Changeset 908
- Timestamp:
- 2010-06-16 13:48:37 (13 years ago)
- Location:
- 2010/24/Vilvaini
- Files:
-
- 14 added
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/24/Vilvaini/Smile Jump/Peli.cs
r902 r908 12 12 double tasokorkeutus = 1; 13 13 double tasoleveys = 150; 14 14 IntMeter pelaajan1pisteet; 15 IntMeter pelaajan2pisteet; 16 15 17 16 18 IntMeter pisteLaskuri; … … 20 22 PlatformCharacter pelaaja2; 21 23 PhysicsObject vihollinen; 24 PhysicsObject taso; 22 25 23 26 Timer aikaLaskuri; // laskee aikaa … … 27 30 PhysicsObject alaReuna; 28 31 PhysicsObject oikeaReuna; 29 32 PhysicsObject DownReuna; 30 33 int kenttaNro; // monesko kenttä on menossa 31 34 … … 34 37 { 35 38 39 40 41 36 42 aikaLaskuri = new Timer(); // luodaan uusi ajastin, nimeltä aikaLaskuri 37 43 aikaLaskuri.Interval = 5; // ajastukseksi 5 sekuntia … … 54 60 55 61 // Luodaan pistelaskuri 56 p isteLaskuri= new IntMeter(0);62 pelaajan1pisteet = new IntMeter(0); 57 63 58 64 // luodaan pistelaskunäyttö … … 61 67 pisteNaytto.X = Screen.RightSafe - 250; 62 68 pisteNaytto.Y = Screen.TopSafe - 50; 63 pisteNaytto.BindTo(p isteLaskuri);69 pisteNaytto.BindTo(pelaajan1pisteet); 64 70 Add(pisteNaytto); // lisätään peliin 65 71 66 72 // Zoomataan lähemmäksi 67 //Camera.Zoom Factor = 2.0;73 //Camera.ZoomToLevel(); 68 74 69 75 Camera.StayInLevel = true; … … 73 79 74 80 75 for (int i = 0; i < 70; i++)81 for (int i = 0; i < 140; i++) 76 82 { 77 83 tasokorkeus = tasokorkeus + 180 + tasokorkeutus; … … 79 85 lisaaTaso(RandomGen.NextDouble(0, Level.Right - 50), Level.Bottom + tasokorkeus + RandomGen.NextDouble(10.0,30.0), tasoleveys); 80 86 81 tasoleveys = tasoleveys - 2;87 tasoleveys = tasoleveys - 1; 82 88 83 89 84 90 } 85 86 87 88 } 91 92 LisaaDownReuna(Camera.Position.Y - 200); 93 94 95 96 97 } 98 99 void TasoTuho(PhysicsObject taso) 100 { 101 if (pelaaja1.Y > pelaaja2.Y) 102 { 103 if (taso.Y + 1000 < pelaaja1.Y) 104 { 105 taso.Destroy(); 106 pelaajan1pisteet.Value += 1; 107 } 108 } 109 } 110 89 111 90 112 void seuraavaKentta() 91 113 { 92 114 ClearAll(); 93 pisteLaskuri.Reset();115 //pisteLaskuri.Reset(); 94 116 95 117 kenttaNro += 1; // lisätään kenttänumeroa yhdellä … … 101 123 luoKentta(); 102 124 lisaaNappaimet(); 125 //LisaaDownReuna(Camera.Position.Y - 200); 126 103 127 104 128 } … … 114 138 pelaaja1.X = Level.Right - 30; 115 139 } 140 } 141 142 void TasonTormays(PhysicsObject taso, PhysicsObject kohde) 143 { 144 if (kohde == DownReuna) 145 { 146 taso.Destroy(); 147 } 148 116 149 } 117 150 void luoKentta() … … 144 177 taso.Y = y; 145 178 taso.Image = LoadImage("Smile Jump(laatta)"); 179 AddCollisionHandler(taso, TasonTormays); 146 180 Add(taso); 147 181 } … … 167 201 AddCollisionHandler(pelaaja1, KasittelePallonTormays); 168 202 AddCollisionHandler(pelaaja2, KasittelePallonTormays); 169 203 170 204 Add(pelaaja1); 171 205 Add(pelaaja2); … … 181 215 vihollinen.IgnoresPhysicsLogics = true; 182 216 vihollinen.Velocity = new Vector(100.0, 0.0); 183 217 184 218 Add(vihollinen); 185 219 … … 192 226 // täydennä: mitä tapahtuu, kun aika loppui 193 227 aikaLaskuri.Reset(); // nollataan aikalaskuri oletusarvoonsa, joka oli 0. 228 229 AddCollisionHandler(pelaaja1, TasonTormays); 230 AddCollisionHandler(pelaaja2, TasonTormays); 231 194 232 } 195 233 … … 230 268 } 231 269 232 270 void LisaaDownReuna(double y) 271 { 272 DownReuna = new PhysicsObject(2000, 100); 273 DownReuna.X = 0; 274 DownReuna.Y = Level.Bottom + 50; 275 DownReuna.IgnoresCollisionResponse = true; 276 DownReuna.IgnoresGravity = true; 277 278 Add(DownReuna); 279 280 281 } 282 283 284 285 286 287 233 288 protected override void Update(Time time) 234 289 { … … 236 291 { 237 292 Camera.Follow(pelaaja1); 293 238 294 } 239 295 else 240 296 { 241 297 Camera.Follow(pelaaja2); 242 } 298 299 } 300 301 DownReuna.Y = Camera.Position.Y - 400; 302 303 243 304 base.Update(time); 305 244 306 245 307 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.