Ignore:
Timestamp:
2017-07-03 11:47:56 (22 months ago)
Author:
npo17_37
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2016/koodauskerho/VilleH/Tasohyppelypeli/Tasohyppelypeli/Tasohyppelypeli/ninjakissanhikileikit.cs

    r8421 r8818  
    1212    double hyppyNopeus = 500; 
    1313    const int RUUDUN_KOKO = 40; 
    14  
     14    int hyppyja = 2; 
    1515    PlatformCharacter pelaaja1; 
    16     Image pelaajanKuva = LoadImage("kissa"); 
     16    Image pelaajanKuva = LoadImage("genzo"); 
    1717    Image doritos = LoadImage("doritos-nacho-cheese"); 
    1818    Image piikkikuva = LoadImage("piikki"); 
     
    4343        kentta.SetTileMethod('N', delegate (Vector paikka, double leveys, double korkeus) { pelaaja1 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus); }); 
    4444        kentta.SetTileMethod('W', Lisaamaali); 
     45        kentta.SetTileMethod('V', lisaavihollinen); 
    4546        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    4647        Level.CreateBorders(); 
     
    5455        taso.Color = Color.Green; 
    5556        Add(taso); 
     57        taso.Tag = "taso"; 
    5658    } 
    5759 
     
    8991        pelaaja1.Position = paikka; 
    9092        pelaaja1.Mass = 4.0; 
     93        pelaaja1.Tag = "pelaaja"; 
    9194        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    9295        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
     
    97100        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); 
    98101 
     102        AddCollisionHandler(pelaaja1,osui); 
    99103        //Ammusten määrä aluksi: 
    100104        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 1000; 
     
    111115        ammus.Destroy(); 
    112116    } 
    113  
     117    void osui(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) 
     118    { 
     119        hyppyja = 2; 
     120    } 
    114121    void LisaaNappaimet() 
    115122    { 
     
    142149                ammus.Image = shurikenkuva; 
    143150                //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); 
    144                 pisteLaskuri.Value--; 
     151                //pisteLaskuri.Value--; 
    145152            } 
    146153        } 
     
    238245    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo) 
    239246    { 
    240         hahmo.Jump(hyppyNopeus); 
     247        if (hyppyja>0) 
     248        { 
     249            hahmo.ForceJump(hyppyNopeus); 
     250            hyppyja--; 
     251        } 
     252        
     253 
    241254    } 
    242255 
     
    258271        pisteLaskuri = new IntMeter(15); 
    259272 
    260         Label pisteNaytto = new Label(); 
    261         pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 
    262         pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 
    263         pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 
    264         pisteNaytto.Color = Color.White; 
    265  
    266         pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 
    267         Add(pisteNaytto); 
     273        //Label pisteNaytto = new Label(); 
     274        //pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 
     275        //pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 
     276        //pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 
     277        //pisteNaytto.Color = Color.White; 
     278 
     279        //pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 
     280        //Add(pisteNaytto); 
    268281 
    269282    } 
     
    289302 
    290303    } 
     304    void lisaavihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     305    { 
     306        PlatformCharacter vihu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     307        vihu.Image = LoadImage("genzo"); 
     308        vihu.Position = paikka; 
     309        Add(vihu); 
     310 
     311        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); 
     312 
     313        seuraajanAivot.Speed = 300;                 // Millä nopeudella kohdetta seurataan 
     314        seuraajanAivot.DistanceFar = 600;           // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta 
     315        seuraajanAivot.DistanceClose = 200;         // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta 
     316        seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = false;  // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta 
     317        //seuraajanAivot.FarBrain = satunnaisAivot;   // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana 
     318        vihu.Brain = seuraajanAivot; 
     319    } 
    291320} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.