Changeset 8856 for 2017/27/SimoR


Ignore:
Timestamp:
2017-07-04 09:31:21 (2 years ago)
Author:
sieerinn
Message:

Lisäsin peliin muutaman pallon ja ohjattavan pelaajan.

Location:
2017/27/SimoR/Pong
Files:
6 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/27/SimoR/Pong/Pong/Pong/Pong.cs

    r8813 r8856  
    99public class Pong : PhysicsGame 
    1010{ 
     11    double nopeus = 500; 
     12    PhysicsObject pelaaja; 
     13 
    1114    public override void Begin() 
    1215    { 
     16        LuoKentta(); 
     17        LisaaOhjaimet(); 
     18    } 
     19 
     20    void LuoPelaaja() 
     21    { 
     22        pelaaja = new PhysicsObject(50, 50); 
     23        pelaaja.Color = Color.Green; 
     24        Add(pelaaja); 
     25    } 
     26 
     27    void LuoKentta() 
     28    { 
     29        LuoPelaaja(); 
     30 
     31        LuoPallo(-100, -50, Color.Green); 
     32        LuoPallo(0, 70, Color.Red); 
     33        LuoPallo(100, -20, Color.Blue); 
     34    } 
     35 
     36    void LuoPallo(double x, double y, Color vari) 
     37    { 
    1338        PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(50, 50); 
    14         pallo.Color = Color.HotPink; 
     39        pallo.Color = vari; 
    1540        pallo.Shape = Shape.Circle; 
     41        pallo.X = x; 
     42        pallo.Y = y; 
    1643        Add(pallo); 
     44    } 
    1745 
     46    void LisaaOhjaimet() 
     47    { 
    1848        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     49 
     50        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu ylös", new Vector(0, nopeus)); 
     51        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu alas", new Vector(0, -nopeus)); 
     52        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", new Vector(-nopeus, 0)); 
     53        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", new Vector(nopeus, 0)); 
     54    } 
     55 
     56    void Liikuta(Vector suunta) 
     57    { 
     58        pelaaja.Push(suunta); 
    1959    } 
    2060} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.