Ignore:
Timestamp:
2017-06-15 11:55:19 (2 years ago)
Author:
npo17_15
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2017/24/TomiK/AvaruusTaistelu/AvaruusTaistelu/AvaruusTaistelu/AvaruusTaistelu.cs

    r8665 r8700  
    1010{ 
    1111 
    12      
    13     LaserGun aluksenase; 
     12 
     13    // LaserGun aluksenase; 
    1414    PhysicsObject uuni; 
    1515    PhysicsObject vihollinen; 
    1616    Image Uunikuva = LoadImage("Uuni"); 
    17     Image Vihollinenkuva = LoadImage("Vihollinen"); 
     17    Image Vihollinenkuva = LoadImage("Vihollinen2"); 
    1818    Image Asteroidkuva = LoadImage("Asteroidi"); 
    19     Image Rakettikuva = LoadImage("Raketti"); 
     19    Image Rakettikuva = LoadImage("Raketti2"); 
    2020    PhysicsObject asteroid; 
    2121    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200); 
     
    2626    public override void Begin() 
    2727    { 
    28         Level.CreateBorders(); 
    29         
     28 
     29 
    3030        Mouse.IsCursorVisible = true; 
    31          
    32         alus = new PhysicsObject(40.0, 60.0); 
     31 
     32        alus = new PhysicsObject(60.0, 40.0); 
    3333        Add(alus); 
    3434        alus.Image = Rakettikuva; 
    3535        Camera.Follow(alus); 
    3636 
    37         vihollinen = new PhysicsObject(40.0, 60.0); 
    38         Add(vihollinen); 
    39         vihollinen.Image = Vihollinenkuva; 
     37 
    4038 
    4139        SmoothTextures = false; 
     
    5452        Add(asteroid); 
    5553 
     54         
     55 
    5656 
    5757        LaserGun laserase = new LaserGun(20, 5); 
    58          
     58 
    5959        //Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, ammuasella, "Ammu", alus); 
    60          
     60 
    6161 
    6262 
     
    6666        // Gravity = new Vector(0.0, -500.0); 
    6767 
    68  
    69         Level.Background.Color = Color.Blue; 
     68        Image tausta = LoadImage("taustakuva"); 
     69        Level.Background.Image = tausta; 
     70        Level.Background.Height = 2460; 
     71        Level.Background.Width = 5160; 
    7072 
    7173        ohjaimet(); 
     74        Vihollinen(); 
     75        LuoKentta(); 
    7276 
    73          
    74          
     77        Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "tahtaa aseella"); 
     78 
     79    } 
     80 
     81    void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike) 
     82    { 
     83        Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - alus.AbsolutePosition).Normalize(); 
     84        alus.Angle = suunta.Angle; 
     85    } 
     86 
     87    void LuoKentta() 
     88{ 
     89            TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 
     90            
     91            ruudut.SetTileMethod('#', LuoPalikka); 
     92            //ruudut.SetTileMethod('*', LuoTahti); 
     93            ruudut.Execute(20, 20); 
     94  } 
    7595 
    7696       
    7797 
     98void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     99{ 
     100    PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     101    taso.Position = paikka; 
     102     
     103    Add(taso); 
     104 
     105} 
     106 
     107    void Vihollinen() 
     108    { 
     109        vihollinen = new PhysicsObject(60.0, 40.0); 
     110        Add(vihollinen); 
     111        vihollinen.Image = Vihollinenkuva; 
    78112 
    79113         
    80  
    81114    } 
    82115 
    83     void ohjaimet() 
     116void ohjaimet() 
    84117    { 
    85118        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.