Ignore:
Timestamp:
2010-06-16 11:31:13 (11 years ago)
Author:
timisahe
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/24/timisahe/Ympyroita/Peli.cs

    r890 r898  
    66public class Peli : PhysicsGame 
    77{ 
    8     PlatformCharacter pelaaja1; 
    9  
    10     const double nopeus = 200; 
    11     const double hyppyVoima = 4000; 
    128 
    139    protected override void Begin() 
    1410    { 
    1511 
     12        Gravity = new Vector(0.0, -8.0); 
     13        for (int i = 0; i < 500; i++) 
     14        { 
     15         PiirraYmpyra(); 
     16        } 
    1617 
     18        Level.CreateBorders(0.5, false); 
     19        Level.BackgroundColor = Color.SkyBlue; 
    1720 
    18         Gravity = new Vector(0, -1000); 
    19  
    20         PiirraYmpyra(); 
    21         PiirraYmpyra(); 
    22         PiirraYmpyra(); 
    23         PiirraYmpyra(); 
    24         PiirraYmpyra(); 
    25         PiirraYmpyra(); 
    26         PiirraYmpyra(); 
    27         PiirraYmpyra(); 
    28         PiirraYmpyra(); 
    29         PiirraYmpyra(); 
    30         PiirraYmpyra(); 
    31         PiirraYmpyra(); 
    32         PiirraYmpyra(); 
    33         PiirraYmpyra(); 
    34         PiirraYmpyra(); 
    35         PiirraYmpyra(); 
    36         PiirraYmpyra(); 
    37         PiirraYmpyra(); 
    38         PiirraYmpyra(); 
    39         PiirraYmpyra(); 
    40         PiirraYmpyra(); 
    41         PiirraYmpyra(); 
    42         PiirraYmpyra(); 
    43         PiirraYmpyra(); 
    44         PiirraYmpyra(); 
    45         PiirraYmpyra(); 
    46         PiirraYmpyra(); 
    47         PiirraYmpyra(); 
    48         PiirraYmpyra(); 
    49         PiirraYmpyra(); 
    50         PiirraYmpyra(); 
    51  
    52         lisaaPelaajat(); 
    53  
    54         Level.CreateBorders(1.0, false); 
    55         Level.BackgroundColor = Color.Orange; 
    56  
    57  
     21        LisaaNappaimet(); 
    5822    } 
    5923 
    6024    void PiirraYmpyra() 
    6125    { 
    62         PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(10.0,10.0, Shapes.Triangle); 
     26        PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(20.0,20.0, Shapes.Circle); 
    6327        pallo.X = RandomGen.NextInt( -300,300 ); 
    6428        pallo.Y = RandomGen.NextInt(-300, 300); 
     
    6832        Vector impulssi = new Vector(900.0, 0.0); 
    6933        pallo.Hit(impulssi); 
    70         pallo.Restitution = 1.0; 
     34        pallo.Restitution = 0.5; 
    7135 
    7236    } 
     
    7943        uhri.Y =y; 
    8044        Add(uhri); 
    81  
    82         
    83     } 
    84     void lisaaPelaajat() 
    85     { 
    86         pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 60); 
    87         pelaaja1.Mass = 1.0; 
    88         pelaaja1.Image = LoadImage("Bulla"); 
    89         pelaaja1.X = 0; 
    90         pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120; 
    91  
    92  
    93  
    94         Add(pelaaja1); 
    9545    } 
    9646 
     47    void LisaaNappaimet() 
     48    { 
     49        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Pressed, VaihdaPainovoimaa, null, new Vector(-1000,0)); 
     50        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Pressed, VaihdaPainovoimaa, null, new Vector(1000, 0)); 
     51        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, VaihdaPainovoimaa, null, new Vector(0, -1000)); 
     52        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, VaihdaPainovoimaa, null, new Vector(0, 1000)); 
     53    } 
    9754 
    98  
    99  
    100  
    101  
    102  
    103     
    104  
     55    void VaihdaPainovoimaa(Vector suunta) 
     56    { 
     57        Gravity = suunta; 
     58    } 
    10559 
    10660     
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.