Ignore:
Timestamp:
2017-07-26 14:40:49 (2 years ago)
Author:
otosjahn
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/utsjoki/RásteE/Space game Mau vs Mjieau/Space game Mau vs Mjieau/Space_game_Mau_vs_Mjieau/Space_game_Mau_vs_Mjieau.cs

    r9090 r9127  
    99public class Space_game_Mau_vs_Mjieau : PhysicsGame 
    1010{ 
    11     const double nopeus = 200; 
     11    const double nopeus = 250; 
    1212    const double hyppyNopeus = 750; 
    1313    const int RUUDUN_KOKO = 40; 
     
    1616    PlatformCharacter pelaaja2; 
    1717 
     18    Vector alku; 
    1819    Image pelaajanKuva = LoadImage("mau1"); 
    1920    Image pelaajanKuva2 = LoadImage("Mjieau"); 
     
    2930        LisaaNappaimet(); 
    3031 
    31         Camera.Follow(pelaaja1); 
     32        Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); 
    3233        Camera.ZoomFactor = 1.2; 
    33         Camera.StayInLevel = true; 
     34        Camera.StayInLevel = false; 
    3435    } 
    3536 
     
    4849        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    4950        Level.CreateBorders(); 
    50         Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
     51        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Black); 
    5152    } 
    5253 
     
    6364        taso.Position = paikka; 
    6465        taso.Color = Color.Green; 
     66        taso.Tag = "taso"; 
    6567        Add(taso); 
    6668    } 
     
    7274        taso2.Color = Color.Blue; 
    7375        Add(taso2); 
     76        taso2.Tag = "vesi"; 
    7477    } 
    7578 
    7679    void LisaaPiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    7780    { 
    78         PhysicsObject piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     81        PhysicsObject piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 0.5, korkeus * 0.5); 
    7982        piikki.Position = paikka; 
    8083        piikki.Color = Color.Red; 
    8184        piikki.Shape = Shape.Triangle; 
     85        piikki.Tag = "piikki"; 
    8286        Add(piikki); 
    8387    } 
     
    9296    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    9397    { 
    94         PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     98        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*0.5, korkeus*0.5); 
    9599        tahti.IgnoresCollisionResponse = true; 
    96100        tahti.Position = paikka; 
     
    99103        Add(tahti); 
    100104    } 
    101  
     105     
    102106    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    103107    { 
     
    107111        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    108112        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
     113        AddCollisionHandler(pelaaja1, "vesi", MauPakene); 
     114        AddCollisionHandler(pelaaja1, "piikki", OsuuPiikkiin); 
    109115        Add(pelaaja1); 
     116        alku = paikka; 
     117    } 
     118    void OsuuPiikkiin (PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject piikki) 
     119    { 
     120        pelaaja1.Destroy(); 
    110121    } 
    111122 
     123    void MauPakene(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject vesi) 
     124    { 
     125        pelaaja1.Position = alku; 
     126    } 
    112127    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    113128    { 
    114         pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys*3, korkeus*3); 
     129        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys * 3, korkeus * 3); 
    115130        pelaaja2.Position = paikka; 
    116131        pelaaja2.Mass = 4.0; 
    117132        pelaaja2.Image = pelaajanKuva2; 
    118133        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); 
     134        AddCollisionHandler(pelaaja2, "taso", OsuuMaahan); 
     135        AddCollisionHandler(pelaaja2, "vesi", MjieauOsuuVeteen); 
     136        pelaaja2.Tag = "Mjieau"; 
    119137        Add(pelaaja2); 
     138    } 
     139    void MjieauOsuuVeteen(PhysicsObject pelaaja2, PhysicsObject vesi) 
     140    { 
     141        if (pelaaja2.Width >= 40) 
     142        { 
     143            pelaaja2.Width -= 20; 
     144            pelaaja2.Height -= 20; 
     145        } 
     146    } 
     147    void OsuuMaahan (PhysicsObject pelaaja2, PhysicsObject taso) 
     148    { 
     149         
    120150    } 
    121151    void LisaaNappaimet() 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.