Changeset 8839


Ignore:
Timestamp:
2017-07-03 14:32:20 (2 years ago)
Author:
npo17_47
Message:
 
Location:
2017/27/OttoK/1v1MeBitch
Files:
9 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/27/OttoK/1v1MeBitch/1v1MeBitch/1v1MeBitchContent/kentta1.txt

    r8831 r8839  
    33 #                                        # 
    44 #                                        # 
     5 #  TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT  # 
    56 #                                        # 
    67 #                                        # 
     8 #  TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT  # 
    79 #                                        # 
    810 #                                        # 
     11 #  TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT  # 
     12 #                                        #  
     13 #                                        # 
     14 #  TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT  # 
    915 #                                        # 
    1016 #                                        # 
    11  #                                        # 
    12  #                                        #  
    13  #                                        # 
    14  #                                        # 
    15  #                                        # 
    16  #                                        # 
    17  #                                        # 
     17 #  TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT  # 
    1818 #                                        # 
    1919 #                                        # 
  • 2017/27/OttoK/1v1MeBitch/1v1MeBitch/_1v1MeBitch/_1v1MeBitch.cs

    r8831 r8839  
    77using Jypeli.Widgets; 
    88 
     9public class Tikas : PhysicsObject 
     10{ 
     11    public Tikas(double leveys, double korkeus) : base(leveys, korkeus) 
     12    { 
     13    } 
     14 
     15    public Vector AloitusPaikka; 
     16} 
     17 
     18class Pelaaja: PlatformCharacter 
     19{ 
     20    private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(8, 0, 8 ); 
     21    public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } 
     22 
     23    public Pelaaja(double leveys, double korkeus) 
     24        : base(leveys, korkeus) 
     25    { 
     26        elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; 
     27    } 
     28} 
     29 
    930public class _1v1MeBitch : PhysicsGame 
    1031{ 
     
    1334    const int RUUDUN_KOKO = 40; 
    1435 
    15     PlatformCharacter pelaaja1; 
    16     PlatformCharacter pelaaja2; 
    17  
    18     //Image pelaajanKuva = LoadImage(""); 
    19  
    20     //SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     36    Pelaaja pelaaja1; 
     37    Pelaaja pelaaja2; 
     38 
     39    //Image pelaajanKuva = LoadImage("") 
    2140 
    2241    public override void Begin() 
     
    2645        LuoKentta(); 
    2746        LisaaNappaimet(); 
    28         IsFullScreen = false; 
    29  
    30  
    31         //Camera.Follow(pelaaja1,); 
    32         //Camera.ZoomFactor = 1.2; 
     47        IsFullScreen = true; 
     48 
    3349        Camera.ZoomToLevel(); 
    3450        Camera.StayInLevel = true; 
    35          
    36  
    3751    } 
    3852 
     
    5973    void LisaaTikas(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    6074    { 
    61         PhysicsObject k = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     75        Tikas k = new Tikas(leveys, korkeus); 
    6276        k.MakeOneWay(); 
     77        k.AloitusPaikka = paikka; 
     78        k.MakeStatic(); 
    6379        k.Color = Color.Brown; 
    6480        k.Position = paikka; 
     
    6884 
    6985 
    70     PlatformCharacter LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari) 
    71     { 
    72         PlatformCharacter pelaaja = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     86    Pelaaja LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari, Vector laskurinpaikka) 
     87    { 
     88        Pelaaja pelaaja = new Pelaaja(leveys, korkeus); 
     89        //pelaaja.CollisionIgnoreGroup = group; 
    7390        pelaaja.Position = paikka; 
    7491        pelaaja.Mass = 4.0; 
     
    7693        //pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    7794        Add(pelaaja); 
     95 
     96        ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); 
     97        elamaPalkki.Position = laskurinpaikka; 
     98        elamaPalkki.BindTo(pelaaja.ElamaLaskuri); 
     99        Add(elamaPalkki); 
     100 
    78101        return pelaaja; 
    79102    } 
     
    81104    void LisaaPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    82105    { 
    83         pelaaja1 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, Color.HotPink); 
     106        pelaaja1 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, Color.HotPink, new Vector(Screen.Right - 150, Screen.Top - 20)); 
     107 
     108         
    84109    } 
    85110 
    86111    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    87112    { 
    88         pelaaja2 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, Color.JungleGreen); 
     113        pelaaja2 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, Color.JungleGreen, new Vector(Screen.Left + 150, Screen.Top - 20)); 
    89114    } 
    90115 
     
    98123        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    99124 
    100         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, Alas, "Pelaaja menee alas", pelaaja1, hyppyNopeus); 
     125        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Alas, "Pelaaja menee alas", pelaaja1, hyppyNopeus, "tikas"); 
     126        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Alas, "Pelaaja menee alas", pelaaja2, hyppyNopeus, "tikas2"); 
     127 
     128        Keyboard.Listen(Key.NumPad0, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu ohjus", pelaaja1); 
     129        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu ohjus", pelaaja2); 
    101130 
    102131        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); 
     
    123152        hahmo.Jump(nopeus); 
    124153    } 
    125     void Alas(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    126     { 
    127         List<GameObject> tikkaat = GetObjectsWithTag("tikas"); 
    128         foreach(GameObject tikas in tikkaat) 
    129         { 
    130             Vector vanha = tikas.Position; 
    131             PhysicsObject p = (PhysicsObject)tikas; 
    132             //p.IgnoresCollisionResponse = true; 
    133             p.Y += 2000; 
    134             Timer.SingleShot(1, delegate { p.Position = vanha; }); 
    135             //hahmo.Hit(new Vector(0, 10)); 
    136             //Timer.SingleShot(0.5, delegate {  }) 
     154    void Alas(PlatformCharacter hahmo, double nopeus, string tag) 
     155    { 
     156        List<GameObject> tikkaat = GetObjectsAt(new Vector(hahmo.X, hahmo.Bottom - 5)); 
     157        bool voiPudota = false; 
     158        foreach (GameObject tikas in tikkaat) 
     159        { 
     160            if (tikas.Tag.ToString() == "tikas") 
     161            { 
     162                voiPudota = true; 
     163                break; 
     164            } 
    137165        } 
     166 
     167        if (!hahmo.IsAboutToFall() && voiPudota) 
     168        { 
     169            hahmo.Y -= 50; 
     170        } 
     171 
     172        //List<GameObject> tikkaat = GetObjectsWithTag(tag); 
     173        //foreach(GameObject tikas in tikkaat) 
     174        //{ 
     175        //    Tikas p = (Tikas)tikas; 
     176        //    p.Y += 2000; 
     177        //    Timer.SingleShot(0.5, delegate { p.Position = p.AloitusPaikka; }); 
     178        //} 
     179    } 
     180    void Ammu(PlatformCharacter hahmo) 
     181    { 
     182        if (hahmo.IsDestroyed) 
     183            return; 
     184 
     185        PhysicsObject ohjus = new PhysicsObject(40, 12); 
     186        //ohjus.MakeStatic(); 
     187        ohjus.Position = hahmo.Position; 
     188        ohjus.X += hahmo.FacingDirection.GetVector().X * 45; 
     189        ohjus.Color = hahmo.Color; 
     190        ohjus.CollisionIgnoreGroup = 1; 
     191        ohjus.IgnoresGravity = true; 
     192        ohjus.IgnoresCollisionResponse = true; 
     193        Add(ohjus); 
     194 
     195        //ohjus.Velocity = hahmo.FacingDirection.GetVector() * 600; 
     196        ohjus.Hit(hahmo.FacingDirection.GetVector() * 600); 
     197 
     198        AddCollisionHandler(ohjus, delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) 
     199        { 
     200            TuhoaOhjus(a, b, hahmo); 
     201        }); 
     202    } 
     203    void TuhoaOhjus(PhysicsObject ohjus, PhysicsObject kohde, PhysicsObject ampuja) 
     204    { 
     205        if (kohde.Tag != "tikas") 
     206        { 
     207 
     208            Explosion rajahdys = new Explosion(80); 
     209            rajahdys.Force = 5; 
     210            rajahdys.Position = ohjus.Position; 
     211            Add(rajahdys); 
     212            rajahdys.ShockwaveReachesObject += delegate (IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector shokki) 
     213            { 
     214                Pelaaja kohdePelaaja = rajahdyksenKohde as Pelaaja; 
     215                if(kohdePelaaja != null && kohdePelaaja != ampuja) 
     216                { 
     217                    kohdePelaaja.ElamaLaskuri.Value--; 
     218                } 
     219            }; 
     220            ohjus.Destroy(); 
     221        } 
    138222    } 
    139223} 
  • 2017/27/OttoK/1v1MeBitch/1v1MeBitch/_1v1MeBitch/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{FB1067CC-FEED-45F1-8CB8-8F3DD59AB260}.xml

    r8831 r8839  
    3636      <Options>None</Options> 
    3737      <Output>C:\MyTemp\OttoK\1v1MeBitch\1v1MeBitch\_1v1MeBitch\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 
    38       <Time>2017-07-03T11:30:58.3078826+03:00</Time> 
     38      <Time>2017-07-03T13:20:04.5413505+03:00</Time> 
    3939    </Item> 
    4040    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.