Changeset 9095
- Timestamp:
- 2017-07-25 14:43:34 (6 years ago)
- Location:
- 2017/30/TuomasH
- Files:
-
- 60 added
- 6 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2017/30/TuomasH/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/Snake.cs
r9080 r9095 10 10 public class Snake : PhysicsGame 11 11 { 12 13 PhysicsObject mato = new PhysicsObject(150.0, 10.0); 14 const int Ruudunkoko = 50; 15 const int Leveys = 30; 16 const int Korkeus = 20; 12 17 13 14 18 public override void Begin() 15 19 { 20 16 21 17 22 LuoMato(); … … 25 30 void LuoMato() 26 31 { 27 PhysicsObject mato = new PhysicsObject(150.0, 10.0 );32 28 33 Add(mato); 29 34 mato.Shape = Shape.Rectangle; … … 31 36 Vector pelaajansuunta = Vector.FromLengthAndAngle(9000.0, mato.Angle); 32 37 mato.Push(pelaajansuunta); 33 mato.MaxVelocity = 300.0;38 mato.MaxVelocity = 9000.0; 34 39 mato.LinearDamping = 1; 35 40 mato.Restitution = 0.0; … … 48 53 void Komennot() 49 54 { 50 Mouse.IsCursorVisible = true; 51 Vector paikkaruudulla = Mouse.PositionOnScreen; 52 Vector paikkakentällä = Mouse.PositionOnWorld; 53 Mouse.ListenMovement(0.1, MadonLiike, null); 55 54 56 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 55 57 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä Ohjeet"); 58 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikuVasen, "Käänny vasemmalle",new Vector(-1000.0, 0.0) ); 59 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, LopetaKäännös, null); 60 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikuOikea, "Käänny oikealle",new Vector(1000.0, 0.0)); 61 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, LopetaKäännös, null); 56 62 57 63 58 64 59 65 } 60 void MadonLiike(AnalogState hiirentila)66 void LiikuVasen(Vector suunta) 61 67 { 62 63 mato.X = Mouse.PositionOnWorld.X; 64 mato.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; 65 Vector hiirenliike = hiirentila.MouseMovement; 68 mato.Push(suunta); 69 } 70 void LiikuOikea(Vector suunta) 71 { 72 mato.Push(suunta); 73 } 74 void LopetaKäännös() 75 { 76 Vector pelaajansuunta = Vector.FromLengthAndAngle(9000.0, mato.Angle); 77 mato.Push(pelaajansuunta); 78 } 79 80 81 82 83 66 84 } 67 85 … … 73 91 74 92 75 }76 93 77 94 namespace FysiikkaPeli1 78 95 { 79 class mato 80 { 81 internal static double X; 82 internal static double Y; 83 } 96 84 97 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.