Ignore:
Timestamp:
2017-07-25 14:43:34 (2 years ago)
Author:
npo17_61
Message:
 
Location:
2017/30/TuomasH/FysiikkaPeli1
Files:
14 added
6 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/30/TuomasH/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/Snake.cs

    r9080 r9095  
    1010public class Snake : PhysicsGame 
    1111{ 
     12 
     13    PhysicsObject mato = new PhysicsObject(150.0, 10.0); 
     14    const int Ruudunkoko = 50; 
     15    const int Leveys = 30; 
     16    const int Korkeus = 20; 
    1217     
    13  
    1418    public override void Begin() 
    1519    { 
     20        
    1621 
    1722        LuoMato(); 
     
    2530    void LuoMato() 
    2631    { 
    27         PhysicsObject mato = new PhysicsObject(150.0, 10.0 ); 
     32        
    2833        Add(mato); 
    2934        mato.Shape = Shape.Rectangle; 
     
    3136        Vector pelaajansuunta = Vector.FromLengthAndAngle(9000.0, mato.Angle); 
    3237        mato.Push(pelaajansuunta); 
    33         mato.MaxVelocity = 300.0; 
     38        mato.MaxVelocity = 9000.0; 
    3439        mato.LinearDamping = 1; 
    3540        mato.Restitution = 0.0; 
     
    4853    void Komennot() 
    4954    { 
    50         Mouse.IsCursorVisible = true; 
    51         Vector paikkaruudulla = Mouse.PositionOnScreen; 
    52         Vector paikkakentällä = Mouse.PositionOnWorld; 
    53         Mouse.ListenMovement(0.1, MadonLiike, null); 
     55         
    5456        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    5557        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä Ohjeet"); 
     58        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikuVasen, "Käänny vasemmalle",new Vector(-1000.0, 0.0) ); 
     59        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, LopetaKäännös, null); 
     60        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikuOikea, "Käänny oikealle",new Vector(1000.0, 0.0)); 
     61        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, LopetaKäännös, null); 
    5662     
    5763         
    5864     
    5965} 
    60     void MadonLiike(AnalogState hiirentila) 
     66   void LiikuVasen(Vector suunta) 
    6167    { 
    62        
    63         mato.X = Mouse.PositionOnWorld.X; 
    64         mato.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; 
    65         Vector hiirenliike = hiirentila.MouseMovement; 
     68        mato.Push(suunta);  
     69    } 
     70    void LiikuOikea(Vector suunta) 
     71    { 
     72        mato.Push(suunta); 
     73    } 
     74    void LopetaKäännös() 
     75    { 
     76        Vector pelaajansuunta = Vector.FromLengthAndAngle(9000.0, mato.Angle); 
     77        mato.Push(pelaajansuunta); 
     78    } 
     79 
     80 
     81 
     82 
     83 
    6684    } 
    6785  
     
    7391 
    7492 
    75 } 
    7693 
    7794namespace FysiikkaPeli1 
    7895{ 
    79     class mato 
    80     { 
    81         internal static double X; 
    82         internal static double Y; 
    83     } 
     96     
    8497} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.