Ignore:
Timestamp:
2017-07-07 11:02:33 (3 years ago)
Author:
npo17_41
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/27/OskariL/testiasdf/testiasdf/testiasdf/testiasdf.cs

    r8942 r8987  
    1919 
    2020    PhysicsObject taso; 
     21    PhysicsObject taso2; 
    2122    PhysicsObject ammus; 
    2223    PhysicsObject maali; 
     
    126127        kentta.SetTileMethod('P', LisaaTaso); 
    127128        kentta.SetTileMethod('A', LisaaTahti); 
     129        kentta.SetTileMethod('M', LisaaViolettiPalikka); 
    128130        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
    129131        kentta.SetTileMethod('O', LisaaMaali); 
     
    133135        Level.CreateHorizontalBorders(1,false, Color.Azure); 
    134136        Level.Background.CreateStars(1000); 
    135         Light valo = new Light(); 
    136         valo.Intensity = 1.0; 
    137         valo.Distance = 150; 
    138         valo.X = -300.0; 
    139         valo.Y = Level.Top - 100; 
    140         Add(valo); 
    141  
    142137 
    143138        LoadSoundEffect("maali"); 
     
    148143        taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    149144        taso.Position = paikka; 
    150         taso.Color = Color.Azure; 
     145        taso.Color = Color.Purple; 
    151146        taso.Tag = "taso"; 
    152         taso.Oscillate(new Vector(leveys, korkeus*2), 35, 0.7, 0, 0); 
     147        taso.Oscillate(new Vector(leveys, -korkeus*2), 35, 0.7, 0, 0); 
    153148        taso.CollisionIgnoreGroup = 1; 
    154149        Add(taso); 
     
    163158        Add(maali); 
    164159    } 
     160    void LisaaViolettiPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     161    { 
     162        taso2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     163        taso2.Position = paikka; 
     164        taso2.Color = Color.Azure; 
     165        taso2.Tag = "taso"; 
     166        taso2.Oscillate(new Vector(leveys * 2, korkeus), 60, 0.35, 0, 0); 
     167        taso2.CollisionIgnoreGroup = 1; 
     168        Add(taso2); 
     169    } 
    165170    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    166171    { 
     
    168173        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    169174        tahti.Position = paikka; 
    170         tahti.Color = Color.BloodRed; 
    171         tahti.Tag = "tahti"; 
     175        tahti.Color = Color.Crimson; 
     176        tahti.Tag = "taso"; 
    172177        tahti.Oscillate(new Vector(300, 100), 55, 0.65, 0, 0); 
    173  
    174178 
    175179        Add(tahti); 
     
    205209        if(pelaaja1.Bottom < Level.Bottom + 20) 
    206210        { 
    207             Explosion rajahdys = new Explosion(100); 
     211            Explosion rajahdys = new Explosion(300); 
    208212            rajahdys.Position = pelaaja1.Position; 
     213            rajahdys.Image = null; 
     214            rajahdys.Color = Color.ForestGreen; 
    209215            Add(rajahdys); 
    210216            pelaaja1.Destroy(); 
     
    213219        else if(pelaaja1.Top > Level.Top) 
    214220        { 
    215             Explosion rajahdys = new Explosion(100); 
     221            Explosion rajahdys = new Explosion(300); 
    216222            rajahdys.Position = pelaaja1.Position; 
     223            rajahdys.Image = null; 
     224            rajahdys.Color = Color.ForestGreen; 
    217225            Add(rajahdys); 
    218226            pelaaja1.Destroy(); 
     
    280288        Add(ammus); 
    281289 
    282         Vector vauhti = new Vector(1000, -500); 
     290        Vector vauhti = new Vector(800, 0); 
    283291        ammus.Hit(vauhti);        
    284292    } 
     
    286294    { 
    287295 
    288         Explosion rajahdys = new Explosion(100); 
     296        Explosion rajahdys = new Explosion(150); 
    289297        rajahdys.Position = ammus.Position; 
     298        rajahdys.Color = Color.ForestGreen; 
     299        rajahdys.Image = null; 
    290300        Add(rajahdys); 
    291301        ammus.Destroy(); 
     
    298308    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    299309    { 
    300         if (pelaajanhypyt => 0) 
     310        if (pelaajanhypyt >= 0) 
    301311        { 
    302312            hahmo.ForceJump(nopeus); 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.