Changeset 9293 for 2017/31/JouniP


Ignore:
Timestamp:
2017-08-01 09:52:08 (2 years ago)
Author:
nupeohje
Message:

Pelaajaa voi liikuttaa ylös, alas, vasemmalle ja oikealle.

Location:
2017/31/JouniP/Avaruuspeli/Avaruuspeli/Avaruuspeli
Files:
5 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/31/JouniP/Avaruuspeli/Avaruuspeli/Avaruuspeli/Avaruuspeli.cs

    r9292 r9293  
    1111    Image taustakuva = LoadImage("avaruuspelin_suunnitelma"); 
    1212 
     13    PhysicsObject jouninAlus; 
     14 
    1315    public override void Begin() 
    1416    { 
    15         PhysicsObject jouninAlus = new PhysicsObject(50.0, 70.0); 
     17        LisaaAlus(); 
     18        LisaaVihollinen(); 
     19        TeeKentta(); 
     20 
     21        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     22 
     23        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); 
     24        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); 
     25        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); 
     26        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); 
     27    } 
     28 
     29    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) 
     30    { 
     31        jouninAlus.Push(vektori); 
     32    } 
     33 
     34    void TeeKentta() 
     35    { 
     36        // Tehdään kolikoita kerättäväksi: 
     37        LisaaKolikkoRuudulle(200.0, 100.0); 
     38        LisaaKolikkoRuudulle(-200.0, -100.0); 
     39        LisaaKolikkoRuudulle(135.3, 68.0); 
     40 
     41        // Muutetaan taustakuvaa sopivammaksi: 
     42        Level.Background.Color = Color.Black; 
     43        Level.Background.CreateStars(); 
     44        //Level.Background.Image = taustakuva; // tällä saa erillisen kuvan, joka on ladattu ylempänä Beginin yläpuolella muuttujaan 
     45 
     46    } 
     47 
     48    void LisaaAlus() 
     49    { 
     50        jouninAlus = new PhysicsObject(50.0, 70.0); 
    1651        Add(jouninAlus); 
     52    } 
    1753 
     54    void LisaaVihollinen() 
     55    { 
    1856        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(100.0, 100.0); 
    1957        vihollinen.X = 300.0; 
    2058        vihollinen.Y = 400.0; 
    2159        Add(vihollinen); 
    22  
    23          
    24  
    25         LisaaKolikkoRuudulle(200.0, 100.0); 
    26         LisaaKolikkoRuudulle(-200.0, -100.0); 
    27         LisaaKolikkoRuudulle(135.3, 68.0); 
    28  
    29         Level.Background.Color = Color.Black; 
    30         Level.Background.CreateStars(); 
    31         //Level.Background.Image = taustakuva; 
    32  
    33         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    3460    } 
    3561 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.