Changeset 8968
- Timestamp:
- 2017-07-06 14:55:57 (6 years ago)
- Location:
- 2017/27/JuusoM/peli
- Files:
-
- 9 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2017/27/JuusoM/peli/peli/peli/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}.xml
r8931 r8968 54 54 <Options>None</Options> 55 55 <Output>C:\MyTemp\JuusoM\peli\peli\peli\bin\x86\Debug\Content\kentta.xnb</Output> 56 <Time>2017-07-0 5T13:57:40.634878+03:00</Time>56 <Time>2017-07-06T14:46:12.7057124+03:00</Time> 57 57 </Item> 58 58 <Item> -
2017/27/JuusoM/peli/peli/peli/peli.cs
r8931 r8968 9 9 public class peli : PhysicsGame 10 10 { 11 Vector nopeus = new Vector(8000, 00);11 Vector nopeus = new Vector(8000, 00); 12 12 Vector nopeus1 = new Vector(00, 8000); 13 14 13 14 15 15 const int RUUDUN_KOKO = 40; 16 16 … … 23 23 Image avainkuva = LoadImage("key2"); 24 24 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 25 List<Vector> avaintenPaikkalista = new List<Vector>(); 25 26 26 27 public override void Begin() 27 28 { 28 29 ClearAll(); 29 30 LuoKentta(); 30 31 LisaaNappaimet(); … … 36 37 } 37 38 39 38 40 void LuoKentta() 39 41 { … … 46 48 ruudut.SetTileMethod("FF0000", LisaaOvi); 47 49 ruudut.SetTileMethod("FFD800", LisaaTahti); 48 ruudut.SetTileMethod("00FFFF", LisaaAvain); 50 ruudut.SetTileMethod("00FFFF", LisaaAvaimenPaikka); 51 ruudut.SetTileMethod("FF6A00", LisaaOvi2); 49 52 ruudut.Execute(20, 20); 53 LisaaAvain(RandomGen.SelectOne<Vector>(avaintenPaikkalista), 20, 20); 50 54 51 55 GameObject tausta = new GameObject(Level.Width, Level.Height); 52 53 Add(tausta, -3); 56 57 Add(tausta, -3); 54 58 Level.Background.CreateGradient(Color.AshGray, Color.AshGray); 55 59 Gravity = new Vector(0.0, -800.0); … … 57 61 Level.AmbientLight = 0.0; 58 62 59 60 valo.Intensity = 1. 2;61 valo.Distance = 1 5;63 valo = new Light(); 64 valo.Intensity = 1.3; 65 valo.Distance = 13; 62 66 valo.Position = pelaaja1.Position; 63 67 Add(valo); … … 109 113 Add(ovi); 110 114 } 115 void LisaaOvi2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 116 { 117 PhysicsObject ovi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 118 ovi.Position = paikka; 119 ovi.Image = ovenkuva; 120 ovi.Tag = "ovi2"; 121 Add(ovi); 122 } 111 123 void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 112 124 { 113 125 114 126 PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 115 127 tahti.IgnoresCollisionResponse = true; … … 120 132 } 121 133 122 void LisaaAvain (Vector paikka, double leveys, double korkeus) 134 void LisaaAvaimenPaikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 135 { 136 avaintenPaikkalista.Add(paikka); 137 } 138 void LisaaAvain(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 123 139 { 124 140 … … 140 156 AddCollisionHandler(pelaaja1, "gangsta", TormaaGangstaan); 141 157 AddCollisionHandler(pelaaja1, "ovi", TormaaOveen); 158 AddCollisionHandler(pelaaja1, "ovi2", TormaaOveen2); 142 159 pelaaja1.CanRotate = false; 143 160 pelaaja1.IgnoresGravity = true; … … 146 163 } 147 164 148 void TormaaOveen(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject ovi )165 void TormaaOveen(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject ovi2) 149 166 { 150 167 if (pisteLaskuri.Value > 0) 151 168 { 152 ovi .Destroy();169 ovi2.Destroy(); 153 170 pisteLaskuri.Value -= 1; 154 171 } else … … 156 173 MessageDisplay.Add("Tarvitset avaimen"); 157 174 } 175 } 176 177 void TormaaOveen2(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject ovi2) 178 { 179 if (pisteLaskuri.Value > 9) 180 { 181 MessageDisplay.Add("voitit pelin"); 182 pisteLaskuri.Value -= 10; 183 184 185 } 186 else 187 { 188 MessageDisplay.Add("Tarvitset isomman avaimen"); 189 } 190 158 191 } 159 192 … … 185 218 186 219 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, -nopeus1); 187 220 188 221 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 189 222 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); … … 196 229 void Liikuta(PhysicsObject hahmo, Vector nopeus) 197 230 { 198 if (nopeus.X < 0)231 if (nopeus.X < 0) 199 232 hahmo.TextureWrapSize = new Vector(-1, 1); 200 233 if (nopeus.X > 0) … … 203 236 } 204 237 205 void Hyppaa(PhysicsObject hahmo, Vector nopeus1)206 {207 hahmo.Push(nopeus1);208 }238 void Hyppaa(PhysicsObject hahmo, Vector nopeus1) 239 { 240 hahmo.Push(nopeus1); 241 } 209 242 210 243 void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) … … 227 260 MessageDisplay.Add("Jäit kiinni"); 228 261 pelaaja1.Destroy(); 229 230 } 262 ClearAll(); 263 Begin(); 264 265 } 266 267 // void LisaaAlkuvalikko() 268 //{ 269 //// MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("voitit pelin", "Aloita Alusta", "Lopeta"); 270 //Add(alkuValikko); alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaALusta); 271 //alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); 272 273 // } 231 274 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.