Ignore:
Timestamp:
2017-07-27 13:50:49 (2 years ago)
Author:
npo17_63
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/30/TimoH/Jumping_Walrus_24x/Jumping_Walrus_24x/Jumping_Walrus_24x/Jumping_Walrus_24x.cs

    r9114 r9159  
    1414    const int RUUDUN_KOKO = 40; 
    1515    PlatformCharacter pelaaja1; 
     16    IntMeter pisteLaskuri; 
    1617 
    1718    Image pelaajanKuva = LoadImage("walrussi"); 
     
    2324    SoundEffect kolikkoAani = LoadSoundEffect("KolikkoKolahdus"); 
    2425    SoundEffect KuolemaAani = LoadSoundEffect("KuolemaAani"); 
     26    SoundEffect HyppyAani = LoadSoundEffect("hyppy"); 
    2527 
    2628    public override void Begin() 
    2729    { 
    28          
     30 
     31        AloitaPeli(); 
     32        
     33    } 
     34 
     35    void AloitaPeli() 
     36    { 
     37        ClearAll(); 
     38 
     39        LuoPistelaskuri(); 
    2940 
    3041        Gravity = new Vector(0, -1000); 
     
    5162    } 
    5263 
     64    void LopetusRuutu() 
     65    { 
     66        IsPaused = true; 
     67        MultiSelectWindow Lopetusruutu = new MultiSelectWindow("Haluatko Lopettaa Walrus Pelin", 
     68        "Jatka Peliä", "Peli Sammuu :("); 
     69        Add(Lopetusruutu); 
     70 
     71        Lopetusruutu.AddItemHandler(0, Jatka); 
     72        Lopetusruutu.AddItemHandler(1, Exit); 
     73    } 
     74 
     75    void Jatka() 
     76    { 
     77        IsPaused = false; 
     78    } 
     79 
     80    void LuoPistelaskuri() 
     81    { 
     82        pisteLaskuri = new IntMeter(0); 
     83 
     84        Label pisteNaytto = new Label(); 
     85        pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 
     86        pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 
     87        pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 
     88        pisteNaytto.Color = Color.White; 
     89 
     90 
     91        pisteNaytto.Title = "Kolikot"; 
     92        pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 
     93        Add(pisteNaytto); 
     94    } 
     95 
    5396    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    5497    { 
    5598        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    5699        taso.Position = paikka; 
    57         taso.Color = Color.Blue; 
     100        taso.Color = Color.White; 
     101        taso.Shape = Shape.Rectangle; 
    58102        Add(taso); 
    59103    } 
     
    103147        Add(pelaaja1); 
    104148    } 
    105  
    106149     
    107  
    108150    void LisaaNappaimet() 
    109151    { 
    110152        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 
    111         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     153        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, LopetusRuutu, "Lopetus Ruutu"); 
     154        Keyboard.Listen(Key.F3, ButtonState.Released, AloitaPeli, null); 
    112155 
    113156        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
     
    115158        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    116159 
    117         ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
     160        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, LopetusRuutu, "Lopetus valikko"); 
    118161 
    119162        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
    120163        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); 
    121164        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    122          
    123  
    124165    } 
    125166 
     
    143184    { 
    144185        hahmo.Jump(nopeus); 
     186        HyppyAani.Play(); 
    145187    } 
    146188 
    147189    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 
    148190    { 
     191        pisteLaskuri.Value += 1; 
    149192        kolikkoAani.Play(); 
    150193        MessageDisplay.Add("Sait Dogen Rahan"); 
     
    155198    { 
    156199        KuolemaAani.Play(); 
    157         MessageDisplay.Add("Kuolit Yritä Uudestaan"); 
     200        MessageDisplay.Add("Kuolit"); 
    158201        pelaaja1.Destroy(); 
    159202    } 
     
    161204    void TormaaMaaliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject maali) 
    162205    { 
    163         MessageDisplay.Add("Voitit Pelin Ja Sait Kaikki Dogen Rahat"); 
    164     } 
    165  
    166      
    167  
    168     
     206        if (pisteLaskuri.Value < 6) 
     207            return; 
     208        MessageDisplay.Add("Voitit Pelin Ja Sait Kaikki Dogen Rahat Nyt Voit Seikkailla"); 
     209    } 
    169210} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.