Changeset 9164
- Timestamp:
- 2017-07-27 14:22:11 (6 years ago)
- Location:
- 2017/30/MainiI
- Files:
-
- 9 added
- 15 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2017/30/MainiI/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs
r9139 r9164 11 11 Image kenttaKuva = LoadImage("Kentta"); 12 12 Image Pahankuva = LoadImage("Pahis"); 13 PlatformCharacter OlioH; 13 Pelaaja OlioH; 14 SoundEffect NamAani = LoadSoundEffect("BOING1"); 15 14 16 public override void Begin() 15 17 { 16 17 18 Luokenttä(); 19 LuoOhjaimet(); 18 20 19 21 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); … … 28 30 ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); 29 31 ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoOlioP); 32 ruudut.SetTileMethod(Color.Rose, LuoHerkut); 30 33 31 34 ruudut.Execute(50, 50); 32 35 33 36 Level.Background.Color = Color.White; 37 38 Label pisteNaytto = new Label(); 39 pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 40 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 41 pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 42 pisteNaytto.Color = Color.White; 43 44 pisteNaytto.BindTo(OlioH.ElamaLaskuri); 45 Add(pisteNaytto); 34 46 } 35 47 void LuoOlioH(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 36 48 { 37 OlioH = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);49 OlioH = new Pelaaja(leveys, korkeus); 38 50 OlioH.Position = paikka; 39 //AddCollisionHandler(OlioH, "Pahis", TormaaVihuun);51 AddCollisionHandler(OlioH, "Pahis", TormaaVihuun); 40 52 Add(OlioH); 41 53 OlioH.Color = Color.Gold; 42 54 OlioH.Shape = Shape.Circle; 55 56 AddCollisionHandler(OlioH, "Herkku", OlioSyo); 57 } 58 void TormaaVihuun(PhysicsObject Tormaaja,PhysicsObject KukaTormaa) 59 { 60 Pelaaja P = (Pelaaja)Tormaaja; 61 P.ElamaLaskuri.AddValue(-1); 43 62 } 44 63 void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) … … 46 65 PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 47 66 seina.Position = paikka; 48 //seina.Image = kenttaKuva;49 67 seina.Color = Color.Black; 50 68 seina.CollisionIgnoreGroup = 1; 51 69 Add(seina); 70 } 71 void LuoHerkut(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 72 { 73 PhysicsObject Herkku = new PhysicsObject(20.0, 20.0); 74 Add(Herkku); 75 Herkku.Shape = Shape.Circle; 76 Herkku.Color = Color.LimeGreen; 77 Herkku.Position = paikka; 78 Herkku.Tag = "Herkku"; 79 } 80 void OlioSyo(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) 81 { 82 //NamAani.Play(); 83 kohde.Destroy(); 52 84 } 53 85 void LuoOlioP(Vector paikka, double leveys, double korkeus) … … 56 88 OlioP.IgnoresCollisionResponse = true; 57 89 OlioP.Position = paikka; 58 //OlioP.Image = Pahankuva;59 90 OlioP.Tag = "Pahis"; 60 91 Add(OlioP, 1); … … 63 94 64 95 PathFollowerBrain polkuAivot = new PathFollowerBrain(200); 96 65 97 OlioP.Brain = polkuAivot; 66 98 … … 71 103 List<Vector> polku = new List<Vector>(); 72 104 73 polku.Add(new Vector(-50, -100)); 74 polku.Add(new Vector(-100, 50)); 75 polku.Add(new Vector(-250, -200)); 105 polku.Add(new Vector(100.0, 0.0)); 106 polku.Add(new Vector(0.0, 100.0)); 107 polku.Add(new Vector(100.0,0.0 )); 108 polku.Add(new Vector(-200.0,0.0 )); 109 polku.Add(new Vector(-100.0, 0.0)); 76 110 77 111 polkuAivot.Path = polku; … … 81 115 void LuoOhjaimet() 82 116 { 83 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, 117 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, 84 118 LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-29000, 0)); 85 119 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, … … 93 127 void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) 94 128 { 95 OlioH.Push(vektori);129 OlioH.Push(vektori); 96 130 } 131 97 132 } 133 class Pelaaja : PlatformCharacter 134 { 135 136 public int Elamat { get; set; } 137 138 private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3); 139 public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } 140 141 public Pelaaja(double leveys, double korkeus) 142 : base(leveys, korkeus) 143 { 144 elamaLaskuri.LowerLimit += delegate 145 { 146 this.Destroy(); }; 147 } 148 } -
2017/30/MainiI/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.csproj.Debug.cachefile
r9124 r9164 1 1 Content\Pahis.xnb 2 2 Content\Kentta.xnb 3 Content\water001.xnb 4 Content\BOING1.xnb 5 Content\water001.wma 6 Content\BOING1.wma -
2017/30/MainiI/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{554163AC-8A7F-4C21-B431-A6562781C0D5}.xml
r9124 r9164 18 18 <Options>None</Options> 19 19 <Output>C:\MyTemp\MainiI\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\Kentta.xnb</Output> 20 <Time>2017-07-26T13:12:22.6223842+03:00</Time> 20 <Time>2017-07-27T11:53:11.5677094+03:00</Time> 21 </Item> 22 <Item> 23 <Source>water001.mp3</Source> 24 <Name>water001</Name> 25 <Importer>Mp3Importer</Importer> 26 <Processor>SongProcessor</Processor> 27 <Options>None</Options> 28 <Output>C:\MyTemp\MainiI\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\water001.xnb</Output> 29 <Extra>C:\MyTemp\MainiI\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\water001.wma</Extra> 30 <Time>2017-07-27T13:28:12.3673021+03:00</Time> 31 </Item> 32 <Item> 33 <Source>BOING1.mp3</Source> 34 <Name>BOING1</Name> 35 <Importer>Mp3Importer</Importer> 36 <Processor>SongProcessor</Processor> 37 <Options>None</Options> 38 <Output>C:\MyTemp\MainiI\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\BOING1.xnb</Output> 39 <Extra>C:\MyTemp\MainiI\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\BOING1.wma</Extra> 40 <Time>2017-07-27T13:58:41.534598+03:00</Time> 21 41 </Item> 22 42 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2017/30/MainiI/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/FysiikkaPeli1.csproj.FileListAbsolute.txt
r9124 r9164 9 9 C:\MyTemp\MainiI\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\Pahis.xnb 10 10 C:\MyTemp\MainiI\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\Kentta.xnb 11 C:\MyTemp\MainiI\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\water001.xnb 12 C:\MyTemp\MainiI\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\water001.wma 13 C:\MyTemp\MainiI\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\BOING1.xnb 14 C:\MyTemp\MainiI\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\BOING1.wma -
2017/30/MainiI/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/cachefile-{554163AC-8A7F-4C21-B431-A6562781C0D5}-targetpath.txt
r9124 r9164 1 1 Content\Pahis.xnb 2 2 Content\Kentta.xnb 3 Content\water001.xnb 4 Content\water001.wma 5 Content\BOING1.xnb 6 Content\BOING1.wma -
2017/30/MainiI/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1Content/FysiikkaPeli1Content.contentproj
r9124 r9164 59 59 </Compile> 60 60 </ItemGroup> 61 <ItemGroup> 62 <Compile Include="water001.mp3"> 63 <Name>water001</Name> 64 <Importer>Mp3Importer</Importer> 65 <Processor>SongProcessor</Processor> 66 </Compile> 67 </ItemGroup> 68 <ItemGroup> 69 <Compile Include="BOING1.mp3"> 70 <Name>BOING1</Name> 71 <Importer>Mp3Importer</Importer> 72 <Processor>SongProcessor</Processor> 73 </Compile> 74 </ItemGroup> 61 75 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 62 76 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.