360        pelaaja1.Tag = "pelaaja"; 
    336361        AddCollisionHandler(pelaaja1, "dollar", Tormaadollar); 
    337         AddCollisionHandler(pelaaja1, "jetpack", Tormaajetpack); 
    338362        Add(pelaaja1); 
    339363        AddCollisionHandler(pelaaja1, "p", CollisionHandler.ExplodeBoth(511, true)); 
    340364        AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", paasiMaalin); 
    341  
    342         ProgressBar jetpackPalkki = new ProgressBar(150, 20); 
    343         jetpackPalkki.X = Screen.Right - 150; 
    344         jetpackPalkki.Y = Screen.Top - 20; 
    345         jetpackPalkki.BindTo(jetpacklaskuri); 
    346         Add(jetpackPalkki); 
    347  
     365        AddCollisionHandler(pelaaja1, "y", CollisionHandler.ExplodeBoth(9999999, true)); 
    348366        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); 
    349367        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     
    395413        } 
    396414    } 
    397  
     415    void asevihuOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 
     416    { 
     417        ammus.Destroy(); 
     418        if (kohde.Tag == "pelaaja1") 
     419        { 
     420            kohde.Destroy(); 
     421        } 
     422    } 
    398423    void Lisaaasevihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    399424    { 
     
    416441 
    417442        Timer aikaLaskuri = new Timer(); 
    418         aikaLaskuri.Interval = 0.6; 
     443        aikaLaskuri.Interval = 1.6; 
    419444        aikaLaskuri.Timeout += () => VihuAmmuAseella(asevihu); 
    420445        aikaLaskuri.Start(); 
     
    459484        MessageDisplay.Add("Keräsit dollarin!"); 
    460485        dollar.Destroy(); 
    461          
    462486    } 
    463487    void fly(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    464488    { 
    465         if(jetpacklaskuri.Value > 0) 
    466         { 
    467             hahmo.Push(new Vector(0, nopeus)); 
    468             jetpacklaskuri.Value -= 0.2; 
    469         } 
    470          
    471     } 
    472  
    473     void Tormaajetpack(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject jetpack) 
    474     { 
    475         maaliAani.Play(); 
    476         MessageDisplay.Add("jetpack käytössä!"); 
    477         jetpack.Destroy(); 
    478         jetpacklaskuri.Value = 100; 
    479     } 
    480  
     489 
     490        hahmo.Push(new Vector(0, nopeus)); 
     491    } 
    481492} 
  • 2017/31/TaavettiV/Trumpsimulator/Trumpsimulator/TrumpsimulatorContent/TrumpsimulatorContent.contentproj

    r9313 r9317  
    205205    </Compile> 
    206206  </ItemGroup> 
     207  <ItemGroup> 
     208    <Compile Include="caktus.png"> 
     209      <Name>caktus</Name> 
     210      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     211      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     212    </Compile> 
     213  </ItemGroup> 
    207214  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    208215  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2017/31/TaavettiV/Trumpsimulator/Trumpsimulator/TrumpsimulatorContent/kentta2.txt

    r9302 r9317  
    1111#**************************************************************************************************#                                                                                                      
    1212#**************************************************************************************************# 
    13 # J          A                                                          A   NNKKKKKKKKwd      K J    # 
     13# J          A                                       yyy              A   AAAAAAAA  wd      K J    # 
    1414#################################################################################################### 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.