Changeset 8844
- Timestamp:
- 2017-07-03 14:58:28 (6 years ago)
- Location:
- 2017/27/OskariL/testiasdf
- Files:
-
- 9 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2017/27/OskariL/testiasdf/testiasdf/testiasdf/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}.xml
r8816 r8844 36 36 <Options>None</Options> 37 37 <Output>C:\MyTemp\OskariL\testiasdf\testiasdf\testiasdf\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 38 <Time>2017-07-03T1 0:39:11.1823464+03:00</Time>38 <Time>2017-07-03T14:34:18.207885+03:00</Time> 39 39 </Item> 40 40 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2017/27/OskariL/testiasdf/testiasdf/testiasdf/testiasdf.cs
r8816 r8844 10 10 { 11 11 const double nopeus = 200; 12 const double hyppyNopeus = 750;13 12 const int RUUDUN_KOKO = 40; 14 13 bool laskuriPaalla = false; 15 14 16 DoubleMeter alaspainLaskuri;17 15 Timer aikaLaskuri; 16 Timer liikutusajastin; 18 17 19 18 PlatformCharacter pelaaja1; … … 21 20 PhysicsObject taso; 22 21 PhysicsObject ammus; 22 PhysicsObject maali; 23 23 24 24 Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); … … 26 26 27 27 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 28 29 28 public override void Begin() 30 29 { 31 Gravity = new Vector(0, -1000);32 33 30 LuoKentta(); 34 LisaaNappaimet(); 35 31 LisaaNappaimet(); 36 32 Camera.Follow(pelaaja1); 37 33 Camera.ZoomFactor = 1.2; 38 34 Camera.StayInLevel = true; 35 Gravity = new Vector(0, -240); 39 36 } 40 37 void SiirraPelaajaaOikeammalle(PhysicsObject pelaaja1) 38 { 39 pelaaja1.Push(new Vector(0, 0)); 40 return; 41 } 41 42 void LuoKentta() 42 43 { … … 45 46 kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); 46 47 kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 48 kentta.SetTileMethod('O', LisaaMaali); 47 49 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 48 Level.CreateBorders(); 49 Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 50 Level.CreateBottomBorder(1, false); 51 Level.CreateTopBorder(1, false); 52 Level.CreateHorizontalBorders(1,false, Color.Azure); 53 Level.Background.CreateStars(1000); 54 55 56 liikutusajastin = new Timer(); 57 liikutusajastin.Interval = 0.01; 58 liikutusajastin.Timeout += delegate 59 { 60 SiirraPelaajaaOikeammalle(pelaaja1); 61 }; 62 liikutusajastin.Start(); 63 50 64 } 51 65 … … 54 68 taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 55 69 taso.Position = paikka; 56 taso.Color = Color. Green;70 taso.Color = Color.Azure; 57 71 taso.Tag = "taso"; 72 taso.Oscillate(new Vector(leveys, korkeus), 40, 0.4, 0, 0); 73 //taso.Oscillate(new Vector(RandomGen.NextInt(250), RandomGen.NextInt(250)),40,0.5,0,0); 58 74 Add(taso); 59 75 } 76 void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 77 { 78 maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 79 maali.Position = paikka; 80 maali.Color = new Color(255, 255, 0); 81 AddCollisionHandler(pelaaja1, "pelaaja", TormaaMaaliin(pelaaja1, maali)); 60 82 83 } 84 void TormaaMaaliin(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject maali) 85 { 86 ConfirmExit(); 87 } 61 88 void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 62 89 { 63 90 PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 64 tahti.IgnoresCollisionResponse = true;65 91 tahti.Position = paikka; 66 tahti. Image = tahtiKuva;92 tahti.Color = Color.BloodRed; 67 93 tahti.Tag = "tahti"; 68 94 Add(tahti); 69 95 } 70 71 96 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 72 97 { 73 98 pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 74 99 pelaaja1.Position = paikka; 75 pelaaja1.Mass = 4.0; 76 pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 77 AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 100 pelaaja1.Mass = 3.0; 101 pelaaja1.MaintainMomentum = true; 102 pelaaja1.Color = new Color(Color.ForestGreen, 1); 103 pelaaja1.Tag = "pelaaja"; 78 104 Add(pelaaja1); 79 105 } 80 81 106 void LisaaNappaimet() 82 107 { … … 84 109 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 85 110 86 Keyboard.Listen(Key. Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);87 Keyboard.Listen(Key. Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1,nopeus);88 Keyboard.Listen(Key. Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);111 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, nopeus); 112 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaX, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 113 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaX, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 89 114 Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Pressed, Ammu, "Pelaaja ampuu", pelaaja1); 90 115 91 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");92 93 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);94 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);95 ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);96 97 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");98 116 } 99 117 void Ammu(PlatformCharacter hahmo) … … 106 124 ammus.X = pelaaja1.X + 50; 107 125 ammus.Y = pelaaja1.Y; 108 ammus.Color = Color.Black; 126 ammus.Color = Color.Azure; 127 109 128 Add(ammus); 110 129 //AddCollisionHandler(ammus, "taso", LuoAikaLaskuri); … … 138 157 laskuriPaalla = false; 139 158 } 140 159 void AmmusRajahtaa(PhysicsObject ammus, PhysicsObject taso) 141 160 { 142 161 … … 147 166 148 167 } 149 void Liikuta (PlatformCharacter hahmo, double nopeus)168 void LiikutaX(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 150 169 { 151 170 hahmo.Walk(nopeus); 152 171 } 153 154 172 void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 155 173 { 156 hahmo.Jump(nopeus );174 hahmo.Jump(nopeus*3); 157 175 } 158 176 159 void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)160 {161 maaliAani.Play();162 MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");163 tahti.Destroy();164 }165 177 } -
2017/27/OskariL/testiasdf/testiasdf/testiasdfContent/kentta1.txt
r8816 r8844 1 * 2 ## 3 4 * * 5 ## ## 6 7 * * 8 ## ## ## 9 10 * * * * 11 ## ## ## ## 12 13 * * * * 14 ## ## ## ## ## 15 16 N 17 ###################### 1 ........#......................... 2 ......*....#...#....#...#....#.... 3 ...#....#.#.*..#.#.#..*..#..*.#... 4 .*..*..#.#.*....*...#..#..#*..#..# 5 ..#...#.*.......#...#....#......*. 6 .*..#......*.#.#.*....#.....O..#.. 7 #..*...N..*#*.*#..#.....#.#..*.... 8 ..#..#...#.#.*...#..#.*.#..#...... 9 .....#...#....#*...#..#.....*..... 10 .#....###............#..*.........
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.