Changeset 870


Ignore:
Timestamp:
2010-06-15 15:00:33 (9 years ago)
Author:
vilvaini
Message:

Smile Jumpista on tehty molemmat pelaajat, noin 35% tasosysteemistä, tekstuurit on lisätty, kamera-asetukset tehty ja joitain pikkuasioita on tehty.

Location:
2010/24/Vilvaini/Smile Jump
Files:
3 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/24/Vilvaini/Smile Jump/Content/Content.contentproj

    r867 r870  
    6161    </Compile> 
    6262  </ItemGroup> 
     63  <ItemGroup> 
     64    <Compile Include="smile jump%28Gun%29.png"> 
     65      <Name>smile jump%28Gun%29</Name> 
     66      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     67      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     68    </Compile> 
     69  </ItemGroup> 
    6370  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    6471  <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2010/24/Vilvaini/Smile Jump/Peli.cs

    r867 r870  
    77class Tasohyppely : PhysicsGame 
    88{ 
    9     const double nopeus = 200; 
     9    const double nopeus = 300; 
     10    const double tasokorkeus = 0; 
    1011    const double hyppyVoima = 4000; 
     12 
     13    Timer aikaLaskuri;          // laskee aikaa 
    1114 
    1215    IntMeter pisteLaskuri; 
     
    1821    int kenttaNro; // monesko kenttä on menossa 
    1922 
     23    private void aikaLoppui(Timer sender) 
     24    { 
     25        // täydennä: mitä tapahtuu, kun aika loppui 
     26        lisaaTaso(RandomGen.NextInt(-150, 100), Level.Bottom + 150); 
     27        const double tasokorkeus = tasokorkeus + 200; 
     28        aikaLaskuri.Reset();  // nollataan aikalaskuri oletusarvoonsa, joka oli 0. 
     29    } 
    2030 
    2131    protected override void Begin() 
     
    2434        kenttaNro = 0; 
    2535        Level.Width = 1024; 
    26         Level.Height = 1000; 
     36        Level.Height = 5000; 
    2737 
    2838        // Luodaan pistelaskuri 
     
    4353 
    4454        seuraavaKentta(); 
    45         MessageDisplay.Add("Etsi iso tähti!"); 
     55        MessageDisplay.Add("Pompi pidemmälle kuin toinen pelaaja!"); 
     56 
     57        aikaLaskuri = new Timer();                     // luodaan uusi ajastin, nimeltä aikaLaskuri 
     58        aikaLaskuri.Interval = 0.1;                      // ajastukseksi 5 sekuntia 
     59        aikaLaskuri.Trigger += new Timer.TriggerHandler(aikaLoppui);  //   // asetetaan tapahtuma, kun aikaLaskuri kun 5 sekuntia on kulunut. 
     60        Add(aikaLaskuri);                       // lisätään aikaLaskuri peliin 
     61        aikaLaskuri.Start();                           // käynnistetään aikaLaskuri 
    4662    } 
    4763 
     
    5571 
    5672        // Asetetaan painovoima 
    57         Gravity = new Vector(0, -1000); 
     73        Gravity = new Vector(0, -600); 
    5874 
    5975        luoKentta(); 
     
    6581    { 
    6682        Level.CreateBorders(1, true); // Miksei reunat näy? 
    67         Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
     83        Level.Background.CreateGradient(Color.Beige, Color.Wheat); 
    6884 
    69         lisaaTaso(-200, -350); 
    70         lisaaTaso(0, -100); 
     85        lisaaTaso(RandomGen.NextInt(-150, 100), Level.Bottom + 150); 
     86        lisaaTaso(RandomGen.NextInt(-50, 200), Level.Bottom + 300); 
     87        lisaaTaso(RandomGen.NextInt(-100, 350), Level.Bottom + 450); 
     88        lisaaTaso(RandomGen.NextInt(-250, 400), Level.Bottom + 600); 
     89        lisaaTaso(RandomGen.NextInt(-450, 500), Level.Bottom + 750); 
     90        lisaaTaso(RandomGen.NextInt(-550, 400), Level.Bottom + 900); 
     91        lisaaTaso(RandomGen.NextInt(-350, 600), Level.Bottom + 1050); 
    7192 
    7293        lisaaMaali(); 
     
    7697    void lisaaTaso(double x, double y) 
    7798    { 
    78         PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30); 
     99        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(150, 30); 
    79100        taso.Color = Color.Green; 
    80101        taso.X = x; 
     
    91112        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120; 
    92113 
    93         AddCollisionHandler(pelaaja1, osuiMaaliin); 
    94  
    95114        pelaaja2 = new PlatformCharacter(40, 40); 
    96115        pelaaja2.Mass = 4.0; 
     
    98117        pelaaja2.X = 50; 
    99118        pelaaja2.Y = Level.Bottom + 120; 
    100  
    101         AddCollisionHandler(pelaaja2, osuiMaaliin); 
    102119 
    103120        Add(pelaaja1);  
     
    151168    } 
    152169 
    153     void osuiMaaliin(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject otherObject) 
    154     { 
    155         if (otherObject.Tag.ToString() == "maali") 
    156         { 
    157             this.PlaySound("maali"); 
    158             int edellisenKentanPisteet = pisteLaskuri.Value; 
    159             seuraavaKentta(); 
    160             MessageDisplay.Add("Pääsit läpi kentän " + kenttaNro + ". Pisteitä: " + edellisenKentanPisteet); 
    161         } 
    162     } 
    163170 
    164171    protected override void Update(Time time) 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.