Changeset 8839 for 2017/27/OttoK/1v1MeBitch
- Timestamp:
- 2017-07-03 14:32:20 (4 years ago)
- Location:
- 2017/27/OttoK/1v1MeBitch
- Files:
-
- 9 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2017/27/OttoK/1v1MeBitch/1v1MeBitch/1v1MeBitchContent/kentta1.txt
r8831 r8839 3 3 # # 4 4 # # 5 # TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT # 5 6 # # 6 7 # # 8 # TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT # 7 9 # # 8 10 # # 11 # TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT # 12 # # 13 # # 14 # TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT # 9 15 # # 10 16 # # 11 # # 12 # # 13 # # 14 # # 15 # # 16 # # 17 # # 17 # TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT # 18 18 # # 19 19 # # -
2017/27/OttoK/1v1MeBitch/1v1MeBitch/_1v1MeBitch/_1v1MeBitch.cs
r8831 r8839 7 7 using Jypeli.Widgets; 8 8 9 public class Tikas : PhysicsObject 10 { 11 public Tikas(double leveys, double korkeus) : base(leveys, korkeus) 12 { 13 } 14 15 public Vector AloitusPaikka; 16 } 17 18 class Pelaaja: PlatformCharacter 19 { 20 private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(8, 0, 8 ); 21 public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } 22 23 public Pelaaja(double leveys, double korkeus) 24 : base(leveys, korkeus) 25 { 26 elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; 27 } 28 } 29 9 30 public class _1v1MeBitch : PhysicsGame 10 31 { … … 13 34 const int RUUDUN_KOKO = 40; 14 35 15 PlatformCharacter pelaaja1; 16 PlatformCharacter pelaaja2; 17 18 //Image pelaajanKuva = LoadImage(""); 19 20 //SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 36 Pelaaja pelaaja1; 37 Pelaaja pelaaja2; 38 39 //Image pelaajanKuva = LoadImage("") 21 40 22 41 public override void Begin() … … 26 45 LuoKentta(); 27 46 LisaaNappaimet(); 28 IsFullScreen = false; 29 30 31 //Camera.Follow(pelaaja1,); 32 //Camera.ZoomFactor = 1.2; 47 IsFullScreen = true; 48 33 49 Camera.ZoomToLevel(); 34 50 Camera.StayInLevel = true; 35 36 37 51 } 38 52 … … 59 73 void LisaaTikas(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 60 74 { 61 PhysicsObject k = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);75 Tikas k = new Tikas(leveys, korkeus); 62 76 k.MakeOneWay(); 77 k.AloitusPaikka = paikka; 78 k.MakeStatic(); 63 79 k.Color = Color.Brown; 64 80 k.Position = paikka; … … 68 84 69 85 70 PlatformCharacter LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari) 71 { 72 PlatformCharacter pelaaja = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 86 Pelaaja LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari, Vector laskurinpaikka) 87 { 88 Pelaaja pelaaja = new Pelaaja(leveys, korkeus); 89 //pelaaja.CollisionIgnoreGroup = group; 73 90 pelaaja.Position = paikka; 74 91 pelaaja.Mass = 4.0; … … 76 93 //pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 77 94 Add(pelaaja); 95 96 ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); 97 elamaPalkki.Position = laskurinpaikka; 98 elamaPalkki.BindTo(pelaaja.ElamaLaskuri); 99 Add(elamaPalkki); 100 78 101 return pelaaja; 79 102 } … … 81 104 void LisaaPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 82 105 { 83 pelaaja1 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, Color.HotPink); 106 pelaaja1 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, Color.HotPink, new Vector(Screen.Right - 150, Screen.Top - 20)); 107 108 84 109 } 85 110 86 111 void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 87 112 { 88 pelaaja2 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, Color.JungleGreen );113 pelaaja2 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, Color.JungleGreen, new Vector(Screen.Left + 150, Screen.Top - 20)); 89 114 } 90 115 … … 98 123 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 99 124 100 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, Alas, "Pelaaja menee alas", pelaaja1, hyppyNopeus); 125 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Alas, "Pelaaja menee alas", pelaaja1, hyppyNopeus, "tikas"); 126 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Alas, "Pelaaja menee alas", pelaaja2, hyppyNopeus, "tikas2"); 127 128 Keyboard.Listen(Key.NumPad0, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu ohjus", pelaaja1); 129 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu ohjus", pelaaja2); 101 130 102 131 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); … … 123 152 hahmo.Jump(nopeus); 124 153 } 125 void Alas(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 126 { 127 List<GameObject> tikkaat = GetObjectsWithTag("tikas"); 128 foreach(GameObject tikas in tikkaat) 129 { 130 Vector vanha = tikas.Position; 131 PhysicsObject p = (PhysicsObject)tikas; 132 //p.IgnoresCollisionResponse = true; 133 p.Y += 2000; 134 Timer.SingleShot(1, delegate { p.Position = vanha; }); 135 //hahmo.Hit(new Vector(0, 10)); 136 //Timer.SingleShot(0.5, delegate { }) 154 void Alas(PlatformCharacter hahmo, double nopeus, string tag) 155 { 156 List<GameObject> tikkaat = GetObjectsAt(new Vector(hahmo.X, hahmo.Bottom - 5)); 157 bool voiPudota = false; 158 foreach (GameObject tikas in tikkaat) 159 { 160 if (tikas.Tag.ToString() == "tikas") 161 { 162 voiPudota = true; 163 break; 164 } 137 165 } 166 167 if (!hahmo.IsAboutToFall() && voiPudota) 168 { 169 hahmo.Y -= 50; 170 } 171 172 //List<GameObject> tikkaat = GetObjectsWithTag(tag); 173 //foreach(GameObject tikas in tikkaat) 174 //{ 175 // Tikas p = (Tikas)tikas; 176 // p.Y += 2000; 177 // Timer.SingleShot(0.5, delegate { p.Position = p.AloitusPaikka; }); 178 //} 179 } 180 void Ammu(PlatformCharacter hahmo) 181 { 182 if (hahmo.IsDestroyed) 183 return; 184 185 PhysicsObject ohjus = new PhysicsObject(40, 12); 186 //ohjus.MakeStatic(); 187 ohjus.Position = hahmo.Position; 188 ohjus.X += hahmo.FacingDirection.GetVector().X * 45; 189 ohjus.Color = hahmo.Color; 190 ohjus.CollisionIgnoreGroup = 1; 191 ohjus.IgnoresGravity = true; 192 ohjus.IgnoresCollisionResponse = true; 193 Add(ohjus); 194 195 //ohjus.Velocity = hahmo.FacingDirection.GetVector() * 600; 196 ohjus.Hit(hahmo.FacingDirection.GetVector() * 600); 197 198 AddCollisionHandler(ohjus, delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) 199 { 200 TuhoaOhjus(a, b, hahmo); 201 }); 202 } 203 void TuhoaOhjus(PhysicsObject ohjus, PhysicsObject kohde, PhysicsObject ampuja) 204 { 205 if (kohde.Tag != "tikas") 206 { 207 208 Explosion rajahdys = new Explosion(80); 209 rajahdys.Force = 5; 210 rajahdys.Position = ohjus.Position; 211 Add(rajahdys); 212 rajahdys.ShockwaveReachesObject += delegate (IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector shokki) 213 { 214 Pelaaja kohdePelaaja = rajahdyksenKohde as Pelaaja; 215 if(kohdePelaaja != null && kohdePelaaja != ampuja) 216 { 217 kohdePelaaja.ElamaLaskuri.Value--; 218 } 219 }; 220 ohjus.Destroy(); 221 } 138 222 } 139 223 } -
2017/27/OttoK/1v1MeBitch/1v1MeBitch/_1v1MeBitch/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}.xml
r8831 r8839 36 36 <Options>None</Options> 37 37 <Output>C:\MyTemp\OttoK\1v1MeBitch\1v1MeBitch\_1v1MeBitch\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 38 <Time>2017-07-03T1 1:30:58.3078826+03:00</Time>38 <Time>2017-07-03T13:20:04.5413505+03:00</Time> 39 39 </Item> 40 40 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful>
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.