Changeset 919


Ignore:
Timestamp:
2010-06-16 15:37:44 (13 years ago)
Author:
anlakane
Message:

Sain piikkipallot toimimaan ja tein lisää kenttiä.

Location:
2010/24/olpesasa/Linnapako
Files:
7 added
3 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/24/olpesasa/Linnapako/Linnapako.csproj

    r905 r919  
    9292      <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 
    9393    </Content> 
     94    <Content Include="kentta2.txt"> 
     95      <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 
     96    </Content> 
     97    <Content Include="kentta3.txt"> 
     98      <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 
     99    </Content> 
     100    <Content Include="kentta4.txt"> 
     101      <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 
     102    </Content> 
     103    <Content Include="kentta5.txt"> 
     104      <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 
     105    </Content> 
     106    <Content Include="kentta6.txt"> 
     107      <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 
     108    </Content> 
     109    <Content Include="kentta7.txt" /> 
    94110  </ItemGroup> 
    95111  <ItemGroup> 
  • 2010/24/olpesasa/Linnapako/Peli.cs

    r905 r919  
    88    PhysicsObject seina; 
    99    PhysicsObject pelaaja; 
    10     PhysicsObject piikki; 
     10    PhysicsObject piikki1; 
     11    PhysicsObject maali; 
    1112    PhysicsObject piikkipallo; 
     13    int kentanNro; 
    1214    const int ruudunLeveys = 50; 
    1315    const int ruudunKorkeus = 50; 
     
    1719        //TODO: Alusta peli tässä 
    1820        Ohjaimet (); 
    19         LuoKentta(); 
     21        //LuoKentta1(); 
     22        SeuraavaKentta(1); 
    2023    } 
    2124    void Ohjaimet() 
    2225    { 
    23         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-10, 0)); 
    24         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(10, 0)); 
    25         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 10)); 
    26         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -10)); 
     26        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-200, 0)); 
     27        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(200, 0)); 
     28        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 200)); 
     29        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -200)); 
    2730        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja, null, new Vector(0, 0)); 
    2831        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja, null, new Vector(0, 0)); 
     
    3538    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) 
    3639    { 
    37         pelaaja.Hit(vektori); 
     40        pelaaja.Velocity = vektori; 
    3841    } 
    3942    void PysaytaPelaaja(Vector vektori) 
     
    4851        pelaaja.Image = LoadImage("pelihahmo1"); 
    4952        AddCollisionHandler(pelaaja, PelaajanTormays); 
     53        pelaaja.Restitution = 0; 
     54        pelaaja.StaticFriction = 0; 
     55        pelaaja.KineticFriction = 0; 
    5056        return pelaaja; 
    5157    } 
     
    6268        piikkipallo.IgnoresCollisionResponse = true; 
    6369        AddCollisionHandler(piikkipallo, PallonTormays); 
     70        piikkipallo.Tag = "p"; 
    6471        return piikkipallo; 
    6572    } 
     
    7279        return seina; 
    7380    } 
    74     void LuoPiikki(Double x, Double y) 
    75     { 
    76         piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); 
    77         piikki.Shape = Shapes.Rectangle; 
    78         piikki.Image = LoadImage("piikkiseina1"); 
    79         piikki.X = x; 
    80         piikki.Y = y; 
    81         Add(piikki); 
    82     } 
    83  
    84     void LuoKentta() 
     81    PhysicsObject LuoPiikki1() 
     82    { 
     83        piikki1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); 
     84        piikki1.Shape = Shapes.Rectangle; 
     85        piikki1.Image = LoadImage("piikkiseina1"); 
     86        piikki1.Tag = "piikki1"; 
     87        return piikki1; 
     88    } 
     89    PhysicsObject LuoMaali() 
     90    { 
     91        maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); 
     92        maali.Shape = Shapes.Rectangle; 
     93        maali.Image = LoadImage("maali"); 
     94        maali.Tag = "maali"; 
     95        return maali; 
     96    } 
     97 
     98    void LuoKentta1() 
    8599    { 
    86100        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); 
    87         LuoPiikki(100.0, -150.0); 
    88         ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 
    89         ruudut['x'] = LuoSeina; 
    90         ruudut['1'] = LuoPelaaja; 
     101        ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 
     102        ruudut['x'] = LuoSeina; 
     103        ruudut['1'] = LuoPelaaja; 
     104        ruudut['p'] = LuoPiikki1; 
     105        ruudut['m'] = LuoMaali; 
     106        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
     107        Camera.ZoomToLevel(); 
     108    } 
     109    void LuoKentta2() 
     110    { 
     111        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta2.txt"); 
     112        ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 
     113        ruudut['x'] = LuoSeina; 
     114        ruudut['1'] = LuoPelaaja; 
     115        ruudut['p'] = LuoPiikki1; 
     116        ruudut['m'] = LuoMaali; 
     117        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
     118        Camera.ZoomToLevel(); 
     119    } 
     120    void LuoKentta3() 
     121    { 
     122        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta3.txt"); 
     123        ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 
     124        ruudut['x'] = LuoSeina; 
     125        ruudut['1'] = LuoPelaaja; 
     126        ruudut['p'] = LuoPiikki1; 
     127        ruudut['m'] = LuoMaali; 
     128        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
     129        Camera.ZoomToLevel(); 
     130    } 
     131    void LuoKentta4() 
     132    { 
     133        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta4.txt"); 
     134        ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 
     135        ruudut['x'] = LuoSeina; 
     136        ruudut['1'] = LuoPelaaja; 
     137        ruudut['p'] = LuoPiikki1; 
     138        ruudut['m'] = LuoMaali; 
     139        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
     140        Camera.ZoomToLevel(); 
     141    } 
     142    void LuoKentta5() 
     143    { 
     144        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta5.txt"); 
     145        ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 
     146        ruudut['x'] = LuoSeina; 
     147        ruudut['1'] = LuoPelaaja; 
     148        ruudut['p'] = LuoPiikki1; 
     149        ruudut['m'] = LuoMaali; 
     150        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
     151        Camera.ZoomToLevel(); 
     152    } 
     153    void LuoKentta6() 
     154    { 
     155        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta6.txt"); 
     156        ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 
     157        ruudut['x'] = LuoSeina; 
     158        ruudut['1'] = LuoPelaaja; 
     159        ruudut['p'] = LuoPiikki1; 
     160        ruudut['m'] = LuoMaali; 
    91161        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
    92162        Camera.ZoomToLevel(); 
     
    94164    void PelaajanTormays(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) 
    95165    { 
    96         if (kohde == piikki) 
     166        if (kohde.Tag.ToString() == "piikki1") 
    97167        { 
    98168            AloitaAlusta(); 
    99169        } 
    100         else if (kohde == piikkipallo) 
     170        else if (kohde.Tag.ToString() == "p") 
    101171        { 
    102172            AloitaAlusta(); 
    103173        } 
     174        else if (kohde.Tag.ToString() == "maali") 
     175        { 
     176            kentanNro++; 
     177            SeuraavaKentta(kentanNro); 
     178        } 
    104179    } 
    105180    void PallonTormays(PhysicsObject piikkipallo, PhysicsObject kohde) 
     
    112187    void AloitaAlusta() 
    113188    { 
     189 
    114190        ClearAll(); 
    115191        Ohjaimet(); 
    116         LuoKentta(); 
    117     } 
    118  
     192        SeuraavaKentta(kentanNro); 
     193    } 
     194    void SeuraavaKentta(int kentta) 
     195    { 
     196        ClearAll(); 
     197        if (kentta == 1) LuoKentta1(); 
     198        else if (kentta == 2) LuoKentta2(); 
     199        else if (kentta == 3) LuoKentta3(); 
     200        else if (kentta == 4) LuoKentta4(); 
     201        else if (kentta == 5) LuoKentta5(); 
     202        else if (kentta == 6) LuoKentta6(); 
     203 
     204        Ohjaimet(); 
     205 
     206    } 
    119207 
    120208} 
  • 2010/24/olpesasa/Linnapako/kentta1.txt

    r905 r919  
    1  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 
    2  xxxx                       xxxxxx 
    3  xxxx    xx   xx xxxxxx     xxxxxx 
    4  xxxxxxxxxx   xx xxxxxx     xxxxxx 
    5  xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx 
    6  xx              1              xx 
    7  xx                             xx 
    8  xx                             xx 
    9  xx                             xx 
    10  xxvvvvv                  vvvvv xx 
    11  xx                             xx 
    12  xxvvvvv                        xx 
    13  xx                             xx 
    14  xxvvvvv                  vvvvv xx 
    15  xx                             xx 
    16  xx                             xx 
    17  xx                             xx 
    18  xx                             xx 
    19  xxx  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 
    20  xxx  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 
    21  xxx  xxxxxxxxxxxx      xxxxxxxxxx 
    22  xxx  xxxxxxxxxxxx      xxxxxxxxxx 
    23  xxx  xxxxxxxxxxxx      xxxxxxxxxx 
    24  xxx  xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx 
    25  xxx  xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx 
    26  xxx                  xxxxxxxxxxxx 
    27  xxx  xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx 
    28  xxx  xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx 
    29  xxx        xxxxxx        xxxxxxxx 
    30  xxxxxxxxxx xxx           xxxxxxxx 
    31  xxxxxxxxxx     xx        xxxxxxxx 
    32  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 
     1xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 
     2x                             x 
     3x          x 1 x              x 
     4x                             x 
     5x                             x 
     6x                             x 
     7x                             x 
     8x                             x 
     9x                         xx  x 
     10x                          xx x 
     11x                          mx x 
     12x                          xx x 
     13x                         xx  x 
     14x                             x 
     15x                             x 
     16x                             x 
     17x                             x 
     18x                             x 
     19x                             x 
     20x                             x 
     21x                             x 
     22x                             x 
     23x                             x 
     24x                             x 
     25x                             x 
     26x                             x 
     27x                             x 
     28x                             x 
     29x                             x 
     30x                             x 
     31xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.