Changeset 919
- Timestamp:
- 2010-06-16 15:37:44 (13 years ago)
- Location:
- 2010/24/olpesasa/Linnapako
- Files:
-
- 7 added
- 3 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/24/olpesasa/Linnapako/Linnapako.csproj
r905 r919 92 92 <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 93 93 </Content> 94 <Content Include="kentta2.txt"> 95 <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 96 </Content> 97 <Content Include="kentta3.txt"> 98 <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 99 </Content> 100 <Content Include="kentta4.txt"> 101 <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 102 </Content> 103 <Content Include="kentta5.txt"> 104 <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 105 </Content> 106 <Content Include="kentta6.txt"> 107 <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 108 </Content> 109 <Content Include="kentta7.txt" /> 94 110 </ItemGroup> 95 111 <ItemGroup> -
2010/24/olpesasa/Linnapako/Peli.cs
r905 r919 8 8 PhysicsObject seina; 9 9 PhysicsObject pelaaja; 10 PhysicsObject piikki; 10 PhysicsObject piikki1; 11 PhysicsObject maali; 11 12 PhysicsObject piikkipallo; 13 int kentanNro; 12 14 const int ruudunLeveys = 50; 13 15 const int ruudunKorkeus = 50; … … 17 19 //TODO: Alusta peli tässä 18 20 Ohjaimet (); 19 LuoKentta(); 21 //LuoKentta1(); 22 SeuraavaKentta(1); 20 23 } 21 24 void Ohjaimet() 22 25 { 23 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(- 10, 0));24 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector( 10, 0));25 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 10));26 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, - 10));26 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-200, 0)); 27 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(200, 0)); 28 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 200)); 29 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -200)); 27 30 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja, null, new Vector(0, 0)); 28 31 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja, null, new Vector(0, 0)); … … 35 38 void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) 36 39 { 37 pelaaja. Hit(vektori);40 pelaaja.Velocity = vektori; 38 41 } 39 42 void PysaytaPelaaja(Vector vektori) … … 48 51 pelaaja.Image = LoadImage("pelihahmo1"); 49 52 AddCollisionHandler(pelaaja, PelaajanTormays); 53 pelaaja.Restitution = 0; 54 pelaaja.StaticFriction = 0; 55 pelaaja.KineticFriction = 0; 50 56 return pelaaja; 51 57 } … … 62 68 piikkipallo.IgnoresCollisionResponse = true; 63 69 AddCollisionHandler(piikkipallo, PallonTormays); 70 piikkipallo.Tag = "p"; 64 71 return piikkipallo; 65 72 } … … 72 79 return seina; 73 80 } 74 void LuoPiikki(Double x, Double y) 75 { 76 piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); 77 piikki.Shape = Shapes.Rectangle; 78 piikki.Image = LoadImage("piikkiseina1"); 79 piikki.X = x; 80 piikki.Y = y; 81 Add(piikki); 82 } 83 84 void LuoKentta() 81 PhysicsObject LuoPiikki1() 82 { 83 piikki1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); 84 piikki1.Shape = Shapes.Rectangle; 85 piikki1.Image = LoadImage("piikkiseina1"); 86 piikki1.Tag = "piikki1"; 87 return piikki1; 88 } 89 PhysicsObject LuoMaali() 90 { 91 maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); 92 maali.Shape = Shapes.Rectangle; 93 maali.Image = LoadImage("maali"); 94 maali.Tag = "maali"; 95 return maali; 96 } 97 98 void LuoKentta1() 85 99 { 86 100 TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta1.txt"); 87 LuoPiikki(100.0, -150.0); 88 ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 89 ruudut['x'] = LuoSeina; 90 ruudut['1'] = LuoPelaaja; 101 ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 102 ruudut['x'] = LuoSeina; 103 ruudut['1'] = LuoPelaaja; 104 ruudut['p'] = LuoPiikki1; 105 ruudut['m'] = LuoMaali; 106 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 107 Camera.ZoomToLevel(); 108 } 109 void LuoKentta2() 110 { 111 TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta2.txt"); 112 ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 113 ruudut['x'] = LuoSeina; 114 ruudut['1'] = LuoPelaaja; 115 ruudut['p'] = LuoPiikki1; 116 ruudut['m'] = LuoMaali; 117 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 118 Camera.ZoomToLevel(); 119 } 120 void LuoKentta3() 121 { 122 TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta3.txt"); 123 ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 124 ruudut['x'] = LuoSeina; 125 ruudut['1'] = LuoPelaaja; 126 ruudut['p'] = LuoPiikki1; 127 ruudut['m'] = LuoMaali; 128 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 129 Camera.ZoomToLevel(); 130 } 131 void LuoKentta4() 132 { 133 TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta4.txt"); 134 ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 135 ruudut['x'] = LuoSeina; 136 ruudut['1'] = LuoPelaaja; 137 ruudut['p'] = LuoPiikki1; 138 ruudut['m'] = LuoMaali; 139 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 140 Camera.ZoomToLevel(); 141 } 142 void LuoKentta5() 143 { 144 TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta5.txt"); 145 ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 146 ruudut['x'] = LuoSeina; 147 ruudut['1'] = LuoPelaaja; 148 ruudut['p'] = LuoPiikki1; 149 ruudut['m'] = LuoMaali; 150 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 151 Camera.ZoomToLevel(); 152 } 153 void LuoKentta6() 154 { 155 TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta6.txt"); 156 ruudut['v'] = LuoPiikkipallo; 157 ruudut['x'] = LuoSeina; 158 ruudut['1'] = LuoPelaaja; 159 ruudut['p'] = LuoPiikki1; 160 ruudut['m'] = LuoMaali; 91 161 ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 92 162 Camera.ZoomToLevel(); … … 94 164 void PelaajanTormays(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) 95 165 { 96 if (kohde == piikki)166 if (kohde.Tag.ToString() == "piikki1") 97 167 { 98 168 AloitaAlusta(); 99 169 } 100 else if (kohde == piikkipallo)170 else if (kohde.Tag.ToString() == "p") 101 171 { 102 172 AloitaAlusta(); 103 173 } 174 else if (kohde.Tag.ToString() == "maali") 175 { 176 kentanNro++; 177 SeuraavaKentta(kentanNro); 178 } 104 179 } 105 180 void PallonTormays(PhysicsObject piikkipallo, PhysicsObject kohde) … … 112 187 void AloitaAlusta() 113 188 { 189 114 190 ClearAll(); 115 191 Ohjaimet(); 116 LuoKentta(); 117 } 118 192 SeuraavaKentta(kentanNro); 193 } 194 void SeuraavaKentta(int kentta) 195 { 196 ClearAll(); 197 if (kentta == 1) LuoKentta1(); 198 else if (kentta == 2) LuoKentta2(); 199 else if (kentta == 3) LuoKentta3(); 200 else if (kentta == 4) LuoKentta4(); 201 else if (kentta == 5) LuoKentta5(); 202 else if (kentta == 6) LuoKentta6(); 203 204 Ohjaimet(); 205 206 } 119 207 120 208 } -
2010/24/olpesasa/Linnapako/kentta1.txt
r905 r919 1 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 2 xxxx xxxxxx 3 xxxx xx xx xxxxxx xxxxxx 4 xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxx 5 xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx 6 xx 1 xx 7 xx xx 8 xx xx 9 xx xx 10 xxvvvvv vvvvv xx 11 xx xx 12 xxvvvvv xx 13 xx xx 14 xxvvvvv vvvvv xx 15 xx xx 16 xx xx 17 xx xx 18 xx xx 19 xxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 20 xxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 21 xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx 22 xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx 23 xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx 24 xxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx 25 xxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx 26 xxx xxxxxxxxxxxx 27 xxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx 28 xxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx 29 xxx xxxxxx xxxxxxxx 30 xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxx 31 xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx 32 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 1 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 2 x x 3 x x 1 x x 4 x x 5 x x 6 x x 7 x x 8 x x 9 x xx x 10 x xx x 11 x mx x 12 x xx x 13 x xx x 14 x x 15 x x 16 x x 17 x x 18 x x 19 x x 20 x x 21 x x 22 x x 23 x x 24 x x 25 x x 26 x x 27 x x 28 x x 29 x x 30 x x 31 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.