Changeset 8731
- Timestamp:
- 2017-06-15 14:49:59 (6 years ago)
- Location:
- 2017/24/JuhaniP/FysiikkaPeli1
- Files:
-
- 4 added
- 11 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2017/24/JuhaniP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs
r8697 r8731 15 15 Image taustaKuva = LoadImage("maailma"); 16 16 17 18 17 EasyHighScore topLista = new EasyHighScore(); 18 19 IntMeter laskuri; 19 20 20 21 IntMeter sniperinPisteet; 21 22 23 22 24 23 25 … … 29 31 LuoAikaLaskuri(); 30 32 LisaaLaskurit(); 33 34 35 Camera.Zoom(1.2); 31 36 32 37 Level.Background.Image = taustaKuva; … … 51 56 pommiajastin.Interval = 5.0; 52 57 pommiajastin.Timeout += Lisaaydinpommi; 58 pommiajastin.Timeout += Lisaakranaatti; 53 59 pommiajastin.Start(); 54 60 … … 57 63 luoti.X = 700.0; 58 64 luoti.Y = 0.0; 59 Add(luoti);65 60 66 61 67 … … 78 84 79 85 AsetaOhjaimet(); 86 80 87 } 81 88 void AsetaOhjaimet() 82 89 { 83 90 Mouse.ListenMovement(0.01, Tahtaa, "Tähtää aseella"); 84 85 91 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", sniperAse); 86 92 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikutasniper, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", new Vector(0, 100)); … … 93 99 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, liikutasniper, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", new Vector(0, 0)); 94 100 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 95 } 101 102 } 103 96 104 void AsetaNopeus(PhysicsObject sniper, Vector nopeus) 97 105 { … … 105 113 void Lisaamaali() 106 114 { 107 PhysicsObject maali = new PhysicsObject(40.0, 40.0); 108 maali.Shape = Shape.Circle; 115 PhysicsObject maali = new PhysicsObject(70.0, 50.0); 109 116 maali.Color = Color.Harlequin; 110 117 maali.Color = Color.Black; 118 maali.Image = LoadImage("nakkivene"); 111 119 maali.X = 200.0; 112 120 maali.Y = -300.0; … … 122 130 tuhoaja.Color = Color.DarkRed; 123 131 tuhoaja.Image = LoadImage("tuhoaja"); 124 tuhoaja.X = 0.0;125 tuhoaja.Y = 200.0;132 tuhoaja.X = -140.0; 133 tuhoaja.Y = -30.0; 126 134 tuhoaja.Tag = "vihollinen"; 127 135 Add(tuhoaja); … … 131 139 void Lisaaydinpommi() 132 140 { 133 ClusterGrenade ydinpommi = new ClusterGrenade( 4.0, 2);141 ClusterGrenade ydinpommi = new ClusterGrenade(5.0, 2); 134 142 ydinpommi.NumberOfClusters = 10; 135 143 ydinpommi.Tag = "vihollinen"; … … 142 150 143 151 144 145 146 147 152 153 154 155 148 156 void AmmuAseella(Weapon ase) 149 157 { … … 186 194 aikaLaskuri.Stop(); 187 195 188 NaytaAlkuvalikko(); 196 NayttaaParhaatPistet(); 197 189 198 } 190 199 } … … 205 214 MessageDisplay.Add("no nyt kävi näin että kuolit"); 206 215 MessageDisplay.Add("Haista vittu sitte"); 207 MessageDisplay.Add("Voi jumalautad"); 216 MessageDisplay.Add("Voi jumalauta"); 217 208 218 209 219 } … … 214 224 { 215 225 kohde.Destroy(); 216 sniperinPisteet.Value += 1 226 sniperinPisteet.Value += 1; 217 227 } 218 228 … … 234 244 IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y) 235 245 { 236 IntMeterlaskuri = new IntMeter(0);237 246 laskuri = new IntMeter(0); 247 238 248 laskuri.MaxValue = 100000; 239 249 Label naytto = new Label(); … … 258 268 rajahdyksenKohde.Destroy(); 259 269 } 270 void PelaajaKuoli() 271 { 272 sniper.Destroy(); 273 274 } 275 public void AloitaPeli(Window sender) 276 { 277 // ... 278 } 279 void NayttaaParhaatPistet() 280 { 281 topLista.EnterAndShow(laskuri.Value); 282 topLista.HighScoreWindow.Closed += AloitaPeli; 283 IsPaused = true; 284 alaspainLaskuri = new DoubleMeter(120); 285 } 286 void Lisaakranaatti() 287 { 288 289 Grenade kranaatti = new Grenade(4.0); 290 Add(kranaatti); 291 292 } 293 294 } 295 296 260 297 261 298 262 299 263 } 264 265 266 267 300 301 302 -
2017/24/JuhaniP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.csproj.Debug.cachefile
r8688 r8731 3 3 Content\tuhoaja.xnb 4 4 Content\maailma.xnb 5 Content\nakkivene.xnb -
2017/24/JuhaniP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{643BCC4E-9456-4EE5-9635-7C3DC37AEE9F}.xml
r8697 r8731 37 37 <Output>C:\MyTemp\JuhaniP\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\maailma.xnb</Output> 38 38 <Time>2017-06-15T10:17:06.1792872+03:00</Time> 39 </Item> 40 <Item> 41 <Source>nakkivene.png</Source> 42 <Name>nakkivene</Name> 43 <Importer>TextureImporter</Importer> 44 <Processor>TextureProcessor</Processor> 45 <Options>None</Options> 46 <Output>C:\MyTemp\JuhaniP\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\nakkivene.xnb</Output> 47 <Time>2017-06-15T14:14:53.4393131+03:00</Time> 39 48 </Item> 40 49 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2017/24/JuhaniP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/FysiikkaPeli1.csproj.FileListAbsolute.txt
r8688 r8731 20 20 C:\MyTemp\JuhaniP\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\tuhoaja.xnb 21 21 C:\MyTemp\JuhaniP\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\maailma.xnb 22 C:\MyTemp\JuhaniP\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\nakkivene.xnb -
2017/24/JuhaniP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/cachefile-{643BCC4E-9456-4EE5-9635-7C3DC37AEE9F}-targetpath.txt
r8688 r8731 3 3 Content\tuhoaja.xnb 4 4 Content\maailma.xnb 5 Content\nakkivene.xnb -
2017/24/JuhaniP/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1Content/FysiikkaPeli1Content.contentproj
r8688 r8731 73 73 </Compile> 74 74 </ItemGroup> 75 <ItemGroup> 76 <Compile Include="nakkivene.png"> 77 <Name>nakkivene</Name> 78 <Importer>TextureImporter</Importer> 79 <Processor>TextureProcessor</Processor> 80 </Compile> 81 </ItemGroup> 75 82 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 76 83 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.