Changeset 8958


Ignore:
Timestamp:
2017-07-06 11:59:10 (2 years ago)
Author:
npo17_53
Message:
 
Location:
2017/27/MillaK/RPG
Files:
11 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/27/MillaK/RPG/RPG/RPG/RPG.cs

    r8932 r8958  
    1010{ 
    1111    PhysicsObject pelaaja; 
     12    PhysicsObject kerjalainen; 
    1213    Vector NopeusYlos = new Vector(0, 200); 
    1314    Vector NopeusAlas = new Vector(0, -200); 
     
    1516    Vector NopeusOikealle = new Vector(200, 0); 
    1617 
     18    GameObject ruutu; 
    1719    int tapahtumat; 
    1820    public override void Begin() 
    1921    { 
     22        Alkuvalikko(); 
     23    } 
     24 
     25    void Alkuvalikko() 
     26    { 
     27         
     28        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Hmm", "Uusi peli", "Lopeta"); 
     29        Add(alkuValikko); 
     30        alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); 
     31        alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); 
     32    } 
     33 
     34    void AloitaPeli() 
     35    { 
     36        ClearAll(); 
    2037        LuoHahmot(); 
    2138        LisaaOhjaimet(); 
    2239        LuoKentta(); 
    23         LuoPuut(); 
    24  
    2540    } 
    2641 
     
    2843    { 
    2944        Level.Background.Image = LoadImage("tausta"); 
    30  
    31  
    32         // 
    33  
     45         
    3446        Level.Width = Window.Width; 
    3547        Level.Height = Window.Height; 
    3648        Level.Background.Size = Level.Size; 
     49        Level.CreateBorders(1.0, false); 
    3750 
    3851        //tekee rannasta luoksepääsemättömän 
     
    4457        LuoSeinat(); 
    4558        LuoHuonekalut(); 
    46          
    47  
    48         //PhysicsObject kuusi = new PhysicsObject(100,300); 
    49         //Add(kuusi); 
    50         
    51      
    52         Level.CreateBorders(1.0, false); 
     59        LuoPuut(); 
     60 
     61         
    5362 
    5463    } 
     
    169178        Add(pelaaja); 
    170179 
     180        AddCollisionHandler(pelaaja, "mia", Puhe); 
     181 
    171182        //luo merenneidon 
    172183        PhysicsObject merenneito = new PhysicsObject(90, 50); 
     
    176187        merenneito.X = 650; 
    177188        merenneito.Y = -150; 
     189        merenneito.IsVisible = false; 
    178190        Add(merenneito); 
    179191 
    180192        //luo kerjalaisen 
    181         PhysicsObject kerjalainen = new PhysicsObject(40, 60); 
     193        kerjalainen = new PhysicsObject(40, 60); 
     194        kerjalainen.Tag = "mia"; 
    182195        kerjalainen.Image = LoadImage("kerjalainen"); 
    183         kerjalainen.MakeStatic(); 
     196        kerjalainen.Mass = 20; 
     197        kerjalainen.CanRotate = false; 
    184198        kerjalainen.Restitution = 0; 
    185199        kerjalainen.X = 350; 
    186200        kerjalainen.Y = -50; 
    187201        Add(kerjalainen); 
    188         
     202 
     203        List<Vector> polku = new List<Vector>(); 
     204        polku.Add(new Vector(-50, -50)); 
     205        polku.Add(new Vector(-350, 150)); 
     206        polku.Add(new Vector(-100, -50)); 
     207 
     208        PathFollowerBrain polkuAivot = new PathFollowerBrain(); 
     209        polkuAivot.Path = polku; 
     210        polkuAivot.Speed = 20; 
     211        kerjalainen.Brain = polkuAivot; 
     212 
     213 
     214 
     215    } 
     216    //    void tapahtumia() 
     217    //    { 
     218    //     if(pelaaja.X = ) 
     219    //{ 
     220    //            tavataanKerjalainen(); 
     221    //} 
     222    //    } 
     223 
     224 
     225    //    void tavataanKerjalainen() 
     226    //    { 
     227    //       Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, Puhe, "puhu", pelaaja, kerjalainen); 
     228    //    } 
     229 
     230 
     231    void Puhe(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kerjalainen) 
     232    { 
     233        if(ruutu != null)  
     234        { 
     235            return; 
     236        } 
     237 
     238        ruutu = new GameObject(200, 100); 
     239        ruutu.Image = LoadImage("puheker"); 
     240        ruutu.Y = kerjalainen.Y + 90; 
     241        ruutu.X = kerjalainen.X - 100; 
     242 
     243        Label tekstiKentta1 = new Label("Hello there."); 
     244        tekstiKentta1.Font = Font.DefaultSmall; 
     245        tekstiKentta1.Y = kerjalainen.Y + 90; 
     246        tekstiKentta1.X = kerjalainen.X - 100; 
     247 
     248        Add(ruutu, 2); 
     249        Add(tekstiKentta1, 3); 
     250 
     251        kerjalainen.MakeStatic(); 
     252        kerjalainen.Brain.Active = false; 
     253        kerjalainen.Stop(); 
     254         
    189255    } 
    190256 
    191257    void LisaaOhjaimet() 
    192258    { 
     259 
    193260        //liikuttaa pelaajaa 
    194261        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "liikuta pelaajaa ylös", pelaaja, NopeusYlos); 
     
    205272     
    206273        //exit 
    207         PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    208         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     274        PhoneBackButton.Listen(Alkuvalikko, "Lopeta peli"); 
     275        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Alkuvalikko, "Lopeta peli"); 
    209276     
    210277    } 
    211     void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus) 
     278    void AsetaNopeus(PhysicsObject joku, Vector nopeus) 
    212279    { 
    213280        pelaaja.Velocity = nopeus; 
  • 2017/27/MillaK/RPG/RPG/RPG/RPG.csproj.Debug.cachefile

    r8932 r8958  
    55Content\taustahitbox.xnb 
    66Content\kuusi.xnb 
     7Content\puheker.xnb 
  • 2017/27/MillaK/RPG/RPG/RPG/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{62334C8F-897C-42BC-BEED-F9E03F53EA01}.xml

    r8932 r8958  
    5656      <Time>2017-07-05T14:38:35.4494949+03:00</Time> 
    5757    </Item> 
     58    <Item> 
     59      <Source>puheker.png</Source> 
     60      <Name>puheker</Name> 
     61      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     62      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     63      <Options>None</Options> 
     64      <Output>C:\MyTemp\MillaK\RPG\RPG\RPG\bin\x86\Debug\Content\puheker.xnb</Output> 
     65      <Time>2017-07-06T11:35:06.5598848+03:00</Time> 
     66    </Item> 
    5867    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
    5968    <Settings> 
  • 2017/27/MillaK/RPG/RPG/RPG/obj/x86/Debug/RPG.csproj.FileListAbsolute.txt

    r8932 r8958  
    1313C:\MyTemp\MillaK\RPG\RPG\RPG\bin\x86\Debug\Content\taustahitbox.xnb 
    1414C:\MyTemp\MillaK\RPG\RPG\RPG\bin\x86\Debug\Content\kuusi.xnb 
     15C:\MyTemp\MillaK\RPG\RPG\RPG\bin\x86\Debug\Content\puheker.xnb 
  • 2017/27/MillaK/RPG/RPG/RPG/obj/x86/Debug/cachefile-{62334C8F-897C-42BC-BEED-F9E03F53EA01}-targetpath.txt

    r8932 r8958  
    55Content\taustahitbox.xnb 
    66Content\kuusi.xnb 
     7Content\puheker.xnb 
  • 2017/27/MillaK/RPG/RPG/RPGContent/RPGContent.contentproj

    r8932 r8958  
    8787    </Compile> 
    8888  </ItemGroup> 
     89  <ItemGroup> 
     90    <Compile Include="puheker.png"> 
     91      <Name>puheker</Name> 
     92      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     93      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     94    </Compile> 
     95  </ItemGroup> 
    8996  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    9097  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.