Changeset 877 for 2010/24/olpesasa/Pong


Ignore:
Timestamp:
2010-06-15 15:54:40 (13 years ago)
Author:
anlakane
Message:

Aloitin linnapakoa. Tein pelihahmon ja sain sen liikkumaan. Pysäyttäminen ei onnistu vielä...

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/24/olpesasa/Pong/Peli.cs

    r839 r877  
    1515    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200); 
    1616    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200); 
     17    Vector nopeusOikealle = new Vector(200, 0); 
     18    Vector nopeusVasemmalle = new Vector(-200, 0); 
    1719 
    1820    IntMeter pelaajan1Pisteet; 
     
    2931    void LuoKentta() 
    3032    { 
    31         pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0); 
    32         pallo.Shape = Shapes.Circle; 
    33         pallo.X = -200.0; 
    34         pallo.Y = 0.0; 
    35         pallo.Color = Color.MediumBlue; 
    36         pallo.Restitution = 1.5; 
    37         pallo.KineticFriction = 0; 
    38         pallo.CanRotate = false; 
    39         Add(pallo); 
     33        Luopallo(0, 50); 
     34        Luopallo(50, 0); 
    4035 
    4136        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0); 
     
    7065        maila.X = x; 
    7166        maila.Y = y; 
    72         maila.Restitution = 1.5; 
     67        maila.Restitution = 2; 
    7368        maila.Color = Color.Blue; 
    7469        Add(maila); 
     
    8883        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas); 
    8984        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero); 
     85        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusOikealle); 
     86        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero); 
     87        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusVasemmalle); 
     88        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero); 
     89 
    9090 
    9191        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos); 
     
    9393        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas); 
    9494        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero); 
     95        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusOikealle); 
     96        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero); 
     97        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusVasemmalle); 
     98        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero); 
    9599 
    96100        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 
     
    135139    { 
    136140        IntMeter laskuri = new IntMeter(0); 
    137         laskuri.MaxValue = 10; 
     141        laskuri.MaxValue = 99; 
    138142        ValueDisplay naytto = new ValueDisplay(); 
    139143        naytto.BindTo(laskuri); 
     
    155159        } 
    156160    } 
     161    void Luopallo(double x, double y) 
     162    { 
     163        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0); 
     164        pallo.Shape = Shapes.Circle; 
     165        pallo.X = -200.0; 
     166        pallo.Y = 0.0; 
     167        pallo.Color = Color.MediumBlue; 
     168        pallo.Restitution = 1.5; 
     169        pallo.KineticFriction = 0; 
     170        pallo.CanRotate = false; 
     171        Add(pallo); 
     172    } 
    157173 
    158174} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.