Ignore:
Timestamp:
2017-07-07 11:03:09 (2 years ago)
Author:
npo17_41
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/27/EinoS/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_Demo.cs

    r8980 r8988  
    2525    PhysicsObject alareuna; 
    2626    PhysicsObject ylareuna; 
    27     AssaultRifle pelaajan1Ase; 
    28     AssaultRifle pelaajan2Ase; 
    2927    Image pelaaja1kuva = LoadImage("IdleBO1"); 
    3028    Image pelaaja2kuva = LoadImage("IdleRO1"); 
     29    Image kentta1bg = LoadImage("Kenttä1BG"); 
    3130    Image titlelogo = LoadImage("FireFightLogo"); 
    3231    Image ammusKuva = LoadImage("Luoti1"); 
     
    3433    Image hylsyKuva = LoadImage("Hylsy"); 
    3534    Image hylsyKuva2 = LoadImage("Hylsy2"); 
     35    Image osuma = LoadImage("HIT"); 
    3636    Timer suuliekkitimer; 
    37  
     37    Explosion ammus1rajahdys; 
     38    Explosion ammus2rajahdys; 
    3839 
    3940    int kenttanro = 1; 
     
    4445    int pelaaja1hypyt = 1; 
    4546    int pelaaja2hypyt = 1; 
     47    int sairaannopee = 500; 
    4648    IntMeter pelaaja1pisteet; 
    4749    IntMeter pelaaja2pisteet; 
     
    5355    int pelaaja1suunta = 2; 
    5456    int pelaaja2suunta = 2; 
    55  
    5657    public override void Begin() 
    5758    { 
     
    139140        //Camera.ZoomFactor = 1; 
    140141        //Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); 
    141         //Camera.StayInLevel = true; 
     142        Camera.StayInLevel = true; 
    142143        Camera.ZoomTo(-1500, -1500, 1500, 500); 
    143144    } 
     
    161162        ylareuna.Tag = "ylareuna"; 
    162163        Level.CreateHorizontalBorders(1, false, Color.Azure); 
     164        Level.Background.Image = kentta1bg; 
     165        Level.Background.FitToLevel(); 
    163166    } 
    164167    void Kontrollit() 
     
    179182        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, SuunnanVaihdosRO, "null"); 
    180183        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, SuunnanVaihdosRV, "null"); 
    181  
    182     } 
    183  
     184    } 
    184185    void Pelaaja1Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    185186    { 
     
    199200 
    200201    } 
    201  
    202202    void SuunnanVaihdosBO() 
    203203    { 
     
    216216        pelaaja2suunta = 1; 
    217217    } 
    218  
    219218    void Poistasuuliekkiajastin() 
    220219 
     
    225224        
    226225    } 
    227  
    228      
    229  
    230226    void Pelaaja1Ammu() 
    231227    { 
    232  
    233228        hylsy = new PhysicsObject(35, 22); 
    234229        ammus = new PhysicsObject(77, 20); 
    235230        suuliekki = new PhysicsObject(180, 80); 
    236  
     231        suuliekki2 = new PhysicsObject(180, 80); 
    237232 
    238233        suuliekki.IgnoresExplosions = true; 
     
    241236        suuliekki.CanRotate = false; 
    242237        suuliekkixd = LoadAnimation("suuliekkix"); 
     238        suuliekki2.IgnoresExplosions = true; 
     239        suuliekki2.IgnoresCollisionResponse = true; 
     240        suuliekki2.IgnoresGravity = true; 
     241        suuliekki2.CanRotate = false; 
    243242 
    244243        hylsy.RotateImage = true; 
     
    249248        if (pelaaja1suunta == 2) 
    250249         { 
    251  
    252250            ammus.Shape = Shape.Circle; 
    253251            ammus.IgnoresExplosions = true; 
     
    260258            ammus.Y = pelaaja1.Y + 74; 
    261259            ammus.Hit(lähtönopeusO); 
     260            AddCollisionHandler(ammus, "pelaaja2", Ammus1Osuu); 
    262261 
    263262            hylsy.X = pelaaja1.X + 62; 
     
    271270            suuliekki.Animation.Start(1); 
    272271 
    273  
    274272            Add(suuliekki); 
    275  
    276273            Add(hylsy); 
    277  
    278274            Add(ammus); 
    279  
    280275            suuliekkitimer.Start(1); 
    281276        } 
    282277        if (pelaaja1suunta == 1) 
    283278        { 
    284  
    285279            ammus.Shape = Shape.Circle; 
    286280            ammus.IgnoresExplosions = true; 
     
    293287            ammus.Tag = "9mmB"; 
    294288            ammus.Hit(lähtönopeusV); 
     289            AddCollisionHandler(ammus, "pelaaja2", Ammus1Osuu); 
    295290 
    296291            hylsy.X = pelaaja1.X + -62; 
     
    298293            hylsy.Hit(ejectV); 
    299294            hylsy.Image = hylsyKuva2; 
    300  
    301              
    302  
     295            suuliekki2.X = pelaaja1.X - 200; 
     296            suuliekki2.Y = pelaaja1.Y + 74; 
     297            suuliekki2.Animation = new Animation(suuliekkixd); 
     298            suuliekki2.Animation.Start(1); 
     299 
     300            Add(suuliekki2); 
    303301            Add(hylsy); 
    304  
    305302            Add(ammus); 
    306         } 
    307  
    308  
    309         /*/Vector suunta = (pelaaja2.Position - pelaaja1.Position).Normalize(); 
    310         ase.Angle = suunta.Angle; 
    311         PhysicsObject ammus = ase.Shoot();/*/ 
    312  
     303            suuliekkitimer.Start(1); 
     304        } 
     305 
     306    } 
     307    void Ammus1Osuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pelaaja2) 
     308    { 
     309        ammus1rajahdys = new Explosion(300); 
     310        ammus1rajahdys.Image = osuma; 
     311        ammus1rajahdys.Speed = sairaannopee*4; 
     312        ammus1rajahdys.Force = 1000; 
     313        ammus1rajahdys.Position = ammus.Position; 
     314        Add(ammus1rajahdys); 
     315        ammus.Destroy(); 
    313316    } 
    314317    void Pelaaja2Ammu() 
    315318    { 
    316  
    317  
    318319        hylsy2 = new PhysicsObject(35, 22); 
    319  
    320320        hylsy2.RotateImage = true; 
    321321        hylsy2.CanRotate = true; 
    322322        hylsy2.AngularVelocity = 10; 
    323323        hylsy2.IgnoresCollisionResponse = true; 
    324  
    325324        if (pelaaja2suunta == 2) 
    326  
    327         
    328  
    329325        { 
    330326            ammus2 = new PhysicsObject(77, 20); 
    331  
    332             
    333  
    334327            ammus2.Shape = Shape.Circle; 
    335328            ammus2.IgnoresCollisionResponse = true; 
     
    342335            ammus2.Y = pelaaja2.Y + 74; 
    343336            ammus2.Hit(lähtönopeusO); 
     337            AddCollisionHandler(ammus2, "pelaaja1", Ammus2Osuu); 
    344338 
    345339            hylsy2 = new PhysicsObject(35, 22); 
     
    357351 
    358352            Add(ammus2); 
    359  
    360  
    361353        } 
    362354        if (pelaaja2suunta == 1) 
     
    375367            ammus2.Y = pelaaja2.Y + 74; 
    376368            ammus2.Hit(lähtönopeusV); 
     369            AddCollisionHandler(ammus2, "pelaaja1", Ammus2Osuu); 
    377370 
    378371            hylsy2 = new PhysicsObject(35, 22); 
     
    399392        PhysicsObject ammus = ase.Shoot();/*/ 
    400393    } 
     394    void Ammus2Osuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pelaaja1) 
     395    { 
     396        ammus2rajahdys = new Explosion(300); 
     397        ammus2rajahdys.Image = osuma; 
     398        ammus2rajahdys.Speed = sairaannopee*4; 
     399        ammus2rajahdys.Force = 1000; 
     400        ammus2rajahdys.Position = ammus.Position; 
     401        Add(ammus2rajahdys); 
     402        ammus.Destroy(); 
     403    } 
    401404    void Poistasuuliekki() 
    402405    { 
    403  
    404406        suuliekki.Destroy(); 
    405     } 
    406  
    407  
    408  
    409     void AmmusTuhoutuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 
    410     { 
    411         Explosion ammusrajahdys = new Explosion(45); 
    412         ammusrajahdys.IsVisible = false; 
    413         ammusrajahdys.Force = 1000; 
    414         ammusrajahdys.Speed = 200; 
    415         ammusrajahdys.Position = ammus.Position; 
    416         Add(ammusrajahdys); 
    417         ammus.Destroy(); 
    418          
     407        suuliekki2.Destroy(); 
     408        suuliekki.Destroy(); 
     409        suuliekki2.Destroy(); 
     410 
    419411    } 
    420412    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
     
    432424        taso.MakeOneWay(); 
    433425        taso.MakeStatic(); 
    434         
     426        taso.IsVisible = false; 
    435427 
    436428        Add(taso); 
     
    454446        AddCollisionHandler(pelaaja1, "taso", TuplaHyppy); 
    455447        AddCollisionHandler(pelaaja1, "alareuna", Pelaaja1Kuolee); 
     448        //pelaaja1.IgnoresCollisionWith(pelaaja2); 
    456449        pelaaja1.MaintainMomentum = true; 
    457450        pelaaja1.Tag = "pelaaja1"; 
     
    459452        Add(pelaaja1); 
    460453 
    461         pelaajan1Ase = new AssaultRifle(120, 40); 
    462         pelaajan1Ase.FireRate = 16; 
    463         pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusTuhoutuu; 
    464         pelaajan1Ase.AmmoIgnoresExplosions = true; 
    465         pelaajan1Ase.Image = null; 
    466         pelaajan1Ase.Color = new Color(0, 0, 0, 0); 
    467         pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); 
    468454    } 
    469455    void LisaaToinenPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    474460        AddCollisionHandler(pelaaja2, "taso", TuplaHyppy); 
    475461        AddCollisionHandler(pelaaja2, "alareuna", Pelaaja2Kuolee); 
     462        //pelaaja2.IgnoresCollisionWith(pelaaja1); 
    476463        pelaaja2.MaintainMomentum = true; 
    477464        pelaaja2.Tag = "pelaaja2"; 
     
    479466        Add(pelaaja2); 
    480467 
    481         pelaajan2Ase = new AssaultRifle(60, 20); 
    482         pelaajan2Ase.FireRate = 16; 
    483         pelaajan2Ase.ProjectileCollision = AmmusTuhoutuu; 
    484         pelaajan2Ase.AmmoIgnoresExplosions = true; 
    485         pelaajan2Ase.Image = null; 
    486         pelaajan2Ase.Color = new Color(0, 0, 0, 0); 
    487         pelaaja2.Add(pelaajan2Ase); 
    488468    } 
    489469    void LisaaAse(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    514494         
    515495        pelaaja2pisteet.Value += 1; 
     496        pelaaja1.IsVisible = false; 
     497        //ClearControls(); 
     498        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    516499        Timer.SingleShot(3.0, delegate 
    517500        { 
    518  
     501            Kontrollit(); 
    519502            pelaaja1.AbsolutePosition = spawn1; 
    520  
     503            pelaaja1.IsVisible = true; 
    521504        }); 
    522505    } 
     
    525508         
    526509        pelaaja1pisteet.Value += 1; 
     510        pelaaja2.IsVisible = false; 
     511        //ClearControls(); 
     512        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    527513        Timer.SingleShot(3.0, delegate  
    528514        { 
    529  
     515            Kontrollit(); 
    530516            pelaaja2.AbsolutePosition = spawn2; 
    531              
     517            pelaaja2.IsVisible = true;       
    532518        }); 
    533519    } 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.