Changeset 8933 for 2017/27/OskariK/OK/OK/OK/OK.cs
- Timestamp:
- 2017-07-05 14:57:39 (4 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2017/27/OskariK/OK/OK/OK/OK.cs
r8916 r8933 9 9 public class OK : PhysicsGame 10 10 { 11 GameObject command; 12 GameObject feed; 13 GameObject portrait; 14 GameObject foe; 15 double textheight =-1000; 16 17 PhysicsObject Pointer; 18 19 IntMeter goopHP; 20 IntMeter HP; 21 int playerdamage = 10; 11 GameObject command; //UI-ruutu, jossa pelikomennot 12 GameObject feed; //UI-ruutu, johon tulee combat log 13 GameObject portrait; //ruutu, jossa pelihahmon HP ja kauniit kasvot 14 GameObject tappio; //ruutu, joka ilmaantuu pelaajan hävitessä 15 GameObject foe1; //ruutu, jossa pahis 1 16 GameObject foe2; //ruutu, jossa pahis 2 17 GameObject foe3; //ruutu, jossa pahis 3 18 double textheight = -220; 19 double textwidth = -750; 20 21 PhysicsObject Pointer; //jolla valitaan schaibaa 22 Timer ajastin; 23 bool pelaajatoiminut = false; //tarkistaa, että onko pelaaja käyttänyt vuoronsa, että hän ei pääse rikkomaan peliä 24 25 IntMeter goopHP; //ekan vihollisen hp 26 IntMeter HP; //pelaajan hp 27 int playerdamage = 10; //pelaajan papu 28 int enemy1damage = 5; //ekan vihollisen tehot 22 29 23 30 Label foeHP; … … 62 69 63 70 feedtext = new Label(); 64 feedtext.X = -750.00;71 feedtext.X = textwidth; 65 72 feedtext.Y = textheight; 66 73 feedtext.TextColor = Color.White; 67 74 feedtext.Color = Color.Transparent; 68 Add(feedtext); 69 textheight = feedtext.Height; 75 Add(feedtext, 2); 70 76 71 77 … … 77 83 Add(portrait); 78 84 79 foe = new GameObject(1800.00, 700.00);80 foe .Shape = Shape.Rectangle;81 foe .Color = Color.Aqua;82 foe .X = -10.00;83 foe .Y = 200.00;84 foe .Image = LoadImage("köntsä");85 Add(foe );85 foe1 = new GameObject(1800.00, 700.00); 86 foe1.Shape = Shape.Rectangle; 87 foe1.Color = Color.Aqua; 88 foe1.X = -10.00; 89 foe1.Y = 200.00; 90 foe1.Image = LoadImage("köntsä"); 91 Add(foe1); 86 92 } 87 93 … … 92 98 Pointer.X = 190.00; 93 99 Pointer.Y = -220.00; 94 Add(Pointer, 3); 100 Add(Pointer, 2); 101 Pointer.IgnoresExplosions = true; 95 102 return Pointer; 96 103 } … … 108 115 109 116 foeHP.BindTo(goopHP); 110 Add(foeHP );117 Add(foeHP, 2); 111 118 112 119 HP = new IntMeter(65); … … 120 127 121 128 playerHP.BindTo(HP); 122 Add(playerHP );129 Add(playerHP, 2); 123 130 124 131 … … 164 171 165 172 { 173 if (pelaajatoiminut) return; 174 pelaajatoiminut = true; 166 175 if (Pointer.Y > command.Top - command.Height / 3) Attack(); 167 176 else if (Pointer.Y < command.Bottom + command.Height / 3) Exit(); … … 169 178 } 170 179 171 void Attack() 180 void Attack() //mitä tapahtuu jos painaa attackkia 172 181 { 173 182 goopHP.Value -= playerdamage; … … 196 205 } 197 206 198 void Attackfeed(double damage) 207 void Attackfeed(double damage) //combat login tiedot päivittyy 199 208 { 200 209 double y = feedtext.Y; 201 210 202 feedtext.Text = "Delivered "+damage+" damage.\n"+feedtext.Text; 203 feedtext.Y = textheight-feedtext.Height/2; 204 } 205 206 207 208 209 211 feedtext.Text = "Delivered " + damage + " damage.\n" + feedtext.Text; 212 feedtext.Y = textheight - feedtext.Height / 2; 213 214 if (goopHP == 0) Transition(); 215 216 ajastin = new Timer(); 217 ajastin.Interval = 1.00; 218 ajastin.Timeout += Enemy1attack; 219 ajastin.Start(); 220 } 221 222 void Enemy1attack() //ekan vihollisen AI 223 224 { 225 PlaySound("playertakesdamage"); 226 227 HP.Value -= enemy1damage; 228 229 double y = feedtext.Y; 230 double x = feedtext.X; 231 232 feedtext.Text = "Received " + enemy1damage + " damage.\n" + feedtext.Text; 233 feedtext.Y = textheight - feedtext.Height / 2; 234 feedtext.X = textwidth; 235 236 ajastin.Stop(); 237 238 pelaajatoiminut = false; 239 240 if (HP == 0) Lose(); 241 } 242 243 void Transition() //pelin siirtyminen eteenpäin, kun pahis voitettu 244 { 245 //return Enemy1attack(); 246 } 247 248 void Lose() //pelaajan häviö 249 { 250 pelaajatoiminut = true; 251 tappio = new GameObject(Screen.Width, Screen.Height); 252 tappio.Shape = Shape.Rectangle; 253 tappio.Color = Color.Black; 254 tappio.Image = LoadImage("häviö"); 255 Add(tappio, 3); 256 257 } 210 258 } 259
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.