Ignore:
Timestamp:
2017-07-07 11:53:28 (2 years ago)
Author:
npo17_41
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/27/EinoS/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_Demo.cs

    r8988 r9000  
    99public class FireFight_Demo : PhysicsGame 
    1010{ 
    11  
    1211    Animation suuliekkixd; 
     12    Animation suuliekkixd2; 
     13    Animation WalkBO; 
    1314    PhysicsObject taso; 
    1415    PlatformCharacter pelaaja1; 
     
    2122    PhysicsObject ammus; 
    2223    PhysicsObject taustaammus; 
    23     PhysicsObject powerup; 
    24     PhysicsObject ase; 
    2524    PhysicsObject alareuna; 
    2625    PhysicsObject ylareuna; 
     
    6564                AloitaPeli(kenttanro); 
    6665                alkuvalikkoKayty = true; 
    67                 } 
    68             ); 
    69             alkuvalikko.AddItemHandler(1, Exit); 
    70             alkuvalikko.DefaultCancel = 1; 
    71             alkuvalikko.Color = Color.BloodRed; 
    72             alkuvalikko.Shape = Shape.Octagon; 
    73             Add(alkuvalikko); 
     66        }); 
     67        alkuvalikko.AddItemHandler(1, Exit); 
     68        alkuvalikko.DefaultCancel = 1; 
     69        alkuvalikko.Color = Color.BloodRed; 
     70        alkuvalikko.Shape = Shape.Octagon; 
     71        Add(alkuvalikko); 
    7472        } 
    7573    } 
     
    138136    void Kamera() 
    139137    { 
    140         //Camera.ZoomFactor = 1; 
    141         //Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); 
    142138        Camera.StayInLevel = true; 
    143139        Camera.ZoomTo(-1500, -1500, 1500, 500); 
    144140    } 
    145141    void Luokentta(int kenttanro) 
    146  
    147     { 
    148  
     142    { 
    149143        Gravity = new Vector(0, -800); 
    150  
    151144        string kenttanimi = kenttanro.ToString(); 
    152145        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kenttanimi); 
    153146        kentta.SetTileMethod('P', LisaaTaso); 
    154         kentta.SetTileMethod('A', POWERUP); 
    155147        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
    156148        kentta.SetTileMethod('M', LisaaToinenPelaaja); 
    157         kentta.SetTileMethod('O', LisaaAse); 
    158149        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    159150        alareuna = Level.CreateBottomBorder(1, false); 
     
    198189            hahmo.ForceJump(nopeus * 3); 
    199190        } 
    200  
    201191    } 
    202192    void SuunnanVaihdosBO() 
     
    217207    } 
    218208    void Poistasuuliekkiajastin() 
    219  
    220209    { 
    221210        suuliekkitimer = new Timer(); 
    222211        suuliekkitimer.Interval = 0.1; 
    223         suuliekkitimer.Timeout += Poistasuuliekki; 
    224         
     212        suuliekkitimer.Timeout += Poistasuuliekki;     
    225213    } 
    226214    void Pelaaja1Ammu() 
     
    240228        suuliekki2.IgnoresGravity = true; 
    241229        suuliekki2.CanRotate = false; 
     230        suuliekkixd2 = LoadAnimation("suuliekkix2"); 
    242231 
    243232        hylsy.RotateImage = true; 
    244233        hylsy.CanRotate = true; 
    245234        hylsy.AngularVelocity = 10; 
    246         hylsy.IgnoresCollisionResponse = true; 
    247         
     235        hylsy.IgnoresCollisionResponse = true;      
    248236        if (pelaaja1suunta == 2) 
    249237         { 
     
    264252            hylsy.Hit(ejectO); 
    265253            hylsy.Image = hylsyKuva; 
    266  
    267254            suuliekki.X = pelaaja1.X + 200; 
    268255            suuliekki.Y = pelaaja1.Y + 74; 
     
    295282            suuliekki2.X = pelaaja1.X - 200; 
    296283            suuliekki2.Y = pelaaja1.Y + 74; 
    297             suuliekki2.Animation = new Animation(suuliekkixd); 
     284            suuliekki2.Animation = new Animation(suuliekkixd2); 
    298285            suuliekki2.Animation.Start(1); 
    299286 
     
    301288            Add(hylsy); 
    302289            Add(ammus); 
    303             suuliekkitimer.Start(1); 
    304         } 
    305  
     290            suuliekkitimer.Start(2); 
     291        } 
    306292    } 
    307293    void Ammus1Osuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pelaaja2) 
     
    318304    { 
    319305        hylsy2 = new PhysicsObject(35, 22); 
     306        suuliekki = new PhysicsObject(180, 80); 
     307        suuliekki2 = new PhysicsObject(180, 80); 
     308 
    320309        hylsy2.RotateImage = true; 
    321310        hylsy2.CanRotate = true; 
    322311        hylsy2.AngularVelocity = 10; 
    323312        hylsy2.IgnoresCollisionResponse = true; 
     313 
     314        suuliekki.IgnoresExplosions = true; 
     315        suuliekki.IgnoresCollisionResponse = true; 
     316        suuliekki.IgnoresGravity = true; 
     317        suuliekki.CanRotate = false; 
     318        suuliekkixd = LoadAnimation("suuliekkix"); 
     319        suuliekki2.IgnoresExplosions = true; 
     320        suuliekki2.IgnoresCollisionResponse = true; 
     321        suuliekki2.IgnoresGravity = true; 
     322        suuliekki2.CanRotate = false; 
     323        suuliekkixd2 = LoadAnimation("suuliekkix2"); 
    324324        if (pelaaja2suunta == 2) 
    325325        { 
     326            hylsy2 = new PhysicsObject(35, 22); 
    326327            ammus2 = new PhysicsObject(77, 20); 
    327328            ammus2.Shape = Shape.Circle; 
     
    337338            AddCollisionHandler(ammus2, "pelaaja1", Ammus2Osuu); 
    338339 
    339             hylsy2 = new PhysicsObject(35, 22); 
    340  
    341340            hylsy2.RotateImage = true; 
    342341            hylsy2.CanRotate = true; 
     
    348347            hylsy2.Image = hylsyKuva; 
    349348 
     349            suuliekki.X = pelaaja2.X + 200; 
     350            suuliekki.Y = pelaaja2.Y + 74; 
     351            suuliekki.Animation = new Animation(suuliekkixd); 
     352            suuliekki.Animation.Start(1); 
     353            suuliekkitimer.Start(2); 
     354 
     355            Add(suuliekki); 
    350356            Add(hylsy2); 
    351  
    352357            Add(ammus2); 
    353358        } 
    354359        if (pelaaja2suunta == 1) 
    355360        { 
    356  
    357361            ammus2 = new PhysicsObject(77, 20); 
     362            hylsy2 = new PhysicsObject(35, 22); 
    358363 
    359364            ammus2.Shape = Shape.Circle; 
     
    369374            AddCollisionHandler(ammus2, "pelaaja1", Ammus2Osuu); 
    370375 
    371             hylsy2 = new PhysicsObject(35, 22); 
    372  
    373376            hylsy2.RotateImage = true; 
    374377            hylsy2.CanRotate = true; 
     
    380383            hylsy2.Image = hylsyKuva2; 
    381384 
     385            suuliekki2.X = pelaaja2.X - 200; 
     386            suuliekki2.Y = pelaaja2.Y + 74; 
     387            suuliekki2.Animation = new Animation(suuliekkixd2); 
     388            suuliekki2.Animation.Start(1); 
     389            suuliekkitimer.Start(2); 
     390 
     391            Add(suuliekki2); 
    382392            Add(hylsy2); 
    383  
    384393            Add(ammus2); 
    385  
    386         } 
    387  
    388  
    389  
    390         /*/ Vector suunta = (pelaaja1.Position - pelaaja2.Position).Normalize(); 
    391         ase.Angle = suunta.Angle; 
    392         PhysicsObject ammus = ase.Shoot();/*/ 
     394        } 
    393395    } 
    394396    void Ammus2Osuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pelaaja1) 
     
    406408        suuliekki.Destroy(); 
    407409        suuliekki2.Destroy(); 
    408         suuliekki.Destroy(); 
    409         suuliekki2.Destroy(); 
    410  
    411410    } 
    412411    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    413412    { 
    414413        hahmo.Walk(nopeus); 
     414        if(hahmo == pelaaja1) 
     415        { 
     416            WalkBO = LoadAnimation("WalkBO"); 
     417            WalkBO.Start(); 
     418        } 
    415419    } 
    416420    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    425429        taso.MakeStatic(); 
    426430        taso.IsVisible = false; 
    427  
    428431        Add(taso); 
    429  
    430     } 
    431  
    432     void POWERUP(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    433     { 
    434         powerup = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
    435         powerup.Position = paikka; 
    436         powerup.Color = Color.Azure; 
    437         powerup.Tag = "powerup"; 
    438         Add(powerup);   
    439  
    440432    } 
    441433    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    446438        AddCollisionHandler(pelaaja1, "taso", TuplaHyppy); 
    447439        AddCollisionHandler(pelaaja1, "alareuna", Pelaaja1Kuolee); 
    448         //pelaaja1.IgnoresCollisionWith(pelaaja2); 
    449440        pelaaja1.MaintainMomentum = true; 
    450441        pelaaja1.Tag = "pelaaja1"; 
    451442        pelaaja1.Image = pelaaja1kuva; 
    452443        Add(pelaaja1); 
    453  
    454444    } 
    455445    void LisaaToinenPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    460450        AddCollisionHandler(pelaaja2, "taso", TuplaHyppy); 
    461451        AddCollisionHandler(pelaaja2, "alareuna", Pelaaja2Kuolee); 
    462         //pelaaja2.IgnoresCollisionWith(pelaaja1); 
    463452        pelaaja2.MaintainMomentum = true; 
    464453        pelaaja2.Tag = "pelaaja2"; 
    465454        pelaaja2.Image = pelaaja2kuva; 
    466455        Add(pelaaja2); 
    467  
    468     } 
    469     void LisaaAse(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    470     { 
    471  
    472         ase = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    473         ase.Position = paikka; 
    474         ase.Color = Color.Azure; 
    475         ase.Tag = "ase"; 
    476         Add(ase); 
    477456    } 
    478457    void TuplaHyppy(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject taso) 
     
    491470    } 
    492471    void Pelaaja1Kuolee(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject pohja) 
    493     { 
    494          
     472    {         
    495473        pelaaja2pisteet.Value += 1; 
    496474        pelaaja1.IsVisible = false; 
    497         //ClearControls(); 
    498475        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    499476        Timer.SingleShot(3.0, delegate 
    500         { 
    501             Kontrollit(); 
     477        {  
    502478            pelaaja1.AbsolutePosition = spawn1; 
    503479            pelaaja1.IsVisible = true; 
     
    505481    } 
    506482    void Pelaaja2Kuolee(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject pohja) 
    507     { 
    508          
     483    {       
    509484        pelaaja1pisteet.Value += 1; 
    510485        pelaaja2.IsVisible = false; 
    511         //ClearControls(); 
    512486        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    513487        Timer.SingleShot(3.0, delegate  
    514         { 
    515             Kontrollit(); 
     488        {            
    516489            pelaaja2.AbsolutePosition = spawn2; 
    517             pelaaja2.IsVisible = true;       
     490            pelaaja2.IsVisible = true; 
    518491        }); 
    519492    } 
     
    551524        voittoikkuna.Shape = Shape.Octagon; 
    552525        Add(voittoikkuna); 
    553  
    554526    } 
    555527} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.