Changeset 8910


Ignore:
Timestamp:
2017-07-05 11:24:01 (2 years ago)
Author:
npo17_41
Message:
 
Location:
2017/27/EinoS/FireFight_Demo
Files:
4 added
13 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/27/EinoS/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_Demo.cs

    r8906 r8910  
    1818    PhysicsObject ylareuna; 
    1919    PhysicsObject ammus; 
    20     Image pelaaja1kuva = LoadImage("PlayerPrototype"); 
     20    Image pelaaja1kuva = LoadImage("IdleBO1"); 
     21    Image pelaaja2kuva = LoadImage("IdleRO1"); 
    2122    int kenttanro = 1; 
    2223    int pelaaja1hypyt = 1; 
     
    2728    public override void Begin() 
    2829    { 
     30        ClearAll(); 
    2931        if(alkuvalikkoKayty == false) 
    3032        { 
    3133            ValikkoTausta(); 
    32             MultiSelectWindow alkuvalikko = new MultiSelectWindow("FireFight Demo", "Aloita peli", "Lopeta"); 
     34            MultiSelectWindow alkuvalikko = new MultiSelectWindow("", "Aloita peli", "Lopeta"); 
    3335            alkuvalikko.AddItemHandler(0, delegate { 
    3436                AloitaPeli(kenttanro); 
     
    8486    void Kamera() 
    8587    { 
    86         Camera.ZoomToLevel(); 
    87  
     88        Camera.ZoomFactor = 1; 
     89        Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); 
     90        Camera.StayInLevel = true; 
    8891    } 
    8992    void Luokentta(int kenttanro) 
     
    102105        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    103106        alareuna = Level.CreateBottomBorder(1, false); 
     107        alareuna.Tag = "alareuna"; 
    104108        ylareuna = Level.CreateTopBorder(1, false); 
     109        ylareuna.Tag = "ylareuna"; 
    105110        Level.CreateHorizontalBorders(1, false, Color.Azure); 
    106111    } 
     
    114119        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, nopeus); 
    115120        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja laskeutuu", pelaaja2, -nopeus); 
    116         Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Pressed, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); 
    117         Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Pressed, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); 
     121        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); 
     122        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); 
     123        Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Pressed, Pelaaja2Ammu, "Ampuu aseella", pelaaja2); 
    118124        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    119125    } 
     
    133139    { 
    134140        ammus = new PhysicsObject(8, 8, Shape.Circle); 
    135         ammus.X = pelaaja1.X + 50; 
     141        ammus.X = pelaaja1.X - 80; 
    136142        ammus.Y = pelaaja1.Y + 73; 
    137143        ammus.Color = Color.Black; 
    138144        ammus.IgnoresGravity = true; 
    139145        ammus.IgnoresCollisionWith(ammus); 
     146        ammus.IgnoresCollisionResponse = true; 
    140147        ammus.Tag = "9mm"; 
    141         ammus.Mass = 0.05; 
    142         AddCollisionHandler(ammus, AmmusTuhoutuu); 
     148        ammus.Mass = 0.1; 
     149        //AddCollisionHandler(ammus, AmmusTuhoutuu); 
    143150        Add(ammus); 
    144151 
    145         Vector vauhti = new Vector(100, 0); 
     152        Vector vauhti = new Vector(-70, 0); 
    146153        ammus.Hit(vauhti); 
    147154    } 
     155    void Pelaaja2Ammu(PlatformCharacter pelaaja) 
     156    { 
     157        ammus = new PhysicsObject(8, 8, Shape.Circle); 
     158        ammus.X = pelaaja2.X + 80; 
     159        ammus.Y = pelaaja2.Y + 73; 
     160        ammus.Color = Color.Black; 
     161        ammus.IgnoresGravity = true; 
     162        ammus.IgnoresCollisionWith(ammus); 
     163        ammus.IgnoresCollisionResponse = true; 
     164        ammus.Tag = "9mm"; 
     165        ammus.Mass = 0.1; 
     166        //AddCollisionHandler(ammus, AmmusTuhoutuu); 
     167        Add(ammus); 
     168 
     169        Vector vauhti = new Vector(70, 0); 
     170        ammus.Hit(vauhti); 
     171 
     172    } 
    148173    void AmmusTuhoutuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 
    149174    { 
    150         if(ammus.Body == taso.Body) 
    151         { 
    152             ammus.Destroy(); 
    153  
    154         } 
     175        Explosion ammusrajahdys = new Explosion(25); 
     176        ammusrajahdys.Position = ammus.Position; 
     177        Add(ammusrajahdys); 
     178        ammus.Destroy(); 
     179         
    155180    } 
    156181    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
     
    186211    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    187212    { 
    188         pelaaja1 = new PlatformCharacter(183, 284.5); 
     213        pelaaja1 = new PlatformCharacter(244, 284.5); 
    189214        pelaaja1.Position = paikka; 
    190215        pelaaja1.Mass = 3.0; 
    191216        AddCollisionHandler(pelaaja1, "taso", TuplaHyppy); 
     217        AddCollisionHandler(pelaaja1, "alareuna", Pelaaja1Kuolee); 
    192218        pelaaja1.MaintainMomentum = true; 
    193219        pelaaja1.Tag = "pelaaja1"; 
     
    199225    void LisaaToinenPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    200226    { 
    201         pelaaja2 = new PlatformCharacter(183, 284.5); 
     227        pelaaja2 = new PlatformCharacter(244, 284.5); 
    202228        pelaaja2.Position = paikka; 
    203229        pelaaja2.Mass = 3.0; 
    204230        AddCollisionHandler(pelaaja2, "taso", TuplaHyppy); 
     231        AddCollisionHandler(pelaaja2, "alareuna", Pelaaja2Kuolee); 
    205232        pelaaja2.MaintainMomentum = true; 
    206233        pelaaja2.Tag = "pelaaja2"; 
    207         pelaaja2.Image = pelaaja1kuva; 
     234        pelaaja2.Image = pelaaja2kuva; 
    208235        Add(pelaaja2); 
    209236 
     
    227254 
    228255    } 
     256    void Pelaaja1Kuolee(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject pohja) 
     257    { 
     258        pelaaja.Destroy(); 
     259        Pelaaja2Voittaa(); 
     260        Timer.SingleShot(2, StopAll); 
     261    } 
     262    void Pelaaja2Kuolee(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject pohja) 
     263    { 
     264        pelaaja.Destroy(); 
     265        Pelaaja1Voittaa(); 
     266        Timer.SingleShot(2, StopAll); 
     267    } 
     268    void Pelaaja1Voittaa() 
     269    { 
     270        MultiSelectWindow voittoikkuna = new MultiSelectWindow("Sininen voittaa", "Uudestaan", "Poistu"); 
     271        voittoikkuna.AddItemHandler(0, delegate 
     272        { 
     273            AloitaPeli(kenttanro); 
     274        }); 
     275        voittoikkuna.AddItemHandler(1, delegate 
     276        { 
     277            alkuvalikkoKayty = false; 
     278            Begin(); 
     279        }); 
     280        voittoikkuna.Color = Color.BloodRed; 
     281        voittoikkuna.Shape = Shape.Octagon; 
     282        Add(voittoikkuna); 
     283    } 
     284    void Pelaaja2Voittaa() 
     285    { 
     286         
     287    } 
    229288} 
  • 2017/27/EinoS/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_Demo.csproj.Debug.cachefile

    r8891 r8910  
    11Content\1.xnb 
    22Content\PlayerPrototype.xnb 
     3Content\IdleBO1.xnb 
     4Content\IdleRO1.xnb 
  • 2017/27/EinoS/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_Demo/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{3BA35D07-BDD1-435A-9851-B5DBFA346F1D}.xml

    r8906 r8910  
    99      <Options>None</Options> 
    1010      <Output>C:\MyTemp\EinoS\FireFight_Demo\FireFight_Demo\FireFight_Demo\bin\x86\Debug\Content\1.xnb</Output> 
    11       <Time>2017-07-05T10:07:32.3709378+03:00</Time> 
     11      <Time>2017-07-05T11:12:00.7513209+03:00</Time> 
    1212    </Item> 
    1313    <Item> 
     
    1919      <Output>C:\MyTemp\EinoS\FireFight_Demo\FireFight_Demo\FireFight_Demo\bin\x86\Debug\Content\PlayerPrototype.xnb</Output> 
    2020      <Time>2017-07-05T09:31:15.4993094+03:00</Time> 
     21    </Item> 
     22    <Item> 
     23      <Source>IdleBO1.png</Source> 
     24      <Name>IdleBO1</Name> 
     25      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     26      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     27      <Options>None</Options> 
     28      <Output>C:\MyTemp\EinoS\FireFight_Demo\FireFight_Demo\FireFight_Demo\bin\x86\Debug\Content\IdleBO1.xnb</Output> 
     29      <Time>2017-07-05T09:31:15.1514834+03:00</Time> 
     30    </Item> 
     31    <Item> 
     32      <Source>IdleRO1.png</Source> 
     33      <Name>IdleRO1</Name> 
     34      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     35      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     36      <Options>None</Options> 
     37      <Output>C:\MyTemp\EinoS\FireFight_Demo\FireFight_Demo\FireFight_Demo\bin\x86\Debug\Content\IdleRO1.xnb</Output> 
     38      <Time>2017-07-05T09:31:16.6987094+03:00</Time> 
    2139    </Item> 
    2240    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2017/27/EinoS/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_Demo/obj/x86/Debug/FireFight_Demo.csproj.FileListAbsolute.txt

    r8891 r8910  
    99C:\MyTemp\EinoS\FireFight_Demo\FireFight_Demo\FireFight_Demo\bin\x86\Debug\Content\1.xnb 
    1010C:\MyTemp\EinoS\FireFight_Demo\FireFight_Demo\FireFight_Demo\bin\x86\Debug\Content\PlayerPrototype.xnb 
     11C:\MyTemp\EinoS\FireFight_Demo\FireFight_Demo\FireFight_Demo\bin\x86\Debug\Content\IdleBO1.xnb 
     12C:\MyTemp\EinoS\FireFight_Demo\FireFight_Demo\FireFight_Demo\bin\x86\Debug\Content\IdleRO1.xnb 
  • 2017/27/EinoS/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_Demo/obj/x86/Debug/cachefile-{3BA35D07-BDD1-435A-9851-B5DBFA346F1D}-targetpath.txt

    r8891 r8910  
    11Content\1.xnb 
    22Content\PlayerPrototype.xnb 
     3Content\IdleBO1.xnb 
     4Content\IdleRO1.xnb 
  • 2017/27/EinoS/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_DemoContent/1.txt

    r8906 r8910  
    2121........................................ 
    2222........................................ 
     23........................................ 
     24........................................ 
     25........................................ 
  • 2017/27/EinoS/FireFight_Demo/FireFight_Demo/FireFight_DemoContent/FireFight_DemoContent.contentproj

    r8891 r8910  
    5959    </Compile> 
    6060  </ItemGroup> 
     61  <ItemGroup> 
     62    <Compile Include="IdleBO1.png"> 
     63      <Name>IdleBO1</Name> 
     64      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     65      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     66    </Compile> 
     67    <Compile Include="IdleRO1.png"> 
     68      <Name>IdleRO1</Name> 
     69      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     70      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     71    </Compile> 
     72  </ItemGroup> 
    6173  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    6274  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.