Changeset 9127
- Timestamp:
- 2017-07-26 14:40:49 (6 years ago)
- Location:
- 2017/utsjoki/RásteE/Space game Mau vs Mjieau
- Files:
-
- 9 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2017/utsjoki/RásteE/Space game Mau vs Mjieau/Space game Mau vs Mjieau/Space game Mau vs MjieauContent/kentta1.txt
r9090 r9127 4 4 5 5 6 7 8 * s9 10 6 11 7 12 8 13 14 15 16 17 .............. ................................................ ###...........................18 p p #19 ................ p....................... . #.... . ####......... ## ## ## ## # # #20 ............. ## # # # .................................. ....... .## ###21 .N............### ## p #. p ### #### p ####...........p.....#### ########### p22 AAAA ################################################&&&&#&&&&&#######################################&&&&##&&#############################&&&&&#####9 s * 10 * V 11 * * 12 * ## * 13 ..............*.......................................*....... ##................##.....* 14 * * 15 ..........................*............. #.... ....... ## * ## * # 16 ............. ## * # #............................... ....... . 17 .N............### # ' #. * ## # * ## ##.... . .....# * 18 AAAAAA################################################&&&&###&&&&#####################&&#################&&& -
2017/utsjoki/RásteE/Space game Mau vs Mjieau/Space game Mau vs Mjieau/Space_game_Mau_vs_Mjieau/Space_game_Mau_vs_Mjieau.cs
r9090 r9127 9 9 public class Space_game_Mau_vs_Mjieau : PhysicsGame 10 10 { 11 const double nopeus = 2 00;11 const double nopeus = 250; 12 12 const double hyppyNopeus = 750; 13 13 const int RUUDUN_KOKO = 40; … … 16 16 PlatformCharacter pelaaja2; 17 17 18 Vector alku; 18 19 Image pelaajanKuva = LoadImage("mau1"); 19 20 Image pelaajanKuva2 = LoadImage("Mjieau"); … … 29 30 LisaaNappaimet(); 30 31 31 Camera.Follow(pelaaja1 );32 Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); 32 33 Camera.ZoomFactor = 1.2; 33 Camera.StayInLevel = true;34 Camera.StayInLevel = false; 34 35 } 35 36 … … 48 49 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 49 50 Level.CreateBorders(); 50 Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color. SkyBlue);51 Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Black); 51 52 } 52 53 … … 63 64 taso.Position = paikka; 64 65 taso.Color = Color.Green; 66 taso.Tag = "taso"; 65 67 Add(taso); 66 68 } … … 72 74 taso2.Color = Color.Blue; 73 75 Add(taso2); 76 taso2.Tag = "vesi"; 74 77 } 75 78 76 79 void LisaaPiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 77 80 { 78 PhysicsObject piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys , korkeus);81 PhysicsObject piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 0.5, korkeus * 0.5); 79 82 piikki.Position = paikka; 80 83 piikki.Color = Color.Red; 81 84 piikki.Shape = Shape.Triangle; 85 piikki.Tag = "piikki"; 82 86 Add(piikki); 83 87 } … … 92 96 void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 93 97 { 94 PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys , korkeus);98 PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*0.5, korkeus*0.5); 95 99 tahti.IgnoresCollisionResponse = true; 96 100 tahti.Position = paikka; … … 99 103 Add(tahti); 100 104 } 101 105 102 106 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 103 107 { … … 107 111 pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 108 112 AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 113 AddCollisionHandler(pelaaja1, "vesi", MauPakene); 114 AddCollisionHandler(pelaaja1, "piikki", OsuuPiikkiin); 109 115 Add(pelaaja1); 116 alku = paikka; 117 } 118 void OsuuPiikkiin (PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject piikki) 119 { 120 pelaaja1.Destroy(); 110 121 } 111 122 123 void MauPakene(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject vesi) 124 { 125 pelaaja1.Position = alku; 126 } 112 127 void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 113 128 { 114 pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys *3, korkeus*3);129 pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys * 3, korkeus * 3); 115 130 pelaaja2.Position = paikka; 116 131 pelaaja2.Mass = 4.0; 117 132 pelaaja2.Image = pelaajanKuva2; 118 133 AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); 134 AddCollisionHandler(pelaaja2, "taso", OsuuMaahan); 135 AddCollisionHandler(pelaaja2, "vesi", MjieauOsuuVeteen); 136 pelaaja2.Tag = "Mjieau"; 119 137 Add(pelaaja2); 138 } 139 void MjieauOsuuVeteen(PhysicsObject pelaaja2, PhysicsObject vesi) 140 { 141 if (pelaaja2.Width >= 40) 142 { 143 pelaaja2.Width -= 20; 144 pelaaja2.Height -= 20; 145 } 146 } 147 void OsuuMaahan (PhysicsObject pelaaja2, PhysicsObject taso) 148 { 149 120 150 } 121 151 void LisaaNappaimet() -
2017/utsjoki/RásteE/Space game Mau vs Mjieau/Space game Mau vs Mjieau/Space_game_Mau_vs_Mjieau/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}.xml
r9090 r9127 18 18 <Options>None</Options> 19 19 <Output>C:\MyTemp\Space game Mau vs Mjieau\Space game Mau vs Mjieau\Space_game_Mau_vs_Mjieau\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 20 <Time>2017-07-2 5T14:27:46.1013886+03:00</Time>20 <Time>2017-07-26T14:38:41.887522+03:00</Time> 21 21 </Item> 22 22 <Item>
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.