Changeset 8856 for 2017/27/SimoR/Pong/Pong/Pong/Pong.cs
- Timestamp:
- 2017-07-04 09:31:21 (5 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2017/27/SimoR/Pong/Pong/Pong/Pong.cs
r8813 r8856 9 9 public class Pong : PhysicsGame 10 10 { 11 double nopeus = 500; 12 PhysicsObject pelaaja; 13 11 14 public override void Begin() 12 15 { 16 LuoKentta(); 17 LisaaOhjaimet(); 18 } 19 20 void LuoPelaaja() 21 { 22 pelaaja = new PhysicsObject(50, 50); 23 pelaaja.Color = Color.Green; 24 Add(pelaaja); 25 } 26 27 void LuoKentta() 28 { 29 LuoPelaaja(); 30 31 LuoPallo(-100, -50, Color.Green); 32 LuoPallo(0, 70, Color.Red); 33 LuoPallo(100, -20, Color.Blue); 34 } 35 36 void LuoPallo(double x, double y, Color vari) 37 { 13 38 PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(50, 50); 14 pallo.Color = Color.HotPink;39 pallo.Color = vari; 15 40 pallo.Shape = Shape.Circle; 41 pallo.X = x; 42 pallo.Y = y; 16 43 Add(pallo); 44 } 17 45 46 void LisaaOhjaimet() 47 { 18 48 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 49 50 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu ylös", new Vector(0, nopeus)); 51 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu alas", new Vector(0, -nopeus)); 52 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", new Vector(-nopeus, 0)); 53 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", new Vector(nopeus, 0)); 54 } 55 56 void Liikuta(Vector suunta) 57 { 58 pelaaja.Push(suunta); 19 59 } 20 60 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.