Ignore:
Timestamp:
2017-06-15 15:04:36 (2 years ago)
Author:
npo17_23
Message:

Toka kenttä saatu ja maalit toimii

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/24/LeeviE/Peli/Jump/Jump/Jump/Jump.cs

    r8720 r8740  
    2222    Image taahti = LoadImage("tääthi"); 
    2323    Image vihu1 = LoadImage("Vihu"); 
    24  
     24    int kenttaNro = 1; 
    2525    
    2626     
    2727 
    2828    public override void Begin() 
    29  
    30          
    31  
    32  
    33  
    34  
    35  
    36     { 
    37          
    38  
    39         LuoKentta(); 
     29    { 
     30        SeuraavaKentta(); 
     31 
     32       
    4033        //Luolaatta(0.0, -100.0); 
    4134        //Luolaatta(100.0, -200.0); 
     
    4639 
    4740 
    48         GameObject taustakuva = new GameObject(9300.0, 2000.0); 
    49         taustakuva.Image = tausta; 
    50         Add(taustakuva, -3); 
    51         Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.5); 
    52         taustakuva.Y = 200.0; 
    53          
    54  
    55  
    56  
    57  
    58  
    59         Asetaohjaimet(); 
    60  
    61       
    62  
    63         Gravity = new Vector(0.0, -2200.0); 
    64  
    65         Camera.Follow(pelaaja); 
    66  
    67  
     41         
     42    } 
     43    void LuoMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     44    { 
     45        PhysicsObject maali = new PhysicsObject(100.0, 100.0); 
     46        
     47        maali.Position = paikka; 
     48        maali.Tag = "maali"; 
     49 
     50        Add(maali); 
     51            
     52    } 
     53   void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     54    { 
    6855        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(84.0, 124.0); 
    6956        vihollinen.Image = vihu1; 
    7057        vihollinen.CanRotate = false; 
    7158        SmoothTextures = false; 
     59        vihollinen.Position = paikka; 
     60        vihollinen.Tag = "vihollinen"; 
    7261        Add(vihollinen); 
    73         vihollinen.Tag = "vihollinen"; 
    74  
    75        RandomGen for (int i = 0; i < 20; i++) 
    76         { 
    77  
    78         } 
    79  
    80  
    81     } 
    82  
    83     
    84  
    85  
     62 
     63    } 
     64 
     65   
    8666    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    8767    { 
     
    9272        AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen); 
    9373        AddCollisionHandler(pelaaja, "vihollinen", TormaaViholliseen); 
     74        AddCollisionHandler(pelaaja, "maali", TormasiMaaliin); 
    9475        //pelaaja.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); 
    9576        //pelaaja.Weapon.Ammo.Value = 10000; 
     
    10384 
    10485    } 
    105    
     86    void SeuraavaKentta() 
     87    { 
     88        ClearAll(); 
     89 
     90        if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1"); 
     91        else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2"); 
     92        else if (kenttaNro == 2) Exit(); 
     93 
     94        GameObject taustakuva = new GameObject(9300.0, 2000.0); 
     95        taustakuva.Image = tausta; 
     96        Add(taustakuva, -3); 
     97        Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.5); 
     98        taustakuva.Y = 200.0; 
     99 
     100 
     101 
     102 
     103 
     104 
     105        Asetaohjaimet(); 
     106 
     107 
     108 
     109        Gravity = new Vector(0.0, -2200.0); 
     110 
     111        Camera.Follow(pelaaja); 
     112 
     113 
     114 
     115 
     116 
     117    } 
    106118    void TormaaTahteen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject tahti) 
    107119    { 
     
    113125    { 
    114126        pelaaja.Destroy(); 
    115         MessageDisplay.Add("Kuolit"); 
     127        MessageDisplay.Add("Kuolit."); 
    116128    } 
    117129 
     
    130142    } 
    131143 
    132     void LuoKentta() 
     144    void LuoKentta(string kentta) 
    133145    { 
    134146        //PhysicsObject plat1 = new PhysicsObject(100.0, 20.0); 
     
    137149        //plat1.MakeStatic(); 
    138150 
    139         TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 
     151        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset(kentta); 
    140152        ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka); 
    141153        ruudut.SetTileMethod('*', LuoTahti); 
    142154        ruudut.SetTileMethod('!', LuoPelaaja); 
     155        ruudut.SetTileMethod('v', LuoVihollinen); 
     156        ruudut.SetTileMethod('M', LuoMaali); 
    143157        ruudut.Execute( 100.0, 100.0); 
    144158 
    145159 
    146  
    147  
    148     } 
    149  
    150    
     160        
     161 
     162    } 
     163    void TormasiMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali) 
     164    { 
     165        kenttaNro++; 
     166        SeuraavaKentta(); 
     167    } 
     168 
    151169 
    152170    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.