Changeset 891
- Timestamp:
- 2010-06-15 21:54:26 (13 years ago)
- Location:
- 2010/24/joaamaka/The hole
- Files:
-
- 4 added
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/24/joaamaka/The hole/Content/Content.contentproj
r868 r891 54 54 </Compile> 55 55 </ItemGroup> 56 <ItemGroup> 57 <Compile Include="nuoli.png"> 58 <Name>nuoli</Name> 59 <Importer>TextureImporter</Importer> 60 <Processor>TextureProcessor</Processor> 61 </Compile> 62 </ItemGroup> 63 <ItemGroup> 64 <Compile Include="nuoli2.png"> 65 <Name>nuoli2</Name> 66 <Importer>TextureImporter</Importer> 67 <Processor>TextureProcessor</Processor> 68 </Compile> 69 </ItemGroup> 56 70 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 57 71 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2010/24/joaamaka/The hole/Peli.cs
r868 r891 8 8 { 9 9 const double nopeus = 1000; 10 const double hyppyVoima = 20000;10 const double hyppyVoima = 10000; 11 11 12 12 IntMeter pisteLaskuri; … … 14 14 15 15 PhysicsObject olio; 16 PhysicsObject olio2;17 18 int kenttaNro; // monesko kenttä on menossa19 16 20 17 21 18 protected override void Begin() 22 19 { 23 kenttaNro = 0;24 20 Level.Width = 1500; 25 21 Level.Height = 1000; … … 30 26 // luodaan pistelaskunäyttö 31 27 pisteNaytto = new ValueDisplay(); 32 pisteNaytto.Text = " Pisteitä: ";28 pisteNaytto.Text = "Syvyys: "; 33 29 pisteNaytto.X = Screen.RightSafe - 250; 34 30 pisteNaytto.Y = Screen.TopSafe - 50; 35 pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri);36 31 Add(pisteNaytto); // lisätään peliin 37 32 … … 42 37 43 38 seuraavaKentta(); 44 MessageDisplay.Add(" Etsi iso tähti!");39 MessageDisplay.Add("Hyppää kuiluun!"); 45 40 } 46 41 … … 50 45 pisteLaskuri.Reset(); 51 46 52 kenttaNro += 1; // lisätään kenttänumeroa yhdellä53 MessageDisplay.Add("Kenttä " + kenttaNro);54 55 47 // Asetetaan painovoima 56 Gravity = new Vector(0, - 1000);48 Gravity = new Vector(0, -300); 57 49 58 50 luoKentta(); … … 64 56 { 65 57 Level.CreateBorders(); 66 Level.Background.CreateGradient(Color. Yellow, Color.Green);58 Level.Background.CreateGradient(Color.Gray, Color.White); 67 59 68 lisaaTaso(-200, -350); 69 lisaaTaso(0, -200); 60 lisaaTaso(-100, -20); 61 lisaaTaso(100, -20); 62 lisaaTaso2(0, 50); 63 lisaaTaso3(100,100); 64 lisaaTaso4(100, 100); 70 65 71 lisaaMaali();72 66 lisaaPelaajat(); 73 67 } … … 75 69 void lisaaTaso(double x, double y) 76 70 { 77 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(150, 30); 78 taso.Color= Color.Red; 71 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(30, 150); 72 Image image = Image.CreateGradient(150, 30, Color.White, Color.Gray); 73 taso.Image = image; 74 taso.X = x; 75 taso.Y = y; 76 Add(taso); 77 } 78 79 void lisaaTaso2(double x, double y) 80 { 81 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(250, 30); 82 Image image = Image.CreateGradient(150, 30, Color.White, Color.Gray); 83 taso.Image = image; 79 84 taso.X = x; 80 85 taso.Y = y; … … 82 87 } 83 88 89 void lisaaTaso3(double x, double y) 90 { 91 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(75, 100); 92 Image image = Image.CreateGradient(150, 30, Color.White, Color.Gray); 93 taso.Image = image; 94 taso.IgnoresCollisionResponse = true; 95 taso.X = -100; 96 taso.Y = 200; 97 taso.Image = LoadImage("nuoli"); 98 Add(taso); 99 } 100 101 void lisaaTaso4(double x, double y) 102 { 103 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(75, 100); 104 Image image = Image.CreateGradient(150, 30, Color.White, Color.Gray); 105 taso.Image = image; 106 taso.IgnoresCollisionResponse = true; 107 taso.X = 100; 108 taso.Y = 200; 109 taso.Image = LoadImage("nuoli2"); 110 Add(taso); 111 } 112 84 113 void lisaaPelaajat() 85 114 { 86 olio = new PhysicsObject(40, 34.64);115 olio = new PhysicsObject(40, 40); 87 116 olio.Shape = Shapes.Rectangle; 88 117 olio.Color = Color.Black; 89 118 olio.Size = new Vector(40, 40); 90 olio.X = -50; 91 92 AddCollisionHandler(olio, osuiMaaliin); 119 olio.Y = 100; 93 120 94 121 Add(olio); 95 96 olio2 = new PhysicsObject(40, 40);97 olio2.Shape = Shapes.Triangle;98 olio2.Color = Color.Black;99 olio2.Size = new Vector(40, 40);100 olio2.X = -60;101 102 AddCollisionHandler(olio2, osuiMaaliin);103 104 Add(olio2);105 122 } 106 123 … … 114 131 } 115 132 116 void lisaaMaali()117 {118 PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50, Shapes.Circle);119 maali.Tag = "maali";120 maali.IgnoresCollisionResponse = true;121 maali.X = 30;122 maali.Y = -60;123 maali.Image = LoadImage("tahti");124 Add(maali);125 }126 127 133 void lisaaNappaimet() 128 134 { … … 133 139 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", olio, nopeus); 134 140 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", olio, hyppyVoima); 135 136 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", olio2, -nopeus);137 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", olio2, nopeus);138 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", olio2, hyppyVoima);139 141 } 140 142 … … 149 151 hahmo.Push(new Vector (0, voima)); 150 152 } 151 152 void osuiMaaliin(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject otherObject)153 {154 if (otherObject.Tag.ToString() == "maali")155 {156 this.PlaySound("maali");157 int edellisenKentanPisteet = pisteLaskuri.Value;158 seuraavaKentta();159 MessageDisplay.Add("Pääsit läpi kentän " + kenttaNro + ". Pisteitä: " + edellisenKentanPisteet);160 }161 }162 153 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.